Woordje vertalen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, ik ben bezig met ´geocaching voorbereidingen´ voor onze vakantie in Tsjechie. (www.geocaching.com)

Ik loop tegen wat woorden aan in de hints die ik niet kan vertalen. De hints zijn bedoeld om een verstopte cache te vinden. Wie helpt me... Het is misschien wat veel gevraagd, maar met de online vertalers op internet kom ik er niet uit. Wie helpt. Alles beetjes helpen..

Groet,

Gerard

mortsoeg
tengam v etolp
tarvyv
ecivorob u inroh yhon ezev
primo pod lavickou,k okoli se chovejte velmi setrne
v dutine
sehni se a hledej
v jehlici ve strani
Cvahf flyirfgevf
Pubebš cbzbž, zbfgrx boybž
yle napi zem
kamen za stromem
pod starym vyvracenym parezem v kerich
 

Pelhřimov

Donateur
Ik herken niet veel van de woorden, de woorden die ik herken heb ik onderstreept.

primo pod lavickou,k okoli (omgeving) se chovejte velmi setrne
sehni se a hledej (zoeken)
kamen za stromem (steen .. boom)
 
er zij ook woorden, die omgekeert staan geschreven, maar ook iets van wartaal, misschien is het nog kryptischer...

mortsoeg = geostrom = geoboom
tengam v etolp = magnet v plote = magneet in hekwerk
tarvyv = vyvrat = ontwricht
ecivorob u inroh yhon ezev = borovice u horni nohy veze = den bij hoger been vervoert
primo pod lavickou,k okoli se chovejte velmi setrne = direct onder het bankje, gedraag je spaarzaam tegen de omgeving
v dutine = in de holte
sehni se a hledej = buk en zoek
v jehlici ve strani = in de dennenaalden op de schuine weide (weet niet de exacte vertaling van het woord strani)
Cvahf flyirfgevf = wartaal, geen idee
Pubebš cbzbž, zbfgrx boybž =
wartaal, geen idee
yle napi zem = wartaal, geen idee
kamen za stromem = steen achter de boom
pod starym vyvracenym parezem v kerich = onder oude ontwrichte boomstomp in de struiken
 
We hebben onze vakantie achter de rug. Helaas. Tsjechie was mooi als altijd. We hebben veel gewandeld, bekeken en bezocht. Veel Geocaches ook gevonden. Nu moeten we alles 'loggen', en daarbij wil ik een goed logbericht in het Tsjechisch plaatsen. Dit heb ik gemaakt met Google:

Tijdens onze vakantie in het mooie vakantieland Tsjechie deze geocache gevonden. Bedankt voor de leggen van deze cache.
Team "De IJsselsteintjes" (uit Nederland)

Během našeho dovolené v krásné Dovolená Česká republika našel tento poklad. Díky za předložení této keše.
Team "De IJsselsteintjes" (z Nizozemska)

Het zal vast niet kloppen (: maar wie helpt me verder aan een 'goed' bericht.

Groet,

Gerard
 
Během naší dovolené v krásné turistické České republice jsme našli tento poklad. Děkujeme za položení teto geocache. Tým "De Ijsselsteintjes" z Nizozemí.
 
Bovenaan