Zamek Cerhonice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Is iemand hier bekend mee?
Op foto's uit 2009 is het nog vervallen (en in zijn vervallen staat mooi!): www.foto-vrbecky.estranky.cz/fotoalbum/pamatky-chatrajici/chatrajici-zamky-v-cr/cerhonice---zamek

Nu is het (deels?) opgeknapt.
Ik heb altijd al eens een kasteelvrouwe willen zijn, dus weekje huren lijkt me geweldig. :)
www.zamekcerhonice.cz

De zoekfunctie hier op het forum leverde niks op, maar misschien gebruik ik de verkeerde term.

Via internet is wel wat te vinden, maar google translate is niet altijd geweldig.

Ik ben bijv. benieuwd naar wat hier staat:
www.kultura.cz/profile/9254-cerhonice#detail-historie
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Als ik de site aanklik, krijg ik, vanuit Google, automatisch een nederlandse vertaling aangeboden:

Hierbij vast een voorbeeld:

Cerhonice
. 398 04 Cerhonice, Tel: +420 382 229 172, cerhonice@centrum.cz
Cerhonice / Company - Cerhonice



Reputatie, verwijzend naar de drie nissen kapellen gepopulariseerd Alois Jirasek Ballad of rococo. Met de terugtrekking van de Franse troepen zich terugtrokken uit de regio, alsmede drie Franse prinsessen die verbleven in de lodge cerhonickém. Dit is de eerste versie. De tweede versie waren drie dochters van maarschalk de Broglie, die de troepen opgedragen. Volgens de derde versie waren drie gewone soldaten. Bij het verpakken van hun bezittingen zag gebruik gemaakt van een grote hoeveelheid sieraden en waardevolle spullen. Hij onmiddellijk aangeboden om hen te leiden naar de terugtrekkende Fransen. Maar samen met één van de onderwerpen vrážských reed in het bos, waar hij werd gedood. Geslagen vrouwen smeken om genade en vervloekte zijn moordenaars en hun nakomelingen binnen een paar generaties. Bij de moord op scène in het bos werd opgericht Rode Kruis. Precies dezelfde drie kapellen werden gebouwd langs de wegen buiten het dorp. Elk jaar is er een processie gehouden tot de Eerste Wereldoorlog.

Google translations:
Tja, het blijft behelpen:lezen:
 
Ja, 1.75 ... Daar past alleen jongste dochter nog in :)
Er staat bij 6 bedden, in de beschrijving tel ik er 8. Dus met ons 5 moet dat wel goed komen. Sowieso nemen we extra luchtbed mee omdat we ter plekke beslissen waar we de tweede week heen willen.
Idd wat behelpen :)

Maar wellicht is er meer te vinden nog, wellicht via de verhuurder ook.
 
Ja, 1.75 ... Daar past alleen jongste dochter nog in.
Er staat bij 6 bedden, in de beschrijving tel ik er 8. Dus met ons 5 moet dat wel goed komen. Sowieso nemen we extra luchtbed mee omdat we ter plekke beslissen waar we de tweede week heen willen.
De beschrijving op bohemia met 8 bedden klopt niet, het zijn er 6.
Ook een (langere) zoon propt zich in bed van 1.75 (liever dat dan luchtbed of 2 persoonsbed te delen)

De bedden zijn ook in stijl, dwz antiek en hoewel ik deze keuze enigszins waardeer, is een iets steviger bed toch wel fijn :)

Tot geluk van de kinderen is er wel wifi (én een pokestop).

Verder is het prachtig. Het zijn eigen 2 appartementen, een 2 persoons beneden en een 4 persoons boven.
Het gebouw zit aan het hoofd deel vast, aan de andere hoek is nog een appartement met een Tsjechisch gezin. De eigenaar is nog bezig met renovatie van een deel in de andere hoek, ziet er mooi uit, deel is klaar en deel kijk je nog zo in.

Echt wel een aanrader dus, en ik denk dat als je de beheerder (Vladimir) rechtstreeks benadert, het ook nog wel goedkoper kan.
www.zamekcerhonice.cz/kontakty
 
Ziet er leuk uit. :toppie: Bedden van 1.75meter. :slik:
Ben zelf enkele jaren geleden naar Holiday Park Mlázovy bij Kolinec geweest.
Dat waren mooie kamers met boven in blauwe zaal een ontbijtbuffet , maar die kamers zijn in het bijgebouw van "kasteel".
Weet je wat nou grappig is; tweede week zaten we in een oud, opgeknapt huisje bij Susice in de buurt. Alles nog nieuw, heel leuk en met veel zorg ingericht. Uitgebreide uitleg, eigenaar vertelde nog dat hij ook pension deed.
Bij thuiskomst nog wat gegoogled : en idd ook pension maar bij dit vakantiepark heeft hij ook vinger in de pap :)
Als we dat hadden geweten, hadden we nog wat nachten bijgeboekt.
We hadden nu nog boeking bij Nyrany NH stables, maar dat was geen succes (dubbele boeking), dus we zijn 's avonds naar huis gereden.
 
Bovenaan