Zomervakantie Cerny Dul: tips gevraagd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan bijna elk jaar naar Tsjechië, en de bekendste toeristische plekjes hebben we nu wel gezien! Onze kinderen zijn 13 en 20 dus leuke dingen voor wat grotere jeugd zoeken we!

Ik hoor;

Jaarmarkt/kermis/live muziek
Whiskey/wodka fabriek/proeverij
Elektrische step waar de jongste ook op mag
Shows met leuke oude auto’s of motoren!
Shoppen met merkkleding maar geen Praag
Glasblazerij met ook een winkel erbij

We gaan 3 weken lang! Van 23 juli tm 13 aug.
We zitten in cerny dul (stukje rijden niet erg)

Weet iemand iets te vinden van het bovenstaande??? 😃
Ben een welbekend lijstje aan het maken! (Vrouwen…..) en ik moet mijn oudste nog overhalen om mee te gaan en dit vindt hij met name leuk! 🤣
 

kuurgast

Donateur
Welkom op het forum.
Heb je al gezocht op het forum, want veel staat er al waar jij om vraagt zoals de glasblazerijen en Vietnamese markten.
De agenda's van jaarmarkten etc voor deze zomer zijn nog niet allemaal bekend want na 2 jaar corona moeten ze de boel weer herpakken en is de aandacht momenteel bij de vluchtelingen opvang en Oekraïne.
Ken je en.mapy.cz al met travel-tips en wandel/fietsroutes etc. ook gratis online te gebruiken in NL-taal op smartphone.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je antwoord. Vietnamese markten zoek ik niet, meer de jaarmarkten enzo maar die zullen inderdaad niet allemaal gepland zijn nog. Niet aan gedacht 🙈 voor de rest ben ik vandaag voor het eerst op dit forum! In al die jaren nog niet ontdekt 😱
Ik ben wel aan het zoeken in oudere berichten maar ben dan vaak bang (eerder gehad via fb) dat we dan ergens een eind naartoe rijden voor iets en dan is het al een jaar of 2 gesloten. Vandaar dat ik dacht ik kan altijd de vraag even stellen en wie weet wat voor antwoorden er komen. 😃 ondertussen spit ik rustig verder natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op dit forum. Wij wonen in Dolni Lanov, vlakbij Cerny Dul. In het eerste weekend van augustus is de grote jaarmarkt van Hostinne, met kermis, livemuziek etc.In Harrachov is een glasblazerij met museum en winkel. Je kunt met de step vanaf de Cerna Hora bij Janske Lazne. Het boomkroonpad in Janske Lazne is ook erg leuk. Voor een regenachtige dag is het leuk shoppen in Hradec Kralove in winkelcentrum Futurum. Ook de dierentuin in Dvur Kralove is de moeite waard. Rond de tijd dat jullie er zijn is er ook vaak een toertocht voor mensen met oude Skoda's of andere oldtimers. Je kunt ook een bezoek brengen aan het automuseum in Mlade Boleslav. Bij de plaatselijke vvv is ook nog genoeg informatie te krijgen.
 
In Spindleruv Mlyn is in de zomer ook van alles te doen qua activiteiten.
Een aanrader/uitdaging is ook de Snezka beklimmen. Begin vroeg, dan is het nog rustig. Je kan dan boven altijd nog kiezen om eventueel met de lift naar beneden te gaan, of te voet.
 
Bovenaan