Winterseizoen 2022-2023

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De sneeuwvoorspelling lijkt uit te komen, want na het lenteachtige weer van afgelopen week, sneeuwt het nu weer. Mooi voor de wintersportgasten die deze week komen, misschien wel met de nodige problemen om er te komen. Minder leuk voor de wintersporters die weer naar huis moeten dit weekend.
Zeker Jan, we hadden nog graag een weekje willen blijven vooral als je nu kijkt naar de pistes!
Helaas moesten onze kindjes gisteren weer naar school.
 
De afgelopen dagen waren niet zo best voor de pistes. Regen en hoge temperaturen.
Op dit moment sneeuwt het hard in het Reuzengebergte. Vandaag en morgen is het er nog koud. Daarna staat er alleen nog nachtvorst in de voorspellingen. Temperatuur overdag gaat naar 5 tot 10 graden.

Vandaag zullen wel verschillende liften dicht zijn (al dan niet tijdelijk) vanwege de harde wind.
 
Vanaf maandag wordt het inderdaad kouder. En er staat best veel sneeuw in de voorspellingen ! Ook in Vrchlabí.
 
Sneeuwval was vanochtend goed zichtbaar op de webcams rondom Spindler.
Je ziet nu ook weer een klein laagje verse sneeuw overal.
Er is ook heel veel wind, waardoor verschillende liften niet draaien.

Er zijn sowieso niet veel pistes meer open. Spindler wil het t/m Pasen volhouden.
 
Bizar eigenlijk dat die hellingen nog open gegaan waren afgelopen weekend.
Ze hebben deze wel een tijdje dicht gehad om ze te sparen. Vanwege drukte in het paasweekend wilde ze denk ik toch de parkeerplaats bij Hromovka open hebben, samen met de lift en de piste(s).

Het seizoen is nu echt ten einde. Alle pistes zijn dicht.
Een vrij slecht seizoen vanwege de warme januari maand.
Toch las ik ergens dat verschillende pistes de opbrengsten "gemiddeld" noemen, waarschijnlijk omdat vrijwel alle pistes wel open waren in de belangrijkste weken met de vakanties.

Ik ben benieuwd wanneer we meer gaan zien van de werkzaamheden in Spindleruv Mlyn, voor de verbinding van de gebieden. Op de webcams zie je dat aan beide zijdes al wel de nieuwe pistes gekapt zijn (eind januari, begin februari). Ik kan verder online niks vinden. Ik ga er vanuit dat het volop in het nieuws komt als de bouw start, hier wordt namelijk al heel lang naartoe gewerkt.
 
Bovenaan