Zibro Kristal brandstof

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nee, niet perse nodig, maar wel beter omdat de nieuwste Zibro's geen afvoer nodig hebben. Daarbij ruik je van de Zibro petroleum niets (behalve even met het aansteken) en onzuivere wel iets.

:vuur:
 
Is het voor de welbekende Zibro Kamin kachels nodig extra zuivere petroleum te gebruiken?
Ja, wel nodig.
Wij hebben zo'n kachel voor in de voortent tijdens het voorseizoen.
Iemand had daar gewoon gezuiverde petroleum te koop voor een zacht prijsje.
De kristal Petroleum van Zibro is nogal prijzig nl.
pppffft wat stonk die zooi.
Kristal petroleum van Zibro ruik je echter totaal niet.
 
Ja wel nodig.
Wij hebben zo'n kachel voor in de voortent tijdens het voorseizoen.
Iemand had daar gewoon gezuiverde petroleum te koop voor een zacht prijsje.
De kristal Petroleum van Zibro is nogal prijzig nl.
pppffft wat stonk die zooi.
kristal petroleum van Zibro ruik je echter totaal niet.

vandaag testje gedaan een literje "zuivere petroleum" gehaald hier aan de pomp bij handelaar in dorp. prijs euro 1,02 per liter maar geen suc6 stinkt teveel dus wij houden het bij petro heat euro 1,65 per liter maar absoluut geen stank bij verbranding.
op marktplaats zijn diverse advertentie's te vinden van mensen die "zibro" kwaliteit brandstof aanbieden voor circa 1,07 per liter in merkloze jerrycans maar daar heb ik geen ervaring mee en je moet ook maar afwachten wat voor kwaliteit je koopt.....

ron
 
ben net terug uit tsjechie en had 2 jerrycans brandstof meegenomen van "haveka" (www.haveka.com). deze brandstof is goedkoper van zibro en petroheat en absoluut even reukloos (ik heb ervaringen met de duurdere merken). de merkloze brandstof van haveka zit in jerrycans van 25 liter en kost euro 31,54 (inclusief b.t.w.) dus euro 1,26 er liter. op de jerrycans zit geen statiegeld. bij afname van meerdere jerrycans krijg je korting.
er is 1 nadeel haveka zit in slagharen... dus als je het zelf niet gaat ophalen komen er verzendkosten bij.
goed wellicht hebben de andere forumleden iets aan deze info. ons is het spul in ieder geval goed bevallen !
 
Wij hebben vorige week een zibro kachel gekocht om in de winter onze serre te verwarmen. Weet iemand of de speciale brandstof voor deze kachels in Tsjechie te koop is? Wij zitten in de omgeving van Rumburk/Krasna Lipa/Varnsdorf. Volgens de kaart van de fabrikant is er vlakbij een verkooppunt, maar wij zijn nu in Nederland en kunnen dit niet controleren. Alvast onze dank.
 
Bedankt voor je reactie. Helaas wordt er voornamelijk gesproken over petroleum en dat mag niet worden gebruikt voor onze kachel. Wij zijn echt op zoek naar de specifieke of vergelijkbare brandstof voor zibro. Er zit vier jaar garantie op de kachel mits de juiste brandstof wordt gebruikt. Peteroleum kan de filter verstoppen., in ieder geval zijn wij de garantie kwijt als geconstateerd wordt dat er petroleum is gebruikt.
 
In de (dure) Zibro-plus of Zibro-krystal zit geen of nauwelijks zwavel, in tegenstelling tot gewone goedkope petroleum.
Zelf stook ik de gewone petroleum, enige nadeel bij opstarten walmt hij iets, verder brandt hij er prima op.
Enige mogelijkheid is de Zibro-brandstof uit Nederland mee te nemen.
Heb zelf ook stad en land afgezocht maar nergens in Tsj. is deze speciale Zibro-brandstof te vinden.
Ik kan me voorstellen dat je geen risico wilt nemen ivm garantie.
Oliekachels zijn sowieso vrij onbekend, de gemiddelde tsjech stookt liever hout of kolen.

Pes..had vroeger een POT-kachel..:stout:
 
Hier weten ze het allemaal: http://www.zibro.nl/271/adres-en-telefoon.htm Er is een contactformulier.

Overigens vind ik petroleumkachels die je niet op petroleum mag stoken iets als alcoholvrij bier.

Maar goed: tip van smileyfromcz is prima, een tweede kousje. Persoonlijk heb ik de ervaring dat het enige verschil met gewone petroleum bij vele producten is, dat het iets walmt (in het begin), zoals Pozor Pes ook al zei. En dat het iets sneller vervliegt.

Wellicht dat petroleum in meerdere zuiveringsgraden te koop is.
 
Wim heeft Zibro al om informatie over verkooppunten gevraagd, we wachten nu op antwoord. Wij willen in de winter de serre ermee verwarmen, vijftig m3. Vodnic zal voor mij nog informeren, maar ik ben bang dat we de kachel morgen terug gaan brengen. Geen warme serre deze winter helaas.
 
Bovenaan