Ziekekostenverzekering bij remigratie naar NL

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,

Niet dat ik plannen in die richting heb (na 10 jaar CZ bevalt het me nog steeds), maar ik vraag me af of iemand weet hoe het werkt qua acceptatie door een ziektekostenverzekering wanneer je weer terug gaat naar Nederland.

Moet je dan een medische historie overleggen en worden er dan wellicht bestaande ziektes uitgesloten?

Dank voor reactie.

Stephan.

(staat wellicht in verkeerde rubriek maar ik kan geen betere vinden).
 
Misschien kan je je hier alvast voor aanmelden.
CZ Verdragspolis voor verzekerden in een verdragsland
Met de CZ Verdragspolis krijgt u in Nederland een vergoeding van medische kosten. De CZ Verdragspolis vergoedt hetzelfde als de Nederlandse zorgverzekering. U betaalt voor de CZ Verdragspolis geen premie. U moet wel premie betalen aan uw buitenlandse zorgverzekeraar.

Let even op dat CZ de naam is van de Nederlandse zorgverzekeraar die aangewezen is om dit soort internationale zaken te regelen.
 
Ik woon in Tsjechië en betaal niets aan mijn verzekering hier. In nl wordt een geringe wettelijke inhouding gedaan. Ik ben dan zowel in Tsjechië als in Nederland volledig verzekerd. Zonder extra kosten!
 
Dat wel ja. Maar wanneer je voor een Nederlandse baas in Tsjechië werkt (langere tijd) dan geldt hetzelfde. Als je volle inkomen Tsjechisch is, dan gelden natuurlijk de Tsjechische verzekeringen en belastingen. Ik ken echter niemand die vrijwillig tegen de veel te lage lonen in Tsjechië zou willen werken (of je moet een ondernemer zijn met een bedrijf). Ik heb zelf ook de nodige zakelijke Tsjechische bedrijfspapieren, maar gebruik ze tot nu toe alleen om goedkoop bij de Macro te kopen ;)
 
Bovenaan