Winterseizoen 2019 - 2020

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Echt heel jammer. Toch hebben we veel zin in ons weekje Tsjechie. Zijn er nog tips of ideeën voor het geval skiën niets wordt? Stiekem blijven we hopen op een weersomslag
Zijn er leuke kerstmarkten in de omgeving? Leuke winkelcentra/musea/overdekte zwembaden of iets waar ik niet aan denk maar de moeite waard is‍♀️
 
Korte weer-update: vanaf kerst gaat het weer de goede kant op (rond 0 graden en lager) in het Reuzengebergte. Hopelijk zet dit door !
Qua pistes is er zoals verwacht niks veranderd deze week.
 
Vandaag naar Spindleruv Mlyn geweest, parkeerplaats mudvol. Omdat de kleinere gebieden helemaal groen zijn, gaat iedereen hier naartoe. We zijn omgedraaid, 3 van de 12 liften open ... Natte sneeuw, lange rijen....
 
@elske wij wilden net vandaag gaan kijken of de piste open was. Ik begrijp dat dat geen goed idee is? de piste waar jullie kinderen lesgeven is dat ook voor beginners? Ik ken het niet? Dan kunnen we misschien beter daarheen rijden.
 
ja mlade buky is zekers goed geschikt voor beginners en heeft voor kinderen een apart ski hellinkje:ja:.
 
Lorfiedal, onze kindjes geven geen les maar krijgen les, zouden wel heel jonge leraren zijn 8 jaar:ja:
Maar hebben het gisteren fijn gehad op mlade Buky .
 
Hoi @elske ik zie nu dat ik lesgeven heb geschreven, bedoelde les krijgen. We zijn er vandaag geweest en idd leuke piste. Alleen voor mijn oudste is de piste net te spannend en het Funpark te makkelijk. Dus we kijken even of er nog een andere site in de buurt is met een funpark als cerny dul. Dat vindt ze uitdagend genoeg.
De jongste vindt mlade buky fantastisch!!
 
https://www.holidayinfo.cz/cs/camera/cdul/2140 hier staat volgens mij dat ze hopen de 28ste open te gaan (mag er wel sneeuw vallen want het is erg groen op de webcam). zou zo niet een vervanger weten voor mlade buky. is de tweede sleeplift ook te pittig? want daar is de helling wat minder stijl. Er blijft alleen pec pod nog over daar is ook een kinder stuk aan het begin van de helling naast de twee javor liften. denk maar dat weet ik niet en kan daar geen webcams niet of de kleine liften die door het dorp heen liggen al sneeuw hebben en open zijn, daar zijn er nl ook een paar niet zo stijl. ook in janske lazne in het dorp zelf is een kindergedeelte maar ook daar weet ik niet van of er sneeuw legt. vanuit cerny dull naar pec over de bergen kom je er vanzelf langs en ligt het aan de linkerkant. succes en wel genieten hoor
 
En dan ietsjes verder naar beneden aan de rechtse kant is ook een piste voor kinderen.
Op dit moment sneeuwt het hoog in de bergen in Spindl zie ik op de webcam❄️
 
Gaan we zeker doen @petra we zijn onderweg maar Pec pod
Bedankt voor je tips en adviezen Komen nu voor het derde jaar maar nog geen enkele keer ‘geen’ sneeuw gehad dus eigenlijk steeds naar cerny dul gereden en niet om ons heen gekeken.
Fijn dat iedereen elkaar kan helpen hier op het forum
 

kuurgast

Donateur
Komende dagen komt meer sneeuw volgens novinky.cz/pocasi.
In dat artikel livecams te zien bij Aktuální záběry z České republiky "Královéhradecký kraj".
De sneeuwgrens zal dalen tot 600 meter en donderdag kan er ijzel komen op de wegen.
In het weekend daalt de sneeuwgrens nog lager.
 
Lorfiedal, wij hebben het een keer meegemaakt dat is denk ik wel 23 jaar geleden dat er echt geen sneeuw lag en wij dus de hele week gewandeld hebben.
Echt over de pistes gelopen! Dat was met carnaval.
 
@elske op zich ook een hele ervaring maar dat ene weekje dat we hier zijn vind ik het persoonlijk wel heel jammer dat het weer ‘tegen’ zit. Evengoed hebben onze kinderen vandaag weer genoten op de piste van mlady buky!!
 
Bovenaan