Ziekte van Lyme

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik doe het met de allergoedkoopste en zelfs met deze gaat het moeiteloos,moeten de honden wel goed stil zitten natuurlijk.
Gelukkig heb ik dit jaar maar 2 teken bij de reu verwijderd en 1 bij de teef...was verleden jaar wel anders,we lopen nu dan ook niet meer in het bos,plukte ze er gewoon van af...brrr!!!
Ik verbrand de etterbakjes trouwens onder kokend heet water uit de boiler...DAT ZAL ZE LEREN!!! :stout:

Na de teek te hebben verwijderd doe ik biologische Tea-three olie op de beet ter ontsmetting.
Helpt trouwens vreselijk goed bij allerlei soorten wondjes/infecties/allergien etc.
 
Rika, wat fijn, ik dacht er van de week nog aan of jullie er al last van hadden gehad maar gelukkig niet.
En kom je er nog ééntje tegen dan ben je in ieder geval goed voorbereidt!
 
ben gebeten door een teek...niet vandag denk ik, want ben vandaag niet buiten geweest...hij was al aardig groot en het gebied lijkt op een rood puistje...wist niet dat het een teek was dus gewoon eraf gekrabt en toen mn vrouw zei dat het een teek was..pas dit onderwerp hier opgezocht...zou ik naar de dokter moeten?
 
Als het plekje er onschuldig uitziet, als onderstaand plaatje of kleiner, dan is er nog geen reden voor paniek. Houdt het plekje de komende tijd in ieder geval goed in de gaten en schrijf de datum van de beet op.
tekenbeet.jpg
Wanneer de plek groter is, zoals onder, geïrriteerd, of er verschijnt een rode rand, dan zou ik zeker zo spoedig mogelijk een antibioticakuur halen bij je huisarts.
tekenbeet2.jpg
Ps: Bij twijfel natuurlijk altijd even langs je huisarts gaan.
 
bedankt Lina, ondertussen heeft mn vrouw haar nicht gebeld die nurse is en hetzelfde vertelde..ik hou het dus in de gaten...door die stomme teek wil mn vrouw morgen geen paddestoeltjes meer zoeken...helaas!
 
Ja idd, vanochtend bekeek ik het wondje en viel al reuze mee, dus denk dat ik gister een beetje in paniek was geraakt, helemaal omdat mn vrouw zo relaxed bleef...zij is het gewend...anyway bedankt voor al het advies, tof dat ik hier op het forum terecht kan wanneer ik vragen heb...xR
 
Mijn Tsjechiesche buurvrouw van 82, pakt de teken, bij de hond of kat, gewoon tussen duim en wijsvinger draait en werpt de teek in het dichts bijzijnde water, roert in het water, waarin deze eenvoudig weg verzuipt. :zwaai::puh:

Ik moet eerlijk zeggen ik was stom verbaasd toen ik dit zag.
Wij hollanders doen er zo moeilijk over (het verwijderen dan)
Bovendien verzuip ik ze in water met wat afwasmiddel anders blijven ze drijven.:confused:
 
Bovenaan