Winterseizoen 2016-2017

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja klopt, maar het was zo warm dat het onderste gedeelte snel papsneeuw was.
Dus niet veel geskied vandaag.
 

kuurgast

Donateur
De winter is nog niet voorbij........vanochtend vroeg is er in de bergen weer sneeuw gevallen.
Vandaag volop skiërs bezig op de lange latten. Komende dagen kan er nog een enkele sneeuwbui komen. screenshot.18-03-2017 11.49.08.png
screenshot.18-03-2017 11.49.55.png
 
Ja vanmorgen was alles weer wit, en op Janzke lazne sneeuwde het echt hard. Later op de dag werd het in Dolni Lanov regen!
 
Hier vanmorgen 15 cm sneeuw. Ik was al blij dat de 40 cm van vorige week weg was. Krijgen we weer nieuwe sneeuw grrrrr
 

Ad Verschoor

Donateur
Tsjechisch weer in Nederlands nieuws.

Verkeerschaos in Tsjechië na sneeuwval

Plotselinge sneeuwval heeft vrijdag in grote delen van Tsjechië tot grote verkeerschaos geleid. Vele wegen in het zuiden van het land werden volledig geblokkeerd, zei de politie.

De brandweer rukte meer dan honderd keer uit om omgevallen bomen en afgevallen takken te verwijderen. Strooiwagens waren continu in de weer. Ruim 10.000 woningen en bedrijven zaten door beschadigde leidingen zonder stroom. „Zolang het niet ophoudt met sneeuwen blijft de overlast voortduren”, zei een woordvoerder van een energiebedrijf.

Bron: rd.nl
 
Hier was het vanmorgen ook helemaal wit zoals op de foto te zien is, maar ik heb vandaag ook foto's voorbij zien komen uit Janova Zlinsky in het oosten van Tsjechie waar veel wateroverlast was. IMG_1805.JPG
 

dennuzzz

Donateur
In valasske mezirici is het ook kritiek hoorde ik. Rond jarcova is de rivier reeds buiten haar oevers getreden.
 

kuurgast

Donateur
Ruim 10.000 woningen en bedrijven zaten door beschadigde leidingen zonder stroom.
Dit was tegen de avond opgelost , alleen een dorpje nabij Český Krumlov zaten 40 mensen nog zonder stroom.
Begin van de middag waren de wegen allemaal weer open. Bron novinky.cz.
Dit was het laatste staartje van de winter. Vanaf nu gaan de temperaturen overdag omhoog tussen 14 en 18 graden.
Je kan de situatie van wel/geen sneeuw goed zien op de webcams van Šumava en het Reuzengebergte.

screenshot.29-04-2017 21.15.08.png screenshot.29-04-2017 21.16.50.png
Screenshots van kaart met dagelijks verse sneeuw op portal.chmi.cz.
Hoog water is een ander topic voor. ;)
 
Bovenaan