ZOO Dvůr Králové

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

@ Nancy, ben benieuwd wat de uitslag zal zijn. Hradec Králové Kraj/regio is eigenaar van de dierentuin?
De dierentuin is een naamloze vennootschap, ik weet niet hoeveel invloed de hejtman hier heeft. Maar pani Holeckova is niet de meest meegaande en doet waar ze zin in heeft.

Het volgende is geen grapje, ze kijkt uit het raam en zegt, het is mooi weer vandaag, vanaf vandaag gelden de zomerprijzen. Voor de marketing afdeling een ramp. :fool:

Heel Dvur Kralove is in rep en roer, er wordt gezegd dat de aandeelhouders niet gestemd hebben over de entreeprijs, maar of dit waar is. :confused:

Char, ik zal het haar morgen vertellen.

Ons dierentuinbezoek wordt Praag of Liberec.
 
Vanochtend met de "Zoo" om de tafel gezeten, er is me heel veel toegezegd wat vandaag getekend zou worden door de directrice. Ben heel benieuwd, wanneer er iets concreets gebeurt, laat ik het zeker weten.
 
Het resultaat van de bespreking komt er in het kort op neer dat de prijzen voor de "gewone" dierentuin hetzelfde blijft. Voor de safari moet er een toeslag betaald worden van 120 kronen.
Ook blijven de gezinskortingen, kortingen voor scholen etc. van kracht.

Bij deze een citaat uit de mail die ik kreeg:

Zasedání představenstva ZOO Dvůr Králové a.s. se zabývalo doporučením valné hromady (rady kraje) ze dne 25. 5. a jednohlasně se usneslo na následujícím:

1. Vstupné do klasické části zoo zůstává ve stejné výši jako vstupné do zoo v roce 2010.
2. Od 1. 6. 2011 bude zahájen provoz SAFARI 2011 umožňující vjezd do Safari vlastním vozem (autobusem). Vstupné bude 290,- Kč pro dospělou osobu a 190,- Kč pro dítě od 4 do 15 let, důchodce, studenty do 26 let a ZTP. Děti do čtyř let mají vstup zdarma. V ceně je zahrnuta i pěší prohlídka klasické části zoo.
3. Systém slev (např. rodinné pasy, skupinové slevy, slevy pro školy, permanentky, aj.) zůstává zachován.
4. Večerní safari bude provozováno v červnu a září každý pátek a sobota a během letních prázdnin denně od 21 do 22 hod. Vstupné zůstává ve stejné výši jako v roce 2010.

Platný ceník od 1.6.2011:

vstupné SAFARI včetně ZOO pouze ZOO doplatek SAFARI
dospělý 290 ,- Kč 170,- Kč 120,- Kč
děti 4-15 let* 190,- Kč 100,- Kč 90,- Kč

Děti do 4 let zdarma zdarma zdarma

* (Děti 4–15 let | Studenti denního studia do 26 let s dokladem o studiu| Senioři nad 65 let | ZTP, ZTP-P, průvodce ZTP-P.)

Rodinné vstupné (2 dospělí + 2 děti 4-15 let) – pouze klasická ZOO - 490,- Kč

Rodinné pasy (2 dospělí + 2 děti), skupiny (min. 15 platících osob na skupinu) - sleva 10%

Nevidomí, učitelé (1 pedagog na min.15 dětí), řidič zájezdového autobusu - zdarma

Vlastní provoz Safari 2011 bude zahájen 1. 6. 2011. Slavnostní otevření proběhne za účasti hejtmana královéhradeckého kraje Lubomíra France a zástupců kraje dne 9. 6. v rámci oslavy 65. výročí otevření zoo pro veřejnost
 
Tjonge we zijn er in 2006 nog geweest en ik kon het nakijken. Voor twee volwassesen en twee scholier/student waren we 370 kwijt.
Maar toen wij de eerste keer (1994) in Tsjechië waren zijn we in Praag naar de dierentuin geweest. We werden nog "belazerd" ook. Wij moesten pp twee kaartjes van 10 Kč betalen en voor de kinderen pp twee kaartjes van 5 Kč. Ons werd verteld dat de prijzen gestegen waren, maar de ude kaartjes eerst op moesten.:lmfao:

@ Baan, daarom gaan we ook nooit in Nl naar de dierentuin.:zwijg:
 

kuurgast

Donateur
Het is de Neumannova vila waar de flamingo's achter lopen.
Binnen is een schilderijenverzameling van de schilder Zdeněk Burian.

images
images
 
Enne, helemaal geweldig! De entree van de zoo wordt goedkoper, vorig jaar was de prijs 290 kč p.p. nu 230 kč p.p.
Maar kom je met fiets, openbaar vervoer of weet ik wat en wil je met de bovengenoemde safaribus door de Zoo, dan betaal je 50 kč extra. :stout:
 
De prijs wordt pas een dag van tevoren op de website gezet. In principe moet volgend weekend de safari open gaan, maar dit is nog steeds niet duidelijk.

Ik moest alleen heel erg lachen dat ze met groot bombarie vermelden dat de prijzen omlaag gaan, terwijl het uiteindelijk 10 kronen verschil maakt.
 
Bovenaan