Winterpret in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zo low budget is CZ echt niet hoor.
Effe voor de duidelijkheid, ik ben een tsjechie fan....maar ze moeten geen appels met peren vergelijken.
Ik weet niet waar ze die halve liter voor net iets meer dan een euro in Spinderluv Mlyn halen...
En een skipas voor 6 dagen, ín Tsjechie, met máár 25km aan pistes, op máár 710 - 1300 m hoogte.....echt duur

Oostenrijk, soms goedkoper, soms enkele tientjes duurder maar verder geen vergelijk waardig:

http://www.skiinfo.nl/oostenrijk/prijs-skipas.html
 

kuurgast

Donateur
Je hebt gelijk heer Kukel.
Skigebied Boží Dar en Klínovec is veel groter dan Kliny en ligt ook in het Ertsgebergte tegen de Duitse grens.
En ze liggen hoger met meer sneeuwgarantie en anders zijn daar meer sneeuwkanonnen.
Een andere die ik mis is Špičák bij Železná Ruda

De website van Lipno is wel mooi geworden.
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Ik lees de laatste tijd veel aandacht voor Klinovec en Cerna Hora. Wel te begrijpen met al die vernieuwingen.
Wat ik wel vreemd vind hierboven is dat bij Spindler de nieuwe lift niet genoemd wordt. De 4 persoons lift naar de top van Svaty Petr is vervangen door een 6 persoons lift met kap.

Ook bij Herlikovice-Bubakov een vernieuwing: van de parkeerplaats aan de grote weg bij Bubakov kan je via een gondel naar de start van de piste Bubakov. Deze gondel gaat dus over de weg, labe en vervolgens de berg op :)
 

kuurgast

Donateur
Plank die 6-persoons is toch de Hofmanky Express of zit ik nu fout?
...Deze gondel gaat dus over de weg, labe en vervolgens de berg op.
Aha nu snap ik het, die lift staat op het overzichtskaartje, op de website onder het lijstje van liften. :toppie:
Lipno heeft ook een betere laag aangebracht op de bovenste parkeerplaats.

Wat betreft de keuze van wintersportplaatsen, dat heeft te maken met de campagne van CzechTourism.
Op verschillende online portals loopt de wintercampagne van CzechTourism die tot doel heeft om het bewustzijn over de wintersportmogelijkheden in Tsjechië te verhogen. De campagne is gericht op families met kinderen voor wie er ook naast het wintersporten veel leuks voorbereid is in de skicentra van het land.
 
Bovenaan