Wintersportvakantie Bozkov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedemorgen allen,

Afgelopen zaterdag teruggekeerd uit Bozkov na 2 weken wintersport. Ik heb het prima naar mijn zin gehad, maar alleen het rijden naar de pistes was iets minder (afstand). We waren met 12 man (6 volw. en 6 kind.) en in Bozkov was nog de enige optie om een huis voor 12 man te regelen.

De dagen voor kerst waren slecht en we hebben in die week alleen maar op de dag voor kerst geskied bij Spindleruv Mlyn. We waren allemaal lekker verzopen vanwege de vochtigheid. Wat mij opviel was dat de prijzen van de skipassen vrij hoog waren (700 Kr).

Tussen kerst en Oud en Nieuw was het heel erg druk bij alle pistes waar we zijn geweest (Horni Misecky, Vysoke nad Jizerou en Herlikovice), maar al met al waren de wachttijden redelijk (10 / 15 min.).

Het levensonderhoud en het vertoeven in restaurants is heel goed te betalen, zelfs op de pistes. In het lokale restaurant in Bozkov hebben we bijna elke avond gegeten en waren rond de 2200 Kr. voor 12 man (waar doen ze het van).

Ondanks het feit dat ik niet heel veel heb geskied (de pistes waren heel slecht, veel ijs) heb ik toch een prima vakantie gehad. Dit kwam mede door het perfecte huis (http://www.wivak.nl/bozkov/bk%201.htm) en het gezelschap waar we mee vertoefden. Overigens was het bij ons bijna groen :-)

PS. hoe heten die heerlijke rode worsten die ze op de pistes met brood serveren?

Groet,

Alex

UPDATE: Wat ik vergat te zeggen was, dat het bier daar heerlijk is :-)
 
Off Topic: Bijna alleen maar reacties op 'negatieve' ervaringen

Het valt mij op dat er met name wordt gereageerd op verhalen met een negatieve inslag. Niet dat ik perse een reactie hoef te hebben op mijn verhaal, maar toch.

Zeker omdat ik in mijn verhaal een vraag stel, had ik minstens een reactie verwacht.

Het is jammer dat sommige mensen een slechte ervaring hebben gehad met hun vakantie, maar als je met een bepaalde verwachting, voor de eerste keer, ergens naar toe gaat dan is de kans op een negatieve ervaring groter. Ik ging naar Tsjechie toe zonder (hoge) verwachtingen en ik heb er van gemaakt wat er van te maken viel. Ik heb het in ieder geval prima naar mijn zin gehad in Bozkov.
 
Ik heb je onderwerpjes even samengevoegd, heb je meteen een reactie;)

Sorry, flauw grapje, maar toch..

Ik ben het niet eens met je indruk dat er alleen op negatieve verhalen gereageerd wordt, ook positieve verhalen worden hier zeer gewaardeerd kan ik je verzekeren.

Dat er geen reacties onder je eerste post stonden heeft niets te maken met het feit dat je een positieve ervaring hebt net zoals het overgrote deel van de leden dat heeft. Ik kan je positieve indrukken van Bozkov en omgeving alleen maar bevestigen dus wie weet zien we elkaar daar nog eens. Tot die tijd: Veel plezier op het forum en blijf vooral schrijven!!
 
Wat leuk om te horen dat jullie met zo'n groot gezelschap een huis hebben gehuurd! Wij doen dat ook regelmatig, en we vinden het dan het belangrijkst dat de sfeer goed blijft. (is tot nu toe prima gelukt, hoor)
Ben ook benieuwd naar de naam van die worstjes.
Ik vond het een reeel verslag van jullie vakantie, wat een verademing! (ophemelen en afkraken, wat baal ik daar van!)

Volgt er nog een herhaling van jullie gemeenschappelijke vakantie?:zwaai:
 
Hihihi, toch wel grappig dat er gelijk meerdere mensen reageren op zo'n topic. Nee, just kidding. Het probleem is dat negatieve dingen makkelijker worden onthouden dan de positieve en dat is jammer. Het gevoel wat dan leeft, is dat alles negatief is en ik kan me niet voorstellen dat er dan niks positiefs was.

Maar goed, genoeg hierover. Om op de vraag van C.P. terug te komen. Er komt nog wel een vervolg van een gemeenschappelijke vakantie. Met vier van de twaalf gaan we al een jaar of acht op vakantie in de zomer. Of we nog naar Tsjechie gaan weet ik niet.

Mijn vrouw en zoon zijn nog geen begaafde skiers en daarom dachten we dat Tsjechie wel een goede optie zou zijn voor hen (ik zelf ski al sinds mijn 10e jaar, ben nu bijna 40 :-(.). Beiden gaven aan dat ze toch liever in Oostenrijk gingen skien. Verder vond ik dat in sommige gebieden de prijzen van de skipassen wel dicht in de buurt kwamen van die in Oostenrijk (700 Kr.).

Verder was het voor ons de eerste keer dat we met kerst en oud en nieuw niet thuis waren en dat was toch ook wel een vreemde gewaarwording. Het wordt waarschijnlijk weer gewoon in de voorjaarsvakantie skien.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Hoi Spookjuh,
Ik ben blij te horen dat jullie vakantie goed was bevallen. Ik heb toendertijd al gereageerd op het verhaal Bozkov en wintersport en dat dit best een stukje rijden is van de pistes. Dat er niet veel reacties gekomen zijn op dit bericht kan natuurlijk ook zijn dat velen op vakantie waren of druk met de vakantiegangers.
Nu is er weer wat tijd en ben ik bijvoorbeeld aan het bijlezen :lezen:

Spindleruv mlyn is ook wel een van de duurste gebieden. Bijv Janske lazne is 590 kc of Mlade Buky 410 Kc Op deze site vind je alle prijzen van de skigebieden en kun je vergelijken. Ik zou het jammer vinden wanneer jullie niet meer voor Tsjechië kiezen vanwege de hoge prijzen van Spindl, kijk nog maar eens verder en nu ben je zeker nog op tijd om in een andere gebied leuke accommodatie te vinden voor een grote groep, zowel met de kerst/oud en nieuw, als de krokus. :cheers:

En die worst is idd een klobasa zoals Smiley al zei.

klobasa.jpg
 
Esthertje,

De prijzen van de passen zijn niet doorslaggevend, maar met name de grootte van de gebieden en de uitdaging die daarbij komt kijken. Wij gaan altijd naar Schoppernau in Vorarlberg (Oostenrijk). Ik kan daar een skipas kopen voor iets meer dan 150,- euro (incl. 10% korting) voor 6 dagen. Ik kan dan in 3 skigebieden skien met gezamelijk 175 km pistes. De faciliteiten zijn daar ook een stuk beter als in Tsjechie.

Ondanks het feit dat ik een heel fijne vakantie heb gehad in Tsjechie, zou ik zelf (incl. vrouw en kind) kiezen voor Oostenrijk.

Groet,

Alex
 
Bovenaan