Bier & Wijn Favoriete Tsjechische bier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: PIVO

In Pilzen is een nieuwe bierlokaal geopend: "Na Parkane". Ze hebben daar als specialiteit Pilsner Urquel 12o ongefiltreerd en ongepasteuriseerd. Mnjam!!
Het wordt per tankwagens direkt vanuit bierbrouwerij aangevoerd; vrij uniek.
Echt perfekt zacht en vol vitamine B.
van harte aanbevolen.
laugh.gif
smiley20.gif
yeah.gif
 
Re: PIVO

Laat ik nou nog NOOIT een slecht biertje in CZ zijn tegengekomen...... en dan die heerlijk grote glazen! Altijd weer wennen aan die nederlandse vingerhoedjes voor woekerprijzen......
 
Re: PIVO

Even je schoolkennis bijspijkerren.
58.gif

Door pasteurisatie gaan heel veel smaakstoffen en vitamines kapot, echter het bier is maar kort houdbaar. Wat ze nu schenken in Pilzen is echt uniek.
Prijed ochutnat..
laugh.gif

Daar kan geen C met N niet aan tippen.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: PIVO

Echter bier is maar kort houdbaar
Het is de bedoeling dat bier onmiddelijk na aanschaf wordt genuttigd, niet lang wachten want dan wordt het warm en warm bier is niet te drinken. Bij lang bewaren wordt bier muf en slaat ´´blind´´
is bij mij nog nooit gebeurt.´´ Bier bewaren is voor halve garen´´ is een van de lijfspreuken van de pivonist.
vr. gr. Macek.
 
Handleiding voor Bierdrinken

Symptoom: Het drinken geeft geen voldoening en heeft geen smaak; het overhemd is nat.

Oorzaak: De mond is niet open tijdens het drinken of het glas is naar een verkeerd gedeelte van het gezicht gebracht.
Te ondernemen actie: Haal een ander biertje en oefen voor de spiegel; herhaal dit zo vaak als nodig tot de techniek geperfectioneerd is.

Symptoom: Het drinken geeft geen voldoening en heeft geen smaak; het bier ziet ongewoon bleek.

Oorzaak: Glas is leeg.
Te ondernemen actie: Vind iemand die u een ander glas bier aanbiedt.

Symptoom: Voeten voelen koud en nat aan.

Oorzaak: Het glas wordt onder een incorrecte hoek vastgehouden.
Te ondernemen actie: Houd het glas zo vast, dat het open uiteinde zich bovenaan bevindt.

Symptoom: Voeten voelen warm en nat aan.

Oorzaak: Incorrecte blaascontrole.
Te ondernemen actie: Ga direct naast de dichtstbijzijnde hondenbezitter staan en beklaag u over het gebrek aan training van de hond; eis een biertje als compensatie.

Symptoom: Bar ziet wazig.

Oorzaak: U kijkt door de bodem van het glas.
Te ondernemen actie: Zoek iemand die u een ander glas aanbiedt.

Symptoom: Bar schommelt.

Oorzaak: Luchtturbulentie ongewoon hoog; waarschijnlijk veroorzaakt door het biljartspel.
Te ondernemen actie: Stut de zaak door het plaatsen van een keu onder uw jas.

Symptoom: De bar beweegt.

Oorzaak: U wordt naar buiten gedragen.
Te ondernemen actie: Probeer vast te stellen of u naar een andere bar wordt gedragen; zo niet, schreeuw dan dat u wordt ontvoerd door het Leger des Heils.

Symptoom: U bemerkt plots dat de muur aan de overkant dezelfde decoratie heeft als het plafond.

Oorzaak: U bent achterover gevallen.
Te ondernemen actie: Als het glas nog vol is en er niemand op uw drink-arm is gaan staan, rustig blijven waar u bent.

Symptoom: Alles ziet plotseling wat donker en u heeft een mond vol losse tanden.

Oorzaak: U bent voorover gevallen.
Te ondernemen actie: Handel als beschreven bij het achterover vallen.

Symptoom: Alles is donker.

Oorzaak: De bar is gesloten.
Te ondernemen actie: Paniek!!!

Symptoom: U wordt wakker en merkt dat het bed koud, nat en hard aanvoelt; de slaapkamer heeft geen plafond of muren.

Oorzaak: U heeft de nacht in de goot doorgebracht.
Te ondernemen actie: Check de tijd om te zien of de bar al open is; zo niet, draai u nog eens om en slaap uit.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: Handleiding voor Bierdrinken

Schitterend Punkestein, dit vind ik humor, sorry voor de late reactie ik was een weekje weg. Wordt lid van de orde der Pivonisten, verder de vr. gr. van de pivonist, nazdravi.
 
Re: PIVO

wanneer het bier te laxerend werkt, medicin Becherovka. Da's lekkerder dan immodium of motilium, en het helpt ook.
wat een discussie over die biersoorten, ik heb er nog geen slechte gedronken (in Tsjechië), maar Gambrinus en Krusovice, vind ik wel lekker. Al eens bij Flek geweest?
 
Re: PIVO

Ik had het inderdaad over U Fleku, met dat heerlijke donkere bier en enkel goulash op de kaart, de goulash heeft ons alleszins goed gesmaakt, maar hier ga je vooral voor de ambiance. grote tafels waar iedereen aanschuift en obers die heel veel pullen bier aanbrengen. Een omweg waard.
 
M

Maarten Vos

Guest
Afgelopen juni waren we voor het eerst in Tsjechië. Omdat we op zaterdag Tsjechië binnenreden en we gehoord hadden dat zaterdag ´s middags alles dicht is, heb ik in de eerste de beste supermarkt over de grens 5 merken ingeslagen. Steeds 2 halve liters van elk merk zodat ik kon gaan vergelijken.
Later die week in de dichstbijzijnde supermarkt in Dobruska nog meer merken gekocht. Uiteindelijk vond ik Gambrinus světlý en Staropramen het lekkerst. Uitgerekend de duurste merken (Urquell en Budvar) vond ik het minst. Oh, en Kozel was ook erg.
 

Bijlagen

  • 59178-Gambrinus.jpg
    59178-Gambrinus.jpg
    38,1 KB · Bekeken: 6
Bovenaan