The Beatles Revival uit Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov

Donateur
The Beatles Revival uit Praag treden binnenkort o.a. op in Dordrecht

De bezoekers van een concert van de tribute coverband The Beatles Revival uit Praag voelen zich in duizelingwekkende vaart veertig jaar teruggeworpen in de tijd. Nog nooit was de gelijkenis zo groot als bij deze groep. Niet alleen het uiterlijk, maar ook muzikaal: Elk nummer wordt tot in detail zo griezelig perfect gebracht dat menig Beatleskenner dit authentieke geluid niet kan onderscheiden van het origineel. Op 9 april komen zij naar Schouwburg Kunstmin in Dordrecht voor een optreden. (de andere optredens staan onderaan vermeld.)

De laatste jaren staat deze band aan de top van de covershowbusiness. Zij hebben al 1500 concerten gegeven, onder meer op het verjaardagsfeestje van de Britse Queen Elizabeth II en het trouwfeest van voetballer Ruud van Nistelrooy. Verder waren de heren de revelatie tijdens de The Beatlesweek in de legendarische Cavern Club in Liverpool en waren ze te zien tijdens tv-shows op vele Europese zenders.

Originele sound
Een concert van The Beatles Revival brengen de bezoekers terug naar het liverpool van de zestiger jaren. Zij zullen versteld staan van de ongeloofelijke gelijkenins met de echte Beatles. Het optreden wordt ondersteund door een projectie van originele Beatles-foto's.
Tijdens het concert passen de leden van de groep hun kleding aan aan de periode waaruit zij hun nummers spelen.
De originele sound wordt bereikt door het gebruik van authentieke instrumenten en apparatuur: een kleine set Vox versterkers, een Ludwig drumstel, een glimmende Rickenbacker, een fraai gevormde Gretschgitaar en natuurlijk Paul McCartney's linkshandige Höfner vioolbas.

Op de foto
Na het concert worden de bezoekers in de gelegenheid gesteld de bandleden te ontmoeten, worden posters uitgedeeld en kunnen de bezoekers met de leden van de groep op de foto.

bron: Dordt Centraal


Concert Agenda

11 maart 2006 Tennis- en evenementenhal Uden, aanvang 20.00 uur
Telefonisch kaarten bestellen (van maandag t/m zaterdag) op nummer: 06-305 327 01.

8 april 2006 Muziekcentrum - Enschede, aanvang 20.00 uur
Kaarten voor dit concert zijn vanaf vrijdag, 9 december a.s. te verkrijgen bij de kassa van Podium Twente. De kaarten zijn telefonisch te bestellen: 053 - 485 85 00 (van maandag t/m zaterdag van 12.00 - 16.00 uur) of on line www.podiumtwente.nl. De prijs per kaart is € 19,50 exclusief servicekosten. Hiervoor krijgt men: een genummerde zitplaats en (per 2 kaarten) de promotie cd-2006

9 april 2006 Schouwburg Kunstmin - Dordrecht, aanvang 15.00 uur
Kaarten voor dit concert zijn vanaf maandag 16 januari a.s. te verkrijgen bij de kassa van de schouwburg. De kaarten zijn telefonisch te bestellen: 078 - 639 79 79 (van maandag t/m vrijdag van 12.00 - 17.00 uur en zaterdag van 15.00 - 17.00 uur). De prijs per kaart is € 18,50 exclusief servicekosten. Hiervoor krijgt men: een genummerde zitplaats en (per 2 kaarten) de promotie cd-2006

4 oktober 2006 Schouwburg Agnietenhof - Tiel, aanvang 20.00 uur
Kaarten voor dit concert zijn vanaf 1 maart a.s. te verkrijgen bij het bespreekbureau van de schouwburg. Openingstijden: op werkdagen van 10.00 tot 15.00 uur, op zaterdag van 14.00 tot 16.00 uur. Telefoonnummer bespreekbureau: 0344-673500 of via www.agnietenhof.nl. De prijs per kaart is € 20,50 (CJP: € 18,00). Hiervoor krijgt men: een genummerde zitplaats, een pauzedrankje en (per 2 kaarten) de promotie cd-2006.

7 oktober 2006 Schouwburg De Storm - Winterswijk (nadere gegevens nog niet bekend)

Meer info over de band of deze concerten op www.slash-it.nl
 

Pelhřimov

Donateur
Vanmiddag zijn we naar het optreden van The Beatles revival in Dordrecht geweest en het was een heel gezellig.
Het was net alsof de originele Beatles op het podium stonden.
Na afloop was er gelegenheid om met de zangers te spreken en foto's te maken.

Op 4 en 7 oktober zijn de volgende optredens in Nederland gepland.

Jeanne
 

Pelhřimov

Donateur
Zodra ik weet hoe het werkt om de foto's van de camera naar de PC en dan van de PC naar het fotoalbum te krijgen. :D :D :D
Voordat jullie het zeggen, zeg ik het zelf maar: vrouwen en computers.... dat gaat niet samen ;)
 
Die gasten zijn erg goed! Als je een beetje van die muziek houdt moet je vooral gaan kijken en luisteren. Genieten kan dus nog in Tiel (4 oktober) en in Winterswijk op 7 oktober.
 

Pelhřimov

Donateur
Wat ik wel grappig vond is dat ze Engels spraken met een 'soort' accent, maar daar was in gezongen teksten niet veel van te merken.
 
