Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voordelig eten in Jilimnice

Voor de liefhebbers van goed veel en voordelig.

Vlak bij het grote marktplein van Jilimnice staat een restaurant wat geopend is van 10.00 tot 14.00 voor de warme hap.
Voornamelijk Tsjechisch publiek. Bijna alle maaltijden kosten 60 kronen en er is ruime keus. (Tsjechische kaart),

Nog goedkoper?
In roztoky u jilimnice eet je schnitzel voor 45 kronen :ja:
 
's Avonds om 18.00 uur gaat het beroemde restaurant weer open in Horni Branna.
De openingstijden van Zámecká Restaurace in Horní Branna zijn gewijzigd. De openingstijden zijn dinsdag, vrijdag en zaterdag van 18.00 tot 22.00 uur.
Volgens goed ingelichte bronnen zijn de hoeveelheden nog groter dan vroeger en is de kwaliteit nog steeds even goed.
 
Kan het zijn dat je Prosecne bedoelt (met dakje boven de C)? Iets anders ben ik nog niet tegengekomen op Google maps:denk: En verbleven jullie in dat pension of maakt dat niet uit?
 

kuurgast

Donateur
images
N230.JPG


Oeps foutje ,Hospoda U Tří Jasanů in Prosečné is het favoriete eethuis van Baan.
Daar is geen website van te vinden. Is dat een onderdeel van de golfbaan?
 
Franky er zijn veel pensions die tevens een restaurant hebben. Je kan daar dus gewoon gaan eten.

Mooi! Dat gaan wij dan morgen uitproberen, is per saldo maar 9 km van ons verblijf vandaan. Leuk dat uitproberen van restaurantjes. Vandaag waren wij in Trutnov op aanraden van een ander forumlid. Die was bovendien zo aardig op hun site de lengte/breedtegraden van restaurants te vermelden en dat rijdt wel heel relaxed moet ik zeggen:top:
 
Beste mensen
Sinds afgelopen winter heeft Pension Golf in Prosečné (inderdaad met dakje en streepje) nieuwe eigenaren. De vrouw des huizes kookt en afgelopen weken hebben we bijna de gehele kaart uitgeprobeerd.

Alle gerechten waren heerlijk, veel minder vet en voorzien van sausjes, dan je vaak aantreft in restaurants. We hebben geen gerecht gehad dat niet goed smaakte.

http://www.pension-golf-prosecne.az-ubytovani.com/accommodation.htm

Wat zeker ook erg aansprak was de mogelijkheid om zowel binnen als buiten te kunnen eten en dat de kinderen lekker konden rennen en spelen in de tuin.

We hebben geen aandelen, maar willen het zeker aanraden.
 
Inderdaad een aanrader

Nou wij zijn vandaag inderdaad gaan eten bij Pension Golf en het was in 1 woord geweldig. De hele middag regenachtig en daar scheen de zon dus lekker buiten kunnen eten. Ik weet niet of het bij jullie ook zo was maar vandaag had de vrouw des huizes haar nichtje met familie op bezoek en laat zij nou Hochdeutsch spreken. Dus dat was even een meevallertje voor ons. Zij zijn er overigens nog tot donderdag, dus voor wie de taal echt een probleem is;)

En net als jullie schrijven echt lekker eten wat je daar krijgt, maar het vriendschappelijke karakter van het etablissement doet ook heel veel vind ik. Ik sluit zeker niet uit dat wij daar nog eens gaan eten. Bedankt voor jullie tip:top:
 
Chapeau Bas

Ik geef toe, het klinkt natuurlijk een beetje pretentieus als nieuwbakken Tsjechië-ganger om restaurants te gaan promoten (want er zijn er immers nog legio) maar vanmiddag (17.30u) gegeten in Chapeau Bas en het was daar lekker. Verwacht geen goedkope hap want het is een beetje "nouveau cuisine" wat ze (jong stel) daar aanbieden.

Entourage is ook niet verkeerd want in het niet-rokers gedeelte hangen tal van mooie foto's van hun Zuid-Amerika vakantie. En ook niet verkeerd voor de Tsjechië debutanten zoals wij, zij hebben een menu kaart in het Duits, Engels en ... juist! Bijkomend voordeel is dat de dame in kwestie ook nog behoorlijk Engels spreekt. Ook daar gaan wij vast nog wel eens heen

Hierbij nog wat indrukken van Chapeau Bas. Je moet wel weten waar het ligt want je rijdt er zo aan voorbij:oeps:

09082011889.jpg
09082011884.jpg


Ook hier was het niet druk toen wij er waren. Nu was dat wel om 17.30 u en wellicht voor Tjechische begrippen wat aan de vroege kant, maar wij hebben daar best wel even gezeten en behalve 1 gezelschap en een Nederlands jong stel waren wij de enigen
 
Na een lange tijd niet bij Drevenka in Dolni Lanov te hebben gegeten vanwege niet altijd even goede ervaringen, kregen we de laatste tijd van verschillende kanten te horen dat de kwaliteit en de bediening weer goed waren. Vanavond hebben we er voor het eerst weer gegeten en dat was prima. Als gasten ons nu gaan vragen naar goede restaurants in de omgeving, hebben we er weer een op loopafstand.
 
Ja inderdaad wij horen ook de goede berichten van Drevenka, gasten die vorige week in ons huis waren zijn er ook 2x geweest en hadden heerlijk gegeten!
Fijn voor ons kunnen we lekker weer lopend heen.
 
Bovenaan