Zoeksites voor huizen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

weet er iemand goede sites waar je het huizen aanbod kan vinden in tsjechie.....

Greetz Henk
worshippy.gif
 
huizenjacht

Wij zijn ook op zoek naar een huis in Tsjechie, maar twijfelen nog of we via een makelaar gaan zoeken. Of zoals iedereen ons aanbeveelt, het zelf doen. En hoe pak je dat aan, vanuit Nederland?
 

Tabe

† In Memoriam
Beste Rossifan.
Ik kan uit jouw profiel niet opmaken wat jouw binding is met Tsjechie, hoe vaak je er geweest bent, iets kent van lands gewoontes. Welke streek van het land jou aanspeekt? Wat zijn je bedoelingen etc.

Is het land (betrekkelijk) nieuw voor je, ga dan eerst een aantal malen op vakantie om je te orienteren. Maak contact met de plaatselijke bevolking. Duik de dorpskroeg in en verzamel informatie.

Mijn eerste advies zou zijn het land te leren kennen en vervolgens niet over 1 nacht ijs gaan. Ook in Tsjechie zijn er nogal wat voetangels en klemmen in de "makelaardij".

Zelf hebben wij ons huis gekocht, gewoon particulier, dus zonder bemiddeling. Dat kun je doen als je weet waar je een huis wilt hebben en vervolgens in dat dorp je contacten hebt gelegd. Van belang is of men in het dorp buitenlanders accepteert. Daar kom je snel genoeg achter. Als je maar enigzins het idee hebt dat ze je liever niet zien komen, begin er niet aan. Acceptatie binnen de dorpsbevolking is zeer belangrijk. Over het algemeen zal dat zonder problemen gaan.

Ik zou zeggen doe het rustig aan, neem er de tijd voor. Laat je niet imponeren door mooie praatjes van wie dan ook. Is het beoogde huis een opknapper, doe dat dan ook rustig aan. Laat een eventuele restauratie geen molensteen om je nek worden. Denk hierbij ook aan de kosten! Blijf plezier houden aan je "onderneming". En weet, dat voor 10.000 euro ook in Tsjechie niets fatsoenlijks meer te koop is.
 
Hallo Tabe,

Dank je voor je reactie. Wij doen het zeker rustig aan, maar hebben inmiddels in Tsjechie zelf zoveel verhalen gehoord over makelaars die de prijs opdrijven, dat we graag meer reacties zouden willen horen.
Het voordeel van de makelaar is dat ze meestal veel voor je kunnen regelen, zodat je zelf niet te vaak naar Tsjechie af hoeft te reizen.
Tevens is de taal een groot probleem in het zelf afhandelen.

Wij willen naast het pension ook dieren houden, en daarvoor is het makkelijk als je een SRO opstart. Dit heeft dan weer allerlei andere voordelen.

Wij zijn nieuw in Tsjechie, maar al lang bezig met een geschikte lokatie te vinden om te emigreren zonder al te veel financiele risico's te nemen. Onze indruk van het land is erg goed, dus vandaar dat we graag verder naar huizen gaan kijken. Het blijft toch een gok, en we zijn bereid deze te nemen!!
 
Ik heb enkele posts met (pogingen tot) reclame uit dit topic verwijderd..

Er wordt gevraagd naar goede sites met aanbod van huizen. Daar vallen specifieke makelaars of een lid dat toevallig een huis te koop heeft niet onder.

Hier wordt gezocht naar die Tsjechische sites zoals er in Nederland JAAP, funda, huizenvinder etc etc zijn.
 
Hallo Henk
Ga zeker niet over een nacht ijs en zoek een betrouwbaar iemand die je wegwijs kan maken. Ik heb zelf hele goede ervaring met 2 dames die zelf Nederlands gestudeerd hebben in Tsjechie, en thuis zijn in de huizen regels en alles wat daar bij komt kijken, ze zijn ook eerlijk en betrouwbaar, iets wat niet onbelangrijk is. Ook de toetreding tot Europa zorgt voor een berg nieuwe regels die vaak op de toekomstig huizenkoper van toepassing zijn(legitimatie waterbron, goedgekeurde sceptic enz). Je kunt me evt een pm bericht sturen dan mail ik je het adres door.
 
huizen kopen c.q orienteren

Tabe heeft groot gelijk dat je goed moet kijken of je wel ge-accepteerd word .In Velhartice stuurde een toekomstige buurman zijn hond op me af ,hier in Jindrichovice leren de buren me Tsjechiesch en is er een levendige ruilhandel met producten die ik in holland op de rommelmarkten voor bijna niks koop en die hier veel vreugde brengen.
 
De juiste contact persoon

Hallo,

Ik ben samen met een vriend van mij op zoek naar iets leuks in Tsjechie om in te investeren. Uit jou bericht begreep ik dat je een aantal goede personen kent. Is het mogelijk een adres of iets dergelijks te ontvangen om de zaken eens verder uit te pluizen?

Met vriendelijke groet,

Werner Eenink
 

Pelhřimov

Donateur
Franko, ik denk dat Peter jouw berichtje niet zal lezen want hij was hier op 16-10-08 voor het laatst aanwezig...

(dat kan je zien als je op de naam klikt die bij het berichtje hoort, er opent zich dan een venstertje van waaruit je naar iemands profiel kan gaan)
 
Franko probeer www.remax.cz en dan via google chrome en de vertaalfunctie gebruiken .zie je een heleboel leuks .

Of gewoon " koophuizen Tsjechië " in de zoekregel typen zo hebben we ons 2e huis ,het kasteeltje ook gevonden.

Als ik een tip mag geven ga dan eerst eens kijken of je wel een financiering kunt krijgen ,De banken doen knap moeilijk.
 
Bovenaan