Winterroute Lipno?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Landal Lipno te skieën.
Wat is de beste route om te rijden ?
omdat ik mensen hoor over een zomer of een winterroute?
En moet je nou wel of niet geld wisselen?
Daar zijn ook de meningen over verdeeld.:denk:
 

dennuzzz

Donateur
wat geld mee kan geen kwaad vlakbij landal is overigens een pinautomaat...op site van landal staat een geadviseerde winterroute....schaatsen mee...inmiddels 23 cm ijs op het meer...:D

offtopic mijn avatar is gemaakt op het park...
 
Ik had de route van landal bekeken op de kaart , maar zag dat er meer mogelijkheden waren...vandaar de vraag!
En als je pint in Tsjechie schijn je elek keer hoge wisselkosten te krijgen, of je niet beter in 1 keer meer kan pinnen?
Super 23 cm ijs! Laat ze het in Friesland maar niet horen!
Bedankt voor je snelle reactie!
We rijden met 3 kids en willen wel op zn snelst daar komen :-) , evengoed gaan we denk ik overnachten.
 
Ik neem al acht jaar elke winter de route over Volary en Frymburk. Echt een prachtige route door Zuid Bohemen. Er wordt gestrooid met grit wat veel meer grip geeft (geen zout want beschermd natuurgebied). De route door Oostenrijk over Linz kan vooral na Linz (ook) langzamer zijn door sneeuw en langzaam verkeer bergopwaarts naar de grens. Zonder pauzeren zouden we er de laatste keer 8 uur over gereden hebben.
Euro's zou ik echt niet meenemen om te wisselen. Dat is duurder dan pinnen. Bij ABNAMRO betaal ik eenmalig 2,25 euro voor alle niet euro pinopname's in een maand.
Euro's zijn wel makkelijk als je ski's huurt. Je kan de borg nl. ook in euro's betalen zodat je aan het eind van de huurperiode/vakantie niet met een lading kronen blijft zitten.
 

dennuzzz

Donateur
voor ing normale koers zonder exra kosten in eu zou me daar niet druk op maken, op fb is veel te vinden over de omstandigheden van ijs en dagelijkse foto's activiteiten op de piste met kameel skoda events ed...
 
Ik neem al acht jaar elke winter de route over Volary en Frymburk. Echt een prachtige route door Zuid Bohemen. Er wordt gestrooid met grit wat veel meer grip geeft (geen zout want beschermd natuurgebied). De route door Oostenrijk over Linz kan vooral na Linz (ook) langzamer zijn door sneeuw en langzaam verkeer bergopwaarts naar de grens. Zonder pauzeren zouden we er de laatste keer 8 uur over gereden hebben.
Euro's zou ik echt niet meenemen om te wisselen. Dat is duurder dan pinnen. Bij ABNAMRO betaal ik eenmalig 2,25 euro voor alle niet euro pinopname's in een maand.
Euro's zijn wel makkelijk als je ski's huurt. Je kan de borg nl. ook in euro's betalen zodat je aan het eind van de huurperiode/vakantie niet met een lading kronen blijft zitten.

Goede info! bedankt, maar als je deze route neemt als er ligt sneeuw is hij dan goed berijdbaar?of doe je er dan erg lang over? En heb je dan een Tsjechie vingnet nodig? En rij je dat stuk met kettingen? Superhandig zo'n forum. Normaal doe ik niet zo moeilijk ,maar we rijden eigenlijk altijd richting Oostenrijk....Groet
 
Nee hoor sneeuwkettingen zijn niet nodig daar. Als je uiteraard winterbanden hebt :ja:. De wegen zijn goed begaanbaar. Qua reistijd maakt het niet uit welke route je neemt, je rijdt niet zo snel maar dan zie je wat van de omgeving. De weg van Linz tot de grens is steiler. Vignetten zijn in Tsjechie alleen nodig op snelwegen en die zijn daar niet.
 
Oostenrijk wel. Van de Duitse grens tot Linz. Maar op zichzelf zijn dat de kosten niet. Ik meen 8 euro voor een weekkaart. O.a. verkrijgbaar bij de ANWB en natuurlijk aan de grens bij pompstations.
 
Ach toch nee Linz? Gewoon Passau AF!
Ik rijdt dit jaar al tweede keer na Frymburk. Was er met Oud Nieuw geweest.
Gewoon, alleen met twee kinderen, in een keer doorkachelen.
Tank je in Öostenrijk, is goedkoper.
Wie zal er zijn met carnaval ?
 
Bovenaan