Ziektekostenverzekering en dubieuze deurwaarders

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kleine waarschuwing en onze ervaring met ziektekostenverzekering in Tsjechie.
Mijn vrouw heeft een jaar of 10 geleden een jaar een ziektekostenverzekering gehad in Tsjechie. Negen jaar later kregen we uit het niets een rekening voor 9 jaar en of we maar ff wilde betalen. Nooit geen betalingsherinnering oid gehad. Dus wel spontaan een factuur.
Schrijven en bellen met de verzekering, maar niemand wist iets (puinhoop). Uiteindelijk na het overleggen van alle gevraagde formulieren, hoefden we niets meer te betalen. Klaar, dachten we, maar nee, plotseling uit het niets was onze betaalrekening geblokkeerd door een deurwaarder. We moesten wel incassokosten betalen. Dit ging zonder enige waarschuwing vooraf. Gaat lekker dus. Uiteindelijk is dit via de rechtsbijstandsverzekering opgelost.
Daarna kreeg mijn zoon van een andere ziektekostenverzekering een rekening. Of hij maar 1 jaar wil betalen. Hij heeft al 19 jaar een Nederlandse verzekering, dus hoe men hierbij is gekomen. Geeft altijd weer extra werk en excuses kan men vergeten.
Ergo, wees voorzichtig met een ziektekostenverzekering. Controleer alles tig maal, wil je niet voor verrassingen komen te staan.
 

kuurgast

Donateur
Kuurgast, ik heb die artikelen gelezen. De deurwaarders worden afgeschilderd als honden en soms nog erger.
Bedrijven die onnodig failliet gaan was ook de regel, als je in handen van zo'n deurwaarder komt.
Maar waarom grote verzekeringsmaatschappijen zich hier mee inlaten is mij niet duidelijk.
Er moet dan bij zo'n maatschappij iemand zijn die de zaak moedwillig probeert te flessen. Ik heb geen idee of je daar wel tegenin kan gaan.
 
Bovenaan