Zoektocht naar de oude wooncultuur in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit valt me net te binnen : ga naar één van de vele immokantoren en vraag of je enkele oude woningen mag bekijken.. doe alsof je potentiële koper bent en vraag om enkele foto's te mogen nemen...

ik bezocht enkele huizen waar de volledige inboedel mee verkocht werd ..In sommige huizen stonden wel 10 bedden die nog torenhoog opgedekt waren . sukses !
 
Nou, Tsjechie.... het viel niet mee.....

Eerder dan verwacht keert Bert terug naar Nederland. De laatste pogingen in het zuiden zijn weinig succesvol gebleken. Ook Miroslav uit Cesky Krumlov kon hem niet verder helpen na telefonisch contact (face to face had volgens mij beter geholpen Emi).

De reis was zeer de moeite waard, maar het budget laat niet toe om verder te gaan. Voor elk land is er namelijk een vastgesteld bedrag en blijkbaar was de bodem in zicht. Niettemin is er een aantal van 16 beelden uitgekomen. Welliswaar het minste tot nu toe (Hongarije was volgens Bert ook lastig, is op 42 beelden gekomen) maar volgens Bert wel weer juweeltjes.

Een aantal factoren hadden invloed op de reis, waaronder het weer. Bert is onder de indruk van de wateroverlast die Tsjechie momenteel treft. Later deze maand spreken we elkaar en rond die tijd zal de site bijgewerkt zijn met de oogst uit Tsjechie.

Persoonlijk baal ik enorm dat ik niet eerder wist van zijn plannen, ik had dan zeker meer kunnen doen dan nu vanuit het verre Nederland. Maar goed, het is zo gelopen en wie weet bedenkt hij zich om de serie toch nog aan te vullen. Mocht dat zo zijn dan kom ik daar op terug. De paar reacties en tips waren zeer welkom, bedankt daarvoor en met jullie ben ik zeer benieuwd naar de resultaten. :beleefd:
 

char

† In Memoriam
Antonio!!.. Ik vind dit zo ontzettend jammer!!...Ik bedoel het geringe aantal foto's....

Mag ik de volgende keer, gewoon even mee en ergens aankloppen in Tsjechie??..Met fotograaf,... en ik spreek geen Tsjechisch.

Maar na een half uurtje begrijpen zij me wel...

Ik bedoel dat niet verkeerd,.. maar er zijn nog zo ontzettend veel huizen in Tsjechie, waar de de tijd stilstaat....

Had ik dit maar eerder geweten!!..

Char.

________________________
Char. ...terug in de tijd...
 
Zoektocht naar de Hollandse wooncultuur in Tsjechie..

Door jouw reactie Char kom ik opeens op een heel interessant idee:
Wat als ik de Nederlandse wooncultuur in Tsjechie vast kan leggen.
Dat lijkt me dat best een interessant idee......*

*Punkenstein, aub geen nieuw topic afsplitsen.......:stout:
 
Haha, het lijkt het programma -mag ik even binnen kijken- wel. :D Dus wel binnenshuis Antonio, :stout: een mooie aanvulling met het bestand van Freddy, :stout: die menig Nederlands huis in Tsjechië van de buitenkant in zijn bestand heeft.
 
Ik heb ze bekeken, zo herkenbaar! Prachtig vastgelegd voor alle generaties die na hun komen. Er zitten een paar hele mooie bij, zoals de tweede rechtsboven, die jij geplaatst hebt, het zachte daglicht wat naar binnen valt, erg mooi! Diký! :beleefd:
 
Ik krijg een bij opa en oma op bezoek gevoel bij foto's. Zo sfeervol en vol verhalen zitten die foto's. Vroeger kon ik als kind ook uuuren zitten rommelen in de kast van oma.

:denk:Dáár komt mijn nieuwsgierige aard vandaan bedenk ik me nu!!

Dat gevoel roepen de foto's op bij mij......
 

char

† In Memoriam
Ik vind het geweldig mooie foto's!!...

Ik had al eerder gereageerd,.... maar vlak voordat ik "antwoord verwerken" in moest drukken, was ik in slaap gevallen!!...

Sorry!!..

Char.

______________________________________________
Char. ...verwerkt nu het antwoord...
 
Lina je hebt gelijk, die foto's zijn voor publikatie bedoeld : inderdaad vragen dus. Ik had ook niet direct de mogelijke associatie gemaakt met bewoners... Dat er mensen in het interieur geplaatst werden, maakt het nog boeiender .

Het zijn prachtige beelden geworden, niet ?
 
Bovenaan