Zware onweersbuien in het weekend?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik las dat er zware onweersbuien verwacht worden in Tsjechie komend weekend.
Heb ik het goed begrepen?
Willen jullie (die in Tsjechie wonen) ons (die in Nederland wonen) a.u.b. een beetje op de hoogte houden?
Thanks!
 
Gisteren contact gehad met onze Tsjechische buurman, hij vertelde inderdaad dat het verschrikkelijk hard waaide en dat het noodweer zou worden, hopen dat de denneboom niet op ons nieuw gebouwde badkamertje valt, hebben we er nog niet eens van kunnen genieten.
 
Geldt dat slechte weer voor heel Tsjechië??
Ik maak me nog weinig zorgen maar we zullen dit volgen!!

Fam. Veen schreef:
hopen dat de denneboom niet op ons nieuw gebouwde badkamertje valt, hebben we er nog niet eens van kunnen genieten.
Van die boom of van de badkamer:confused::D
 
Het zijn vaak windvlagen. Het grootste probleem is dat door de vele windvlagen, zwaar onweer etc van de laatste tijd veel bossen zodanig zijn uitgedund dat de bomen elkaar niet meer "ondersteunen".
We waren vorige week op camping Frymburk waar in de nacht van dinsdag op woensdag 3 bomen omgevallen waren, waarvan een op een caravan. Bij ons was het die dag redelijk rustig, maar de vrijdag ervoor noodweer. Boom op trein gevallen en een doorgaande weg was weer een week afgesloten. Afgelopen vrijdag door een windhoos van 2 minuten, 3- 40 mtr. lange bomen om. Een halve meter van de juist gerenoveerde chaletjes die vorig jaar maart flink werden beschadigd door juist ja een storm.
Dus van mij mag ie overwaaien.....
 
onweer ... de temperatuur was gisteren niet al te hoog, vandaag klaarde de hemel op en werd het zonnig en zelfs vrij warm in Domazlice waar we op zoek gingen naar honingtaarten (en gevonden hebben)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nou ik ga morgen weer naar Amsterdam. Hier is het weer zwaar waardeloos, kou regen en wind. Het is zelfs zo dat er tbv vewarming gestookt wordt en dat in juni, het moet niet veel gekker worden, dus al die verhalen over opwarming van de aarde bij deze dus lariekoek.
 
Zware onweersbuien in het weekend

Bij ons in Křenov /Začler regent het nu , vandaag begon de dag zonnig maar nu is er toch weer hele harde regen bah bah .de vakantiegangers deze week hebben echt een pech week kwa weer gehad. Maar gelukkig :dank2: hier geen storm alleen :regen: :koud:
 

spookycat

† In Memoriam
Nou ik ga morgen weer naar Amsterdam. Hier is het weer zwaar waardeloos, kou regen en wind. Het is zelfs zo dat er tbv vewarming gestookt wordt en dat in juni, het moet niet veel gekker worden, dus al die verhalen over opwarming van de aarde bij deze dus lariekoek.

Hier brand de kachel ook hoor :snotter: het is 14 graden en morgen regen :kwaad:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zuid-Moravië geteisterd door wind en hagel

De eerste noodmeldingen "waaien" binnen bij de kranten. Er is nog geen persoonlijke schade maar wel veel verkeershinder door omgewaaide bomen en afgebroken takken op de weg.

novinky.cz

idnes.cz

120422-top_foto1-kqir0.jpg


CEN26d075_vitrbv.jpg
 
Hoi.

Ik ben hier nieuw en ik moet de kat uit de boom kijken. Mijn vrouw en ik willen as donderdag naar Tsjechie rijden en dan weer een paar weken doorbrengen. We hopen dat het weer dan beter is/wordt.
 
Nou Piet, laten we hopen dat voor iedereen in CZ deze harde wind snel overwaait. Voor jou vanaf donderdag dus ook, anders waait je kat nog uit boom! ;)

Voor het Reuzengebergte op de weerkaart geen echte bijzonderheden qua wind, 60km per uur is windkracht 7. Een aardige bries, maar als het daar bij blijft voor het Reuzengebergte en de rest van Tsjechië voor vannacht en morgenochtend dan valt het (hopelijk) mee.
wind.jpg
 
Na 10 koude dagen is het vanaf vanmiddag weer heerlijk weer. Vanavond weer als vanouds (afgelopen 2 maanden) buiten kunnen eten.
 
Ook hier in Nederland was het vandaag een redelijke dag. In de avond nog steeds de deuren dicht en gauw de kachel aan.

Maar zoals op mijn avatar is te zien hebben we hier wel al goed weer gehad.
 
Bovenaan