Nieuwe regels per 1 jan 2009
Onze 11 jaar oude citroen Xm 2.1 td VSX break staat nu op Tsjechisch kenteken.
Het belangrijkste papiertje bleek het C.V.O (certificaat van overeenkomst) te zijn. We hebben de volgende stappen ondernomen:
1] Bij een citroendealer in NL een CVO aangevraagd, kosten 86 euro en het duurde 1 week voor hij op de deurmat viel.
2] De auto geschorst bij de RDW, tevens exportkenteken en verzekering hier geregeld; alles tezamen 143 euro.
3] De auto laten keuren en emissie laten meten bij de dealer in CZ, bij de stk de auto laten keuren.
4] met deze papieren naar de gemeente en tegen een bedrag van 5300 kronen kregen we de platen en het kenteken.
geloof dat ik niks vergeten ben :zwaai3:
Onze 11 jaar oude citroen Xm 2.1 td VSX break staat nu op Tsjechisch kenteken.
Het belangrijkste papiertje bleek het C.V.O (certificaat van overeenkomst) te zijn. We hebben de volgende stappen ondernomen:
1] Bij een citroendealer in NL een CVO aangevraagd, kosten 86 euro en het duurde 1 week voor hij op de deurmat viel.
2] De auto geschorst bij de RDW, tevens exportkenteken en verzekering hier geregeld; alles tezamen 143 euro.
3] De auto laten keuren en emissie laten meten bij de dealer in CZ, bij de stk de auto laten keuren.
4] met deze papieren naar de gemeente en tegen een bedrag van 5300 kronen kregen we de platen en het kenteken.
geloof dat ik niks vergeten ben :zwaai3: