Winkelen in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

gayboyke schreef:
..... heb jij misschien goede tips waar in de omgeving rond praag het best is om te gaan winkelen , misschien ergens een dorpje waar redelijk wat winkeltjes zijn en goedkoper dan in praag zelf ?
Misschien kunnen jullie naar Beroun gaan; is ongeveer een halfuurtje rijden vanaf Praag over de rijksweg.
 
Ik ben voor de eerste keer naar Chodov winkelcentrum (metro C) geweest. Het is echt groot. Je kan er snel de weg kwijtraken. Kleding is NIET goedkoper in dorpjes, denk ik. en vaak niet zo mooi. Het is beter om in Praag te winkelen. Kortingen? In januari! En misschien ook in de zomer...
 
Hallo,

Ik ga binnenkort naar praag en hoorde vanuit me omgeving dat het in praag dat het daar fijn shoppen is voor weinig geld.
Nou vroeg ik me af of jullie de juiste adressen en plaatsen in praag wisten waar ik heen moet
en waar je voor weinig geld kan shoppen.

alvast bedankt
 
als je wilt shoppen voor kleding van bijvoorbeeld h&m, zara en de andere bekende merken: die zijn in praag omgerekend bijna even duur of duurder dan in Nederland. Is dus niet de moeite om dat te gaan doen. Er is vast wel goedkopere kleding te vinden bij de vietnamezen, maar meestal is de kwaliteit wel minder dan de echte winkels en je hebt veel nepmerken die dus illegaal zijn in NL.
 
Ik snap het begrip 'shoppen' nooit zo goed. Is dat een bezigheid om iets aan te schaffen of een bezigheid op zich, meer gericht op het doorkomen van tijd?
Ik heb meer de indruk dat het laatste de kwestie is.
In dat geval kan men uiterst goedkoop shoppen.

Tsjechië is op een aantal punten goedkoop. Als je gaat shoppen om in het bezit te komen van lekkere, goedkope salamiworsten, zul je slagen. Ben je op zoek naar zuurkoolvaten uit aardewerk, zeker. IJzerwarenwinkels bieden te kust en te keur koopjes voor die die er oog voor heeft. Maar voor dit alles zal men buiten de toeristische afwerkplekken zijn.

Zogenaamde merkproducten (wederom een begrip dat ik niet snap, is MelkUnie vla ook een merkproduct?) zul je niet goedkoop vinden: de kwaliteit van deze producten schuilt er voornamelijk in dat ze overal ter wereld (te) duur zijn. Wel zul je goedkopere imitaties tegenkomen (onder andere op de Praagse markt op het voormalige slachthuisterrein), maar reken erop dat een teveel hieraan door de douane in beslag genomen kan worden (en dan komen we tot het laatste wat ik niet snap: waar in de wet staat dat ik kennis van de echtheid van merken moet hebben).

O ja, tot besluit: cultuur kan heel gunstig geshopt worden.
 
Maar de tijd dat het mogelijk was je in Praag voor een leuk prijsje in het nieuw te steken ligt al heel wat jaartjes achter ons. Dus inderdaad goed kijken bij de aanbiedingen.
 
En toch heb ik vorig jaar in het winkelcentrum Palladium leuke kleding voor heel aanvaardbare prijzen gekocht.

Natuurlijk kan dat: als je zelf een goede smaak hebt omdat je je niet alles laat dicteren, kan je voor heel aanvaardbare prijzen leuke kleding kopen.
Met goede smaak kopen hoeft niet duur te zijn, goede smaak hebben is altijd onbetaalbaar...

Hoe staat het overigens buiten het centrum en in de andere steden?
 
Jammer dat er geen reacties komen van de mensen die wonen/werken in Praag.

Daar ben ik al. Bij ons in Praag 10 zit de Fashion Arena Outlet Center. Die zeggen merkkleding 30 tot 70 procent goedkoper te hebben. Ben er nooit geweest, ik koop nooit kleding.

Aan de overkant heb je winkelcentrum Štěrboholy als je er dan toch bent. Helaas kun je daar niet makkelijk naar toe wandelen, want er ligt een snelweg tussen.
 
Ja, dat wel, maar niet tussen die winkelcentra.
:nee:
Volgens IDOS moet je 7 km met de bus en twee keer overstappen om van de een naar de ander te gaan. Terwijl het hemelsbreed misschien nog geen 200 meter van elkaar verwijderd is.

Je kunt ook 1 halte met de bus gaan en dan nog eens 800 meter lopen. Dat is nog steeds een beetje overdreven voor een afstandje van 200 meter.

Ik wil maar zeggen dat het niet eenvoudig is.
 
Hallo, Hartstikke bedankt voor jullie reacties ik heb er echt hartstikke veel aan. Ik denk dat ik
dan even een bezoekje aan een mall of twee ga bezoeken en aan de vietnamese markt en dat
ik me dan vooral bezighoud met de schoonheid van praag

En toch heb ik vorig jaar in het winkelcentrum Palladium leuke kleding voor heel aanvaardbare prijzen gekocht.

en waarmee kan u de prijzen vergelijken? :bloos2:

Daar ben ik al. Bij ons in Praag 10 zit de Fashion Arena Outlet Center. Die zeggen merkleding 30 to 70 procent goedkoper te hebben. Ben er nooit geweest, ik koop nooit kleding.

Aan de overkant heb je dan winkelcentrum Štěrboholy als je er dan toch bent. Helaas kun je daar niet makkelijk naar toe wandelen want er ligt een snelweg tussen.

Wowww klinkt goed zeg! wat is de preciese adres van Fashion Arena Outlet (Ben egt mega blij met jullie)
 
Průmyslová 440, Praha 10.

Ik heb nog eens zitten kijken hoe er te komen. Volgens mij is het de bedoeling dat je met de auto komt, dan is het heel makkelijk.

De beste manier per openbaar vervoer is om uit te stappen op de halte Na homoli. Daar kom je met tram 7 of een van de vele bussen vanuit metro station Depo Hostivař. Dan moet je nog een stukje wandelen. Kijk nog maar even op de kaart:
Daar stoppen wel bussen zie mapy.cz.
 

Vodnik

† In Memoriam
Nog een reactie uit P10 (ca 500 meter verwijderd van "nog een wessel", maar we kennen elkaar niet!).
Outlet centre ken ik, daar kom ik wel en omdat ik weinig modegevoelig ben slaag ik daar wel, met name bij Bushman.
Verder koop ik zelden in praag kleding, daarvoor ga ik naar Duitsland. Wat ik wil is in Praag niet en in NL moeilijk verkrijgbaar. Een enkele keer loop ik kledingzaken in P centre in, nmm duurder dan in NL.

Als je cosmetica vindt die aanzienlijk goedkoper is dan in NL, dan weet je zeker dat het namaak is, wordt veel aangeboden in kraampjes.

Electronica (bruingoed) is duurder dan in NL.

Wat wél duidelijk goedkoper is dan in NL: uit eten/cultuur (concerten/opera/musea)..... en belastingen. :D

Wat ook goedkoper is dan in NL, zijn auto's van het merk citroën! (een Grand C4 picasso 1.6 HDI / 110 voor omgerekend 20.000E, kost in NL 32.000) Maar voor auto's zal je wel niet gaan shoppen:D

Outlet centre kom je door de speciale bus te nemen die van metro Skalka vertrekt.
 
Bovenaan