Workshop over Tsjechische cultuur

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen,
Mijn Naam is Nivan en ik ben een student van de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden.
Ik weet niet precies hoe dit werkt (forum), maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. In december moet ik op school een workshop organiseren over de cultuur van Tjechie (cultuurverschillen tussen Nederland en Tjechie).
Probleem is dat ik niet veel tot weinig weet over Tjechie en ik heb hiermee hulp nodig B.v een spreker, spelletjes of tjechische culturele dans enz.
Ik hoop dat u me hiermee kan helpen.
Bijvoorbaatdank.
Nivan
 
Is een workshop Tsjechisch koken iets? In het onderdeel gastronomie staan een heleboel (eenvoudige )recepten/hapjes. Op de achtergrond Tsjechische muziek of misschien een tv/beamer met mooie foto's/videos van Tsjechië.
 
Dank je wel voor de suggesties. Koken zou wel leuk zijn, maar ik kan echt niet koken. Misschien kan ik wel wat Tjechische hapjes maken of kopen (liever).
Ik ben eigenlijk op zoek naar een spreker, die wat kan komen vertellen over het Tjechische cultuur en cultuurverschillen in vergelijking met Nederland.
 

Ron

Geroyeerd Lid
Maarja, dan moet je een aardig budget hebben om de beste man naar de Hoge School in Leeuwarden te krijgen.. Immers is hij ook geen FTE meer aan de RuG, dus ja...

Ik zou inderdaad een kraam neerzetten, Tsjechische muziek, hapjes, speciaalbieren, becherovka (zijn studenten altijd voor in) en daarnaast is er superveel info hier op het forum en natuurlijk op internet te vinden.