Zomervakantie Radovesnice 2021

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ondanks alle Corona perikelen heb ik toch maar weer een huis geboekt voor de zomervakantie. Het ligt in de buurt van het dorpje Radovesnice, niet gek ver weg van Kutna Hora. Nog weer een voordeel van Corona, keuze zat dit keer:denk:. Het is een heel luxe huis met dit keer een binnenzwembad geworden. Wel zo lekker na onze vorige vakantie met een ijskoud zwembad de tweede week. En of het allemaal door kan gaan, tja, de tijd zal het leren. Het is alleen al geweldig om naar uit te kunnen kijken in deze bizarre tijden
 
We gaan het zien, gelukkig is eind juli nog een end weg en verder maakt Nederland (eindelijk) wel goede sier met de huidige strenge maatregelen :denk:.

Als ik dan terugdenk aan vorig jaar, met een uitermate streng en kritisch toelatingsbeleid richting Nederland tot half juni 2020. Waren wij éénmaal in Tsjechië en werkelijk iedereen buitelde vooral in supermarkten over elkaar heen. Na ja, het gevolg hebben wij gezien...
Met kinderen?.....er is een KFC in de buurt. :D
Zoals het er nu uitziet inderdaad weer met de kinderen.

Wat de KFC betreft moet ik je eerlijk bekennen dat wij sinds 2013 niet meer in een Tsjechische KFC zijn geweest. Het lekkere Tsjechische eten bevalt ons veel beter. Als het allemaal doorgaat hebben wij er overigens wel een uitdaging bij. Onze dochter heeft namelijk onlangs besloten als vegetariër door het leven te gaan.
 

kuurgast

Donateur
in de buurt van het dorpje Radovesnice
Welke Radovesnice? Er zijn er namelijk twee : Radovesnice I en Radovesnice II.

Er is meer dan Smažený sýr = gebakken kaas.
Wat dacht je van Cizrnový burger s marmeládou z červeného zelí = kikkererwtenburger met rodekooljam.
Smažené žampiony = gebakken champignons
Smažený květák - gefrituurde bloemkool
Vegetariana pizza
rizoto
Špagety
Palačinka = pannenkoek, is er soms ook hartig met spinazie.
bezmasé jídla = vleesloze maaltijden
bez masa = zonder vlees
Het stikt van de restaurants in Kolín en Kutná Hora.
OC Futurum in Kolin heeft natuurlijk diverse eettentjes.
 
Er is meer dan Smažený sýr = gebakken kaas.
Wat dacht je van Cizrnový burger s marmeládou z červeného zelí = kikkererwtenburger met rodekooljam.
Smažené žampiony = gebakken champignons
Smažený květák - gefrituurde bloemkool
Vegetariana pizza
rizoto
Špagety
Palačinka = pannenkoek, is er soms ook hartig met spinazie.
bezmasé jídla = vleesloze maaltijden
bez masa = zonder vlees
Het stikt van de restaurants in Kolín en Kutná Hora.
OC Futurum in Kolin heeft natuurlijk diverse eettentjes.
Heel erg bedankt weer voor je bijdrage Kuurtje. Maakte mij heel even zorgen m.b.t. Tsjechië als ultiem vleesland....

en @ Zapalki: helemaal eens, maar zeg dat maar eens tegen een vastberaden puber van 16:denk:
 
Bovenaan