Wonen in Tsjechië en de taal leren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

nee sorry ,je woont hier . het is gewoon het minimale respect naar deTsjechen.
Tenslotte zijn wij hier te gast.
Ja het is moeilijk,zeker als je ouder wordt .
Dat is geen reden om het niet te doen. En hoe ouder je wordt, hoe langer je wacht ,hoe groter je problemen worden als je afhankelijk bent van anderen.
soms werkt beleefdheid averechts.

Dit is hoe men in cz denkt over buitenlanders ,https://www.seznamzpravy.cz/clanek/...atele-o-trvaly-pobyt-v-cr-se-asi-ztizi-151026
ja voor niet EU leden ,omdat ze denken dat EU leden wel sneller integreren....
Het echte minimale om te kunnen leven, hier de volgende test.
Ik verbaas me nog steeds over mensen die hier wonen ,en denken met geld passen ze zich wel aan aan mij ?
Misschien in de hospoda als je een rondje geeft ,daarbuiten ben je gewoon een buitenlander,gastarbeider,rijke Nederlander. etc..
Gelukkig hebben wij deze ervaring niet. We al 16 jaar een huis hier in Tsjechië waar we ook in deze Corona tijd zeker 4 maanden verblijven en voor de Corona tijd 6 maanden. We spreken slecht Tsjechisch maar gaan prima met onze dorp genoten en buren om . Als je zo negatief over de Tsjechen praat wat doe je hier dan.
 
kun je je iets nader verklaren ?
zeker gezien de bovenstaande tekst.
bedoel je dat je dus geen idee hebt waar je dorps genoten het over hebben ?
dat je het dus niet nodig vindt Tsjechisch te leren ?
Jezelf hier dus geen gast vindt ,en dat ze zich maar moeten aanpassen aan jouw ?
Je Hun huis weg koopt met buitenlands kapitaal ,en vindt dat dit een investering in het land is?
Dat de taal leren dus geen respect is naar de Tsjechen ?
En ga zo maar een half uurtje door.
of begrijp ik even de context niet ?
 
Bovenaan