Winterseizoen 2021 - 2022

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Afgelopen weekend werd er alweer geschaatst op het Lipno-meer. Bron denik.cz.

Na de storm komt er vannacht ijzel, maar donderdag begint het weer echt te sneeuwen:

In Tsjechië zou er in de loop van de week tot 40 centimeter sneeuw moeten vallen, en zelfs op lagere plaatsen zal er sneeuw vallen. In combinatie met de wind zullen er ook sneeuwduinen ontstaan. Het einde van de week wordt koud, de temperaturen dalen in het weekend tot -10°C.
Bron novinky.cz.

Wat heb ik vandaag geboft. De wegen zijn vrijwel sneeuwvrij. Op mijn terrein ligt nog wat sneeuw. Mijn aanhanger staat bij huis en het huis ligt ongeveer 2 meter lager dan de weg. Je moet dus eerst de auto naar beneden rijden, want die parkeer ik bij de weg. Dan aanhanger aanhaken en naar boven rijden. Vervolgens bij de houtzagerij ongeveer 800 kg resthout opgehaald. Ze maken bundels van 4 m lang en zagen die in twee delen. Leggen een deel op mijn aanhanger. Thuis moet ik dan plankje voor plankje er afhalen en ergens zo opstapelen dat het hout wat gaat drogen. De prijs zal ik maar niet noemen. Ik heb geen last van hoge gasprijzen! Er komen natuurlijk wel eigen kosten voor verzagen bij.

Afgelopen weekend werd er alweer geschaatst op het Lipno-meer. Bron denik.cz.

Na de storm komt er vannacht ijzel, maar donderdag begint het weer echt te sneeuwen:

In Tsjechië zou er in de loop van de week tot 40 centimeter sneeuw moeten vallen, en zelfs op lagere plaatsen zal er sneeuw vallen. In combinatie met de wind zullen er ook sneeuwduinen ontstaan. Het einde van de week wordt koud, de temperaturen dalen in het weekend tot -10°C.
Bron novinky.cz.
En nu maar hopen dat het met carnaval ook zo is❄️❄️

Het sneeuwt aardig door in het Reuzengebergte.
De voorspellingen zijn, natuurlijk, weer gewijzigd voor de komende dagen. Minder zon en daardoor ook minder diepe vorst in de nacht.
Ook wordt er voor zaterdag/zondag weer sneeuw voorspelt. Temperaturen blijven onder 0.
Verder vooruit hebben we het maar niet over, dat veranderd toch nog wel ;)

Bovenaan