Zijn op alle grote stations bagagedepots aanwezig?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,
Wij gaan per trein op vakantie naar Tsjechië. En willen even eenmaal in Tsjechië (Decin en Liberec) een tussenstop maken.
Kan iemand mij vertellen, of op de grote treinstations in Tsjechië bagagedepots aanwezig zijn? Wij gaan in juli naar tsjechie . En met name voor Liberec en Decin geldt deze vraag. Van Praag weet ik dit inmiddels.
Ik heb geprobeerd dit te achterhalen op de website van idos en cd . Geen info hierover kunnen vinden op de website.

Bedankt alvast

Groetjes
Herby6
 
Bedankt Freddy2005 en Kuurgast! Dan kom ik er nu wel uit.
Misschien toch wel eens tijd worden voor me om een cursus tsjechisch te leren. :D

Groetjes
Herby6
 
Hoi Kuurgast.
Bedankt voor je interesse.
Ja het het is heel goed verlopen. Uiteindelijk hebben we alleen in Praag hoofdstation onze bagage bij een bagagedepot gebracht. Eigenlijk achteraf bekeken allemaal heel eenvoudig. Zoals het in andere landen ook toegaat. Het enige probleem was de taal. Tsjechisch is wat moeilijker aan te leren en te lezen dan frans, duits of engels.( ha, ha)

Nog even een aanvulling op eerder bericht over gebruik van bagagedepot. Als je via de metro kom je het hoofdstation van Praag hv.nl. binnen. Als je door de toegangspoortjes van de metro heenloopt ga je rechts en volg je het blauwe infobordje met een pictogram: koffer met sleutel. Als je de hoofdingang van het station in komt, dan links aanhouden.
Er zijn veel bagagekluizen voor 60 koruna's voor 24 uur. Je kan ook je bagage kwijt bij het bagagedepot. Deze was gesloten op het moment, dat wij er waren. Dus hebben we gebruik gemaakt van twee bagagekluizen. Let op, dat je alleen munten in kan werpen van 5, 10 en 20 koruna!
 
Bovenaan