Winterpret in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedkoop skiën doe je in Oost-Europa, blijkt uit een recente lijst die Price of Travel samenstelde. Deze budgetreiswebsite zet de tien goedkoopste skiresorts ter wereld op een rijtje. Op de volgende tien reisbestemmingen kun je goedkoop wintersporten, maar om ze te vinden is een landkaart handig.

Price of Travel vergeleek in totaal 33 skiresorts op hun prijs en lette daarbij op transport-, accommodatie- en skiliftkosten en de prijs van een skiuitrusting. Op zijn website plaatste Price of Travel onder meer ook de duurste ski- en wintersportresorts.

1. Harrachov, Tsjechië
2. Zelezna Ruda, Tsjechië

Rest van de top 10 zie hier.
 

Ad Verschoor

Donateur
Heel veel van deze verhalen worden op dit moment opgenomen door de kranten. Kennelijk is het actueel om door te geven, in deze tijd van bezuinigen, dat Tsjechie voor de Nederlander goedkoop is.
Ook de Telegraaf, als grote krant, schrijft er nu over. Dit is de reden dat ik dit artikel heb aangehaakt bij dit topic.
De wintersport in Tsjechie kan er zijn voordeel uit halen en in positieve zin inspelen op deze artikelen.
 
Vreemd dat inderdaad Spindleruv Mlyn niet genoemd wordt. Ik mis ook Pec pod Snezkou. Maar goed, leuk dat er wat meer aandacht is voor Tsjechië in de pers.
 
Het Reuzengebergte is inderdaad een heel leuk wintersportgebied, maar men gaat voorbij aan het feit dat er in de Sumava-regio (onder andere Zelezna Ruda, Kaspersky Hory en het Lipnogebied) ook heel leuke betaalbare skigebieden zijn.
Oostenrijk ligt trouwens bij het Sumava-gebied "om de hoek".
 
  • Leuk
Waarderingen: Boya
En bovendien kun je zo dichtbij huis heerlijk wintersporten. Wij hebben genoten in pension Svaty Hubert, goed, goedkoop en zeer gastvrij! (via Tsjechoreizen) . Maar voor mij hoeft Bozi Dar niet aan de grote klok te hangen: stel je voor dat er te veel toeristen komen!
 
Ik wist niet dat het was toegestaan om een naam te noemen van de organisatie via welke wij de vakanties boekten, maar ook ik wil graag even Tsjechoreizen noemen omdat ik vind dat Ivana en Lisette echt fantastische services bieden. Leuk om te vermelden dat Ivana dit jaar is benoemd tot de "Etnische Zakenvrouw van 2012" in Nederland!
 
"De Tsjechische keuken heeft veel weg van de Oostenrijkse en Duitse keuken, eenvoudige maar vaak voedzame en lekkere gerechten met veel vlees en groenten."
Veel groenten?? :oeps:
 
Hahaha...... voor bepaalde mensen misschien zelfs te veel. Na al dat heerlijke vlees, en die heerlijke gekookte aardappelen is bij mij die groente meestal zelfs te veel :lache:
Maar goed, ik ga er ook niet naar toe voor die groente....
 

kuurgast

Donateur
Voor vergelijking van verschillende skigebieden staan de prijzen van de dagpas op novinky.cz bij hlavní sezóna/hoogseizoen en vedlejší sezóna/laagseizoen. Daar staat ook de link bij Kontakt naar betreffende ski-oord.
 
Bovenaan