Zo zien Tsjechen hun immigranten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Honderden mensen protesteren in Praag tegen racisme en politiegeweld

Driehonderd voornamelijk jonge mensen protesteerden zaterdag in Praag tegen politiegeweld en racisme in de Verenigde Staten en andere landen. 's Middags ontmoetten ze elkaar op het Oude Stadsplein. Na ongeveer twee uur marcheerden enkele demonstranten naar de Amerikaanse ambassade. De ČTK-nieuwsbrief ontdekte ter plaatse dat de meeste deelnemers buitenlanders zijn. Engels en Pools zijn veel te horen onder de demonstranten.

Bron lidovky.cz

praag 6 juni 1.PNG
Om 17.30 uur lagen de demonstranten op de grond van het Oude stadsplein in Praag.

praag 6 juni 2.PNG
Na afloop zag ik een paar demonstranten voor een andere camera lopen.
 
Kende dit topic "Zo zien Tsjechen hun immigranten" niet. Ik ben ook een immigrant en voel me zeer door de mensen opgenomen. Natuurlijk wordt er ook over mij geroddeld, maar dat is toch eigenlijk menselijk. Mij is verteld dat iemand met wie ik toch wel vaker contact heb, een super-roddelaarster is. Juist van haar krijg ik vaak een doos met eigengemaakte koekjes. Geef haar als tegenprestatie, wanneer ik die kan meenemen, een exemplaar van de Tsjechische versie van Allerhande.
Leuk was toen ik na lange tijd bij een van mijn leveranciers van bouwmaterialen kwam, hij opmerkte dat ik een andere auto had. Ik zwaai ook vaak naar mensen en krijg een positieve reactie.
Taalproblemen worden altijd spontaan opgelost.
 
Ik zwaai ook vaak naar mensen en krijg een positieve reactie.
Doe ik ook, en ja ik ben de "Holanďan" in het dorp. Maar mijn ervaring is wel dat ze naar mij als westerling positiever kijken dan naar de niet westerse medemens (of sommige, de Russen). Vooral moslims hebben ze liever niet. Ik zeg "ze", maar uiteraard geld dat niet voor alle inwoners van CZ.
 
Bovenaan