Ziektekosten verzekeren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Binnenkort verkassen we naar Tsjechië, voor jaren hopen we. Mooie plek vlakbij Adrspach. We hebben nu drie jaar heen en weer gereisd. Fijn als dat eens wat minder wordt.

Maar we moeten ons dus gaan verzekeren, terwijl we geen vast werk zullen hebben de eerste tijd.

Waar, bij welke instantie, doe je dat, tegen welke bedragen?

Heeft er iemand ervaring met de situatie?
 
Ziektekosten -verzekering bij kantoor van VZP voor 1080,- kč per man per maand. Je moet wel een bewijsje uit Nederland van Je verzeekering meeneemen dat Je verzeekerd bent geweest. Als Je in dienst bent of als Je als werkzoekende ingeschreeven bent in CZ dan word het anders dan hoeft Jij het niet aan de baalie kontant betaalen bij voorbeeld 3 maanden vooruit. Ik denk dat er zeker een VZP kantoor in een grootere stad bij Jullie in de buurt is. Het adres staat heel zeeker op internet. ZDRAVOTNI POJISTOVNA VZP POBOCKA.........Het zal vast wel lukken.
 
Niet dat ik aan het antwoord van Mazackova twijfel, zij heeft altijd gedegen antwoorden, maar gezien het feit dat jullie met meerdere vragen zitten (bijvoorbeeld over het zelfstandigenstatuut), denk ik dat je er verstandig aan doet om een goede (juridische) raadgever in de hand te nemen. Er is een hele goede, waar ik voor de goede orde geen economische of andere banden mee heb, die je in de hand kunt nemen. Volgens mij is dat niet zo heel duur, maar het scheelt je vooral in tijd en eventuele omissies waar je later tegen aan loopt.

Ik weet van veel mensen dat het tijdrovend is, zeker als je de zaken niet helemaal snapt. En je zult echt terdege Tsjechisch moeten beheersen om eea voor elkaar te krijgen.
 
Ik zat met zelfde probleem moet je een of ander E formulier hebben alleen ik heb nog nooit voor een werkgever gewerkt dus vergeet het maar, gelukkig iemand tipte me via Uniqa te verzekeren, kost slechts 600 Kc per maand en ze spraken er alle talen die je maar kan wensen. Sociale premies betaal ik niet aangezien ik er nooit gebruik van zal maken
 
Goede tip maar onze huisarts hier die geen mensenmeinigten in de wachtkaamer heeft zitten en je wilt toch niet je tijd slijten met wachtkaamerzitten, doet niet met Uniqa, dat is weer zo een ding.Dus ik denk dat hun eerst een huisarts zullen moeten kiezen en hem vraagen met welke Verzeekeringsmaatschapij hij een verdragsregeling heeft.
 
De verzekering van Uniqa is dat wel een ziekteverzekering?Dus een Zdravotní pojistení. Ik heb er naar gekijken maar heb aleen een ongevalenveryekering gezien voor biinaa 800,-. Mischien is dat gunstig maar als men dan blindedarmontsteeking krijgt en dat ding moet er "a la minut" eruit ... dat is toch geen ongeval. Of als men steeds weer receptplichtige duure medicijnen noodig is om in leven te blijven...Ik gaa niet zo maar van verzekering veranderen maar het is toch wat om er over naatedenken.
 
Ik had een ziektekostenverzekering nodig voor mijn verblijfsvergunning en deze accepteren ze en het heet dus ook een Zdravotni pojisteni, alleen ik heb geen sociale verzekering, maar die krijg je als nederlander toch niet. Ik heb deze tip ook gekregen van een collega-nederlander.
 
Daar is dit forum voor. Kinderen zijn nog goedkoper en je kunt ook tandheelkundige zorg verzekeren, maar daar weet ik geen prijs van. Alleen je kunt niet maandelijks betalen een jaar in een keer.
 
Weet je zeker dat de ziektekostenverzekering bij Uniqua een volledige ziektenkostenverzekering is? Bij mijn weten bieden ze zoals Mazackova al zei alleen maar zdravotni pojištění pro cizince aan en dit is geen goede vervanger van een volledige ziektekostenverzekering. Hij keert wel uit bij ongelukken en 'kleine ziektes', maar er zit een bovengrens aan het bedrag. Dus als je een dure ziekte als kanker krijgt, heb je een probleem.
 
Bovenaan