Workshop over Tsjechische cultuur

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen,
Mijn Naam is Nivan en ik ben een student van de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden.
Ik weet niet precies hoe dit werkt (forum), maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. In december moet ik op school een workshop organiseren over de cultuur van Tjechie (cultuurverschillen tussen Nederland en Tjechie).
Probleem is dat ik niet veel tot weinig weet over Tjechie en ik heb hiermee hulp nodig B.v een spreker, spelletjes of tjechische culturele dans enz.
Ik hoop dat u me hiermee kan helpen.
Bijvoorbaatdank.
Nivan
 
Is een workshop Tsjechisch koken iets? In het onderdeel gastronomie staan een heleboel (eenvoudige )recepten/hapjes. Op de achtergrond Tsjechische muziek of misschien een tv/beamer met mooie foto's/videos van Tsjechië.
 
Dank je wel voor de suggesties. Koken zou wel leuk zijn, maar ik kan echt niet koken. Misschien kan ik wel wat Tjechische hapjes maken of kopen (liever).
Ik ben eigenlijk op zoek naar een spreker, die wat kan komen vertellen over het Tjechische cultuur en cultuurverschillen in vergelijking met Nederland.
 

Ron

Geroyeerd Lid
Maarja, dan moet je een aardig budget hebben om de beste man naar de Hoge School in Leeuwarden te krijgen.. Immers is hij ook geen FTE meer aan de RuG, dus ja...

Ik zou inderdaad een kraam neerzetten, Tsjechische muziek, hapjes, speciaalbieren, becherovka (zijn studenten altijd voor in) en daarnaast is er superveel info hier op het forum en natuurlijk op internet te vinden.

Een spreker is wel te vinden, maar of dat heel interessant is? Ik zou wel proberen een goede mix te vinden tussen het " oude Tsjechie " en het nieuwe Tsjechie, immers is er in de loop der jaren aardig wat veranderd hier. Kortom belicht zowel de authentikiteit (schrijf ik vast niet goed..:bloos2:) en het moderne Westerse Tsjechie met steden als Praag, Brno etc.. Kortom praat men een beetje af van het goedkope land Tsjechie dat achterloopt, en breng het als modern aanstaand westers land..

Succes!
 

Vodnik

† In Memoriam
Zoek is contact met het KIT in Amsterdam. Voordat ik in 1995 naar tsjechie vertrok (voor een groot nederlands bedrijf) heb ik daar een cultuur training gekregen. Een van de medewerkers van het KIT is gepromoveerd op cultuurvesrchillen tussen CZ en NL. (sorry, maar ben zijn naam even kwijt maar las je belt kunnen ze je zeker helpen)

Pieter

PS de lnik die je naar Hans R hebt gekregen is absoluut een goeie!! Maar via het KIT kom je op wat practischer zaken terecht, Doen hoor!
Ben benieuwd hoe het je vergaat, laat het horen.

BTW: Ik stuur je via PM een e-mail adres van een oud-collega met wie ik in Praag gwerkt heb, hij is eenrder begonnen en later gestopt en kan je veel vertellen -als hij dat wil! Woont niet ver van Leeuwarden.

P
 

Vodnik

† In Memoriam
Baret is de naam een persoon op deze forum, zoek hem in de ledenlijst, maar hij woont in CZ dus dat kan een probleem worden!

De naam van Roel Z die ik je gegeven heb via PM is vrijwel je buurman! (woont in Oosterwolde / Groningen)

P.
 
Bovenaan