Winterroute van/naar Reuzengebergte Černá Hora - Pec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben nieuw op dit forum en ga dit jaar voor het eerst in mijn leven op wintersport in Tsjechie omdat Oostenrijk in de krokusvakantie veel te druk is geworden.
Ik heb al wat posts over routes gelezen maar kom er nog niet helemaal uit. In het kort is mijn vraag: is het raadzaam om over Berlijn te rijden, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik kom uit Dordrecht (omgeving Rotterdam). Onze bestemming is het plaatsje Horní Maršov, 6km oostelijk van de de gondelbaan in Janské Lázně en 10km oostelijk van Pec pod Sněžkou. Google Maps stuurt ons over Berlijn, dan bij Olszyna de grens naar Polen over en bij Legnica van de A4 naar de E65 en verder de S3 naar Kamienna Góra om bij Lubawka - Královec de grens naar Tsjechie over te gaan.

De hele route:
Screenshot 2026-01-30 08.45.40.png

Wat verder ingezoomd:
Screenshot 2026-01-30 08.48.39.png

Nog wat verder ingezoomd:
Screenshot 2026-01-30 08.50.38.png

Hallo Aad, welkom op het forum. Die route (langs Berlijn) nemen wij ook altijd om naar die regio te gaan. Bevalt het beste. Als je bij Legnica van de A4 af gaat, zit je trouwens al meteen op de S3. Een prachtige nieuwe snelweg met twee mooie tunnels. Veel plezier en voorpret gewenst voor de krokusvakantie!

Bovenaan