Sterke drank Becherovka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoe ik Becher het lekkerst vind ???

ZO ! :)

becherkont.jpg


:deuk:
 
Jarko, cola met wijn is niet zo vreemd vind ik. Maar cola met Becherovka ken ik echt niet. Maar ik moet wel toegeven dat ik meer het type ben van "puur" drinken. Ik kan het helaas op korte termijn niet uitproberen, de voorraad Becherovka is op dit moment 0,0.:D
 
Bij mij op de ehbo-vereniging hadden ze een test.

20 kleine bakjes met daarin allemaal verschillende dingen waarvan je niet wist wat het was. Je mocht alleen maar kijken en ruiken en dan vertellen of het giftig is of niet.
Sommige dingen ruiken giftig en zijn het niet. Anderen lijken niet giftig en zijn het wel, bijv. smarties met 1 medicijnpilletje erdoor, etc.

En ja hoor, mijn instructeur was in tsjechie geweest. 1 bakje wist niemand. Toen ik mocht ruiken riep ik meteen: oh, maar die weet ik wel! Mijn instructeur met grote ogen kijken en vragen wat het dan wel niet is.

Ja, Becherovka natuurlijk!

Goh, hoe weet jij dat nou???

:deuk: :deuk: :deuk: :deuk::deuk:
 
Helemaal mee eens Macek, en volgens de rondleiding in het Becherovka museum in Karlovy Vary werd verteld dat het als medicijn uitgevonden is, dus bij elk koudje maar preventief innemen.
Trouwens waar vind je een museum waar bij de entreeprijs drie drankjes zitten inbegrepen
 
Bovenaan