Betalen in Kronen of Euro's?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek schreef:
Ben het helemaal met je eens Brenda, vakantiegevoel krijg ik al met de biljetten van een ander land en niet met die euroeenheidsworst, laten de tsjechen aub de kronen zo lang mogelijk houden. Na zdravi!!
:cheers: Na zdravi :proost:
 
Brenda schreef:
Je gaat naar een land op vakantie waar de EURO nog niet is , waar men nog (gelukkig)met KRONEN betaald.
Sorry hoor, maar ik ga niet naar een bepaald land omdat ze daar toevallig niet de euro hebben. Ik ga meestel ergens heen waar ik het leuk vind om heen te gaan, dat ik daar dan ook met een euro moet betalen maakt niets uit. :D
 
cor schreef:
dames heren. niet blijven dromen, over een jaar of drie is de euro ook ingevoerd in cz.hoe moeilijk sommigen onder ons dat ook vinden.
Daar gaat het toch niet om Cor, het gaat er om (tenminste dat is mijn vraag)
Ga je naar Tsjechie op vakantie dan ga je betalen met de daar geldende valuta, en niet moeilijk doen om met Eoro's te willen betalen.Dat vindt ik pas krom, want omrekenen doe je toch!:oeps:
 
Dames en heren,

Zullen we de discussie over de voor- en nadelen van de invoering van de Euro niet hier voeren, maar in de lopende topic in de rubriek Nieuws & Actualiteiten? Anders komt in allerlei onderwerpen steeds diezelfde discussie weer terug. Dat lijkt mij weinig zinvol en bovendien erg onoverzichtelijk. ;)

Miranda wil alleen maar antwoord op een praktische vraag:
Wat is het beste in Tsjechië: betalen met Euro's of met Kronen?

[edit] 19/12 een aantal berichten verwijderd i.v.m. het bovenstaande [/edit]
 
Vorig jaar zaten we net over de duitse grens. Daar hebben we voornamelijk met euro's betaald. Vraag me niet waarom maar dat was nou eenmaal zo. Nu zitten we in het reuzengebergte en volgens mij is er in velka upa geen pinautomaat. Maar.... de kronen zijn besteld. Bedankt voor de reacties
 

Macek

Geroyeerd Lid
In Vrchlabi zijn diverse pinautomaten en als je boodschappen doet in Trutnov kan je pinnen voor de ingang van de Hypernova, suc6 en na zdravi!!!
 
Bovenaan