Zomervakantie Radovesnice 2021

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Franky

Donateur
Tja, met de huidige oplopende besmettingen inderdaad spannend. Maar ervan uitgaand dat het doorgaat, dienen wij ons gewapend met 4 aankomstformulieren richting Tsjechië te begeven. En aangezien onze jongste van 2004 is, ook nog eens met een negatieve test op zak.

Franky

Donateur
Inmiddels wordt het reizen naar Tsjechië allengs steeds ingewikkelder. Maar ja, dat hebben we met name aan "ons zelf" te danken. Laat ik het maar zo aanduiden. Anders word ik alleen maar weer boos.
Nu Nederland rood is, betekent dat momenteel wel dat onze jongste (met slechts 1 prik op zak) bij aankomst in Tsjechië meteen in quarantaine moet tot dag 5 en dan voor de test moet gaan. Dat wordt dus de eerste dagen geen uit eten met ons 4, maar dat is te overkomen. Het enige doemscenario is dat bij positief getest geworden een extra quarantaine van 14 dagen volgt. En zolang hebben wij ons huis niet geboekt. Wij vragen haar dus in de week voor vertrek naar Tsjechië geen gekke dingen te doen en zich regelmatig te zelftesten en natuurlijk volgt daarna nog de extra PCR test. Eerst maar eens afwachten wat de komende weken brengen :denk:

Franky

Donateur
Nu Nederland rood is, betekent dat momenteel wel dat onze jongste (met slechts 1 prik op zak) bij aankomst in Tsjechië meteen in quarantaine moet tot dag 5 en dan voor de test moet gaan.
Ik lees uit de Covid groep uit FB dat het aanmelden voor de PCR test het beste gaat via de laptop. Zelf moeten we hem komende week nog doen en zal nog wel verslag doen van hoe het ging.

Bovenaan