Wij zijn in Vrchlabi naar een concert van hen geweest......geweldig, zeker als je van de beatlemuziek houdt ( we waren nl. met een hele groep jong en oud, allemaal gasten uit het pension) persoonlijk kon ik alle liedjes meezingen en wat ik ook heel leuk vond waren alle foto's van de ( echte) beatles die geprojecteerd werden aan de achterkant. De gezellige ( want de Tsjechen moesten er vaak om lachen grinneken) stukjes ertussendoor konden wij niet volgen..helaas. Maar het was een avond waar ik zeker heel erg van genoten heb.
Akkelien
 
leuk!!

Wat leuk dat er meer van jullie bij de beatles revival zijn geweest, ik ken ze al best lang, ik zit zelf ook in een band en ik ben al iets van 6 of 7 keer geweest, best wel vaak eigenlijk.
ze komen nog een keer voor oktober, deze maand volgens mij.

als jullie interesse hebben: www.thebeatles.cz


groetjes Daytripper
 

Pelhřimov

Donateur
Volgens de agenda komen ze inderdaad op zondag 20.5.2006 in IJmuiden (NL) - Thalia theater 20:00 - Beatles Night - voorverkoop tel: 0255-514217
 
Dat is ook toevallig. Wij hebben deze band ook in Vrchlabi gezien in augustus 2004. We waren overdonderd. Zien is geloven. Ik wil ze nog wel een keer zien. Twintig mei houden wij vrij.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Lijkt me enig, terug naar mijn jongensjaren, zo zie je maar weer beter goed gejat als zelf slecht gemaakt! O ja, ik bedoel dit als compliment hoor!!!
 
De band treedt de komende tijd weer eens in Nederland op. Wilt u ze eens zien (is zeer de moeite waard) moet u even afreizen naar het mooie oosten van Nederland:

The Beatles Revival treedt zaterdag 23 september (20.00 uur) op in Theater De Bouwmeester in Haaksbergen. Even bellen met Ludek Maulis, de vertolker van John Lennon.

Ludek, ik hoor een enorm hondengeblaf, waar ben je?

‘Ik stap net uit de auto en kom aan bij mijn huis in de buurt van Praag. Mijn drie honden verwelkomen me uitbundig. We zijn net terug van optredens in Antwerpen en Zeeland. Ik ben gek op honden, bovendien passen ze op goed mijn huis.'

Jullie spelen de Beatles griezelig goed na. Heb je ze ooit gezien?

‘Nee, die tijd van hun concerten hebben we niet meegemaakt. Dat kan qua leeftijd ook niet, want wij zijn tussen de 27 en 32 jaar. We gebruiken wel precies dezelfde instrumenten, versterkers, boxen en kleding. Pruiken? Nee, we hebben dezelfde haardracht.'

Waarom zijn jullie in Nederland zo gewild?

‘We treden overal in Europa met veel succes op, maar in Nederland hebben we veel contact met het publiek. Vooral na afloop. Dan gaan bezoekers met ons op de foto, stellen ze vragen of vertellen dat ze ooit bij het beroemde concert in Blokker zijn geweest. Ruud van Nistelrooij vroeg ons om op zijn bruiloft te spelen.'

Binnenkort wonen jullie een tijdje in Twente

‘Klopt! We spelen namelijk in Wijhe, Raalte, Rijssen, Nijverdal, Ommen, Winterswijk en bij jullie in Haaksbergen. Daarom heeft ons management een zomerhuisje geregeld in Rijssen. Zo kunnen we makkelijk reizen. In Haaksbergen hebben we trouwens nog nooit gespeeld. Dat is toch dicht bij Enschede?'

Komen er net als bij de Beatles ook groupies in jullie kleedkamer?

‘Ha ha ha…! Ach wat zal ik zeggen. Er is geen tijd om tijdens zo'n toernee met leuke meiden op te trekken. Je moet telkens weer naar een volgende stad. En de meisjes van 20 die ons wel enthousiast aanklampen, doen dat alleen om te vertellen dat hun moeders zo gek waren van de Beatles.'

Bron: TC Tubantia
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hier een foto van de affiche die ik in Nachod aantrof in mei van dit jaar.

DSC01457.JPG
 
We gaan aanstaande vrijdag naar de BEATLES
Hoeven we niet helemaal naar Praag te rijden
Ze zijn in onze woonplaats RIJSSEN

Dat is dan de tweede keer dit jaar , we waren er ook al in februari maar dat was in Vrchlaby.

Helemaal leuk.
 
We zijn net terug van een geslaagde avond bij de Beatles.
Het was bij lange na niet uitverkocht, er waren 180 mensen waar er 400 in konden.
De sfeer was goed de leider praatte nu alles in het engels aan elkaar.
Ik heb nog een cd tje gekregen, waar 4 nummers opstaan en 4 video opnames.
en een poster waarop ik hun hantekeningen heb laten zetten.

Helemaal leuk.

terug in de tijd , een aanrader.
 
Ja er komen enkele foto`s maar niet vanavond.

Ik zet ze er morgen op, als je het goedkeurt.

Nou ja eentje dan, NU EERST EEN..................... Als het mogelijk is?
 
De Beatles in Mariënvelde

Op vrijdag 15 december 2006 zal het originele Beatle-geluid te horen zijn in Zaal Heutinck in Mariënvelde.

Concertinformatie
Datum: vrijdag 15 december 2006
Locatie: Zaal Heutinck
Adres: Waalderweg 2
Plaats: Mariënvelde
Telefoon: 0544-351237
Zaal open: 20.00 uur
Prijs kaarten: € 17,50
 
Bovenaan