Zuid-Bohemen of toch Moravië?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Ons vakantiehuis ligt in het dorpje Police (u Jemnice) in het zuidelijkste puntje van Vysocina.

Wanneer wij willen gaan adverteren op websites kunnen we echter niet kiezen voor de regio Vysocina, maar dan moeten we kiezen tussen Zuid-Bohemen of Moravië.

Ik heb dan de neiging om ons in de regio Zuid-Bohemen te plaatsen omdat daar duidelijk meer aanbod is (i.v.m. Lipno e.d.) en ook meer vraag.

Of zouden we om diezelfde reden juíst in de andere regio gaan staan?

Ik hoor graag andere opinies!
Of misschien is er ook iemand die precies weet of we in Moravië of in Zuid-Bohemen zitten... hoeven we ook niet zo moeilijk te doen ;)
 
Dat zou natuurlijk mooi zijn! Al moet ik zeggen dat ik nog niet goed georienteerd ben op het gebied van verhuren en adverteren. We gaan wel een eigen website maken, maar we weten nog niet of dit ook goed te combineren is met de boekingen van evt. andere websites. En als je bij meerdere websites je huis aanbiedt, hoe die dat onderling regelen om dubbele boekingen te voorkomen...?

Misschien tijd om een nieuwe topic te starten met deze vraag :D
 
Ik zou op beide gebieden adverteren. Wanneer je bv op Marktplaats adverteerd, zul je dan twee advertenties moeten plaatsen. Kost je echt de kop niet.
Wij hebben ook een eigen website en via een spontane aanmelding/vraag en via Marktplaats komen de reacties/boekingen hierop binnen. Ik zou er de tijd voor nemen om dit goed uit te vogelen, zodat je later niet weer de hele boel moet omgooien, of dat er zaken mis gaan lopen.
Goeie zet om hier via het forum ervaringen te vragen! Daar hebben wij ook veel aan gehad!:ja:
 
Mag ik tegen die tijd contact met jou opnemen C.P.? Volgens mij pakken jullie het goed aan en hebben jullie goede ervaringen met de verhuur!

Bieden jullie je huis naast de eigen website en marktplaats nog ergens aan?
 
Tuurlijk mag dat, Nine! We houden contact!

Wij bieden ons huis alleen op Marktplaats aan en dat gaat prima. (voor volgend jaar loopt het al aardig vol)
Wij hebben ook folders gemaakt, leuk om te doen, maar daar moet je het niet van hebben.
Zijn jullie van plan om het hele jaar te verhuren, of in het begin alleen in de zomermaanden? (kan nl zn voordelen hebben!..)
 
Vooral in de zomermaanden, maar het huis is eigenlijk het hele jaar door beschikbaar voor verhuur. Ook gaan we ons richten op de Tsjechen omdat die ook vaak tijdens feestdagen of gewoon een weekendje een chalupa huren. Daarnaast willen we ook de Duitsers en Oostenrijkers (we zitten vlak bij de grens) bereiken. Ik heb een Duitse moeder dus qua taal moet dat wel lukken :)

Dus hoogseizoen vooral NL en DE en het midden- en laagseizoen voor diegene dichterbij, dus AT en CZ. De website wordt waarschijnlijk ook 3-talig.

Maar misschien nemen we ook wat teveel hooi op onze vork en moeten we het eerst maar even op NL en CZ houden... tijd zal het leren!
 
Behalve het klussen/verbouwen kost het regelen van een sleutelpersoon, schoonmaakmevrouw ook tijd, of hebben jullie dat al gedaan?:stofzuigen::vegen:
Al met al is het een leuk avontuur, geniet er van!
 
Beste Nine,het plaatsje Police ligt in zuid-west Moravie niet ver bij ons vandaan.
Wij wonen zelf in Marketa en komen regelmatig in Police waar we wat opslag in een loods vlakbij het kasteel hebben.
Mochten jullie in de buurt zijn dan ben je altijd welkom.
Succes met de verhuur van je woning
Roger
 
Hé wat leuk, zo in de buurt! :D

Ik heb het even ge-googled, en zie dat het bij Pisecne ligt. Hebben jullie toevallig loodgieter Babák aan het werk gehad?
Wie weet komen we binnenkort wel even langs! Stuur je me jullie adres (of beschrijving)?

----

Voor de sleutel en de schoonmaak hebben we onze zeer behulpzame overbuurvrouw in gedachten. Die gaan we binnenkort vragen. Als tweede optie hebben we nog een buurmeisje/jonge vrouw die met kind bij haar ouders woont en dit werk er misschien wel bij kan gebruiken!
 
Bovenaan