WOZ betalen

Topic in 'Wonen & Werken' gestart door Luigi, 25-03-2019.

1. Beste lezers,

Wie weet is dit al eens aan de orde geweest, maar ik krijg het niet gevonden, vandaar deze nieuwe topic.
    Ik heb mijn woz nog niet betaald, heb ook geen rekening gekregen.
    Krijg ik daar een acceptgiro van of moet ik naar het gemeentehuis of zo?
    Volgens wat ik gelezen heb, ben ik al te laat.
    Ik ben vandaag en morgen nog in Tsjechie en wil het graag regelen.
    Wat kan ik doen?

Groetjes Louis.

2. Gelijk naar het belastingkantoor gaan. Je hebt waarschijnlijk ook mails die komen via www.mojedatovaschranka.cz Daar staat in hoeveel je moet betalen. Ben je te laat dan kan het ook zijn dat ze je bankrekening blokkeren. Ik heb daar ervaring mee doordat ik op de een of andere wijze de rekening niet had betaald. Gaf heel veel narigheid! Dus op naar het belastingkantoor!

Nog wat: de blokkering van je bankrekening kost 500 kronen per kalendermaand. Doet men dit eind van de maand en reageer je niet op de volgende dag dan ben je al 1000 kronen kwijt. Ik heb wel geprotesteerd tegen deze handelwijze en kreeg een gedeelte weer terug. Een en ander betekent wel dat ik nu weer let op mijn mails (komen niet via je normale emails).

3. Beste mede forumgenoten.

www.mojedatovaschranka.cz heb ik niet.
    Ik zal kijken wanneer het gemeentehuis open is en er even naartoe gaan.
    Vorig jaar heb ik het daar betaald.
    Ik begreep dat de aanslag in april komt.

Groet Louis.

4. Als je vorig jaar gewoon betaald hebt komt de aanslag vanzelf! Pas in mei, dus je hebt nog even!

Kohout vindt dit leuk.
  5. Als je een sro hebt dan heb je een mojedatovaschranka. Gewone particulieren hebben dat niet. Bij ons komt de WOZ aanslag eind april begin mei. Gr Henk

6. Je hebt elk jaar tot 31 mei de tijd gelukkig. Tegenwoordig kun je de OZB nota ook per email krijgen. Zie alle info op mijn site, en doe er je voordeel mee :)

https://www.hartmanova.eu/tsjechische-belasting-fiscaal/index.html#ozb

Ook gewone particulieren kunnen een datova schranka openen. Kan zeer praktisch zijn om zo in Nederland je Tsjechische overheidspost direct digitaal te ontvangen.

dennuzzz, kuurgast, Maarten en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. De ene keer kregen we de aanslag via mail, de andere keer bleef het doodstil.
    Dus gingen we naar het belastingkantoor om onze afdracht te doen.
    Kortom, het is niet vanzelfsprekend dat je bericht krijgt.

8. Wat ik in mijn eerste reactie had moeten vertellen is dat ik een s.r.o. heb. Dan is de overheid verplicht je te berichten via mojedatovaschranka. Dat is net zoiets als in Nederland mijnoverheid. Ik heb intussen gevonden dat het moet lukken via je gewone mail een bericht te krijgen dat je een bericht hebt gekregen op de site van de Tsjechische overheid. Nu kijk ik maar af en toe en is er meestal niets.

9. Wat een hulp:top:.
    Nu moet het zeker gaan lukken.
    Duik er komend weekeinde in.
    Ik denk dat ik de aanslag laat mailen naar mijn eigen e-mail adres.

Iedereen bedankt.

Luigi.

10. ... nog een naschrift: let op, dat indien de aanvraag na 15 maart wordt gedaan, je mogelijk de eerste keer nog geen mail ontvangt, maar pas vanaf het volgende jaar.

curious vindt dit leuk.
  11. Beste mede forumgenoten.

Ik heb de gegevens van de site van Radka gehaald.
    Alles staat daar mooi en overzichtelijk inclusief vertalingen.
    Er zijn voor mij nog twee vraagtekens.
    Wat moet ik invullen bij "Financiƫle autoriteit voor provincie" en wat moet ik invullen bij "Territoriale werkplek in (plaats)" ?
    Iemand enig idee?

Groetjes Luigi.

12. Je vult daar in het provinciale kantoor, dat in jouw geval van toepassing is (dus naam v.d. provincie in het Tsjechisch), resp. het regionale belastingkantoor van je "okres".
    Enkel het Tsjechische formulier invullen....

13. Das duidelijke taal.

Dankjewel.

Luigi.

Deel deze pagina