Winkelcentra in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal ,
We komen net weer terug van een paar weken Tsjechië.
Zelf ben ik naar Praag geweest om te winkelen, maar waar moet je in vredesnaam winkelen in zo'n grote stad. Nu bedoel ik grote winkel centrums en geen Vietnamese stalletjes/winkels. Ben zelf op zoek gegaan en heb wat gevonden maar nu , alvast voor de volgende keer wil ik toch graag wat meer informatie, heb net op het forum gekeken, maar kan niets hier over vinden, misschien zoek ik verkeerd. :denk:
Ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie in Praag gaan winkelen. Heb de auto geparkeerd bij Cerny Most en ben met de metro van cerny most naar zlicin gegaan.

• Centrum Cerny most CCM, hier heb je een overdekt winkel centrum
• Bij Namesti republiky heb ik Palladium ontdekt.
• En aan het eind bij Zlicin stond de Metropole,ook hier diverse winkels.
• Dan moet er nog eentje wezen bij pankras.

Wie o wie kan me helpen waar er meer zijn en hoe ze heten en welke mooi en groot zijn . :top:
 
Inmiddels is het zo ver gekomen dat je je best moet doen om NIET in een megawinkelcentrum terecht te komen! Ik begrijp inmiddels niet meer hoe ze allemaal aan genoeg klanten kunnen komen, maar dat terzijde.
Vanuit Nymburk lijkt me Letnany interessant. Een hele grote Tesco, met veel andere winkels erbij, plus de obligate megabioscoop. Ook een grote vleugel met meubelzaken. Deze is nieuwer en groter dan Cerny Most CCM.
Bij metro Andel heb je ook een best grote en mooie mall, met Carrefour als grote winkel.
Vervolgens heb je in elke andere windrichting aan het eind van de metrolijnen ook megamalls. Zlicin, Chodov, om maar een paar knallers te noemen.
 
ben al blij met deze reacties, we gaan binnen kort weer dus dan kan ik verder op zoek. Zal alles eens even bekijken. Ik kom zelf ook regelmatig bij cerny most, hornbach, ikea, globus enz, maar je wilt verder kijken en zoeken.
Welke kleur metro vind ik Chodov en novy smichov?
 
Tijdens onze vakantie hebben we twee keer een ''regendag'' doorgebracht in een shopping mall in Jihlava (City Park). Veel sport- en schoenenwinkels met bijna NL-prijzen. Werd er niet echt vrolijk van. Kun je net zo goed naar Hoog Catharijne gaan om te shoppen, in ieder geval meer keus.
 
Novy Smichov is op de gele metro lijn, halte Andel. En Chodov is te vinden op de rode metro lijn... Beide, maar vooral ook Chodov is heel makkelijk met de auto te bereiken.
 
Komt wel goed, ik vind het wel. BEDANKT
We kwamen maandag 1 augustus in tsjechie aan, en de volgende dag regen. Niet leuk, maar ja. 1 dag okee, maar er volgden meer regendagen. Nu moet ik wel zeggen dat het toch warmer is, we konden tot middernacht buiten zitten, dat kunnen we hier in Nederland niet.
Achteraf heb ik gelezen dat er zelfs in Tsjechie doden zijn gevallen door het weer, maar als we op vakantie zijn hebben we geen nieuws en internet. We zijn er wel mee bezig, het is zo goedkoop, we hebben gelezen iets van 200 kronen per maand voor internet en telefoon. Daar gaan we dan volgend jaar maar mee aan de gang. Maar al met al door de regen ga je gauwer winkelen.
 
... naar Hoog Catharijne gaan om te shoppen, in ieder geval meer keus.

in de Utrechtsche volksmond ook wel 'Hoog Chagarijne' genoemd.

mij zul je, in Tsjechie althans tijdens mijn zuur verdiende vakantie, niet in een shopping mall zien. Dan kan ik net zo goed thuis blijven...

Een tip: combineer winkelen en sightseeing in Praag en blijf in het centrum, dat is tenslotte de mooiste en grootste openlucht shopping mall !
 
jongens maak je niet druk , Ik vind dat als ik met vriendinnen naar Praag ga, ik toch moet weten waar een leuke winkelcentrum zijn. We gaan alleen als het regent hoor , de mannen kunnen dan de kroeg in en wij lekker shoppen.
Want ik weet dat er als het mooi weer is, er genoeg te beleven is in Tsjechië. En dat zal ik heus wel laten zien.
Trouwens ik kom niet in Londen, Parijs of New York of anders grote steden om te winkelen. We hebben voor Tsjechië als vakantie land gekozen en daar houden we het bij. En ik vind het hier genieten.
 
kun je in buurlanden (West Europa) goedkoper en betere kwaliteit kopen, en dan praat ik niet eens over trends, personeel, vriendelijkheid, kennis en gezzelig lunchen !!

Het beste kun je shoppen in Hongkong of Tokio. Daar lopen ze ver voor i.v.m. met West Europa of Amerika. Bovendien is alles er veel voordeliger. Het is alleen jammer dat je het vanuit Praag niet kunt belopen. :D

Graag allemaal weer on-topic. Het gaat hier om winkelcentra in Praag!
 
Ik wil een combinatie van cultuur en winkelen.
Ik kan helaas geen musea(misschien de speelgoed) bezoeken.Normaal wel,maar ik heb er 1 van 4 bij.
Maar als ik winkel,dan ga ik voor Krtecek voor mijn kinderen,leuke kleren voor mijn dochter,evt man en mijn aankomende kindje.en hobby.Souveniertjes.
 
Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan volgende week naar Praag. We logeren in een hotel in de straat Karoliny Svetle. Weet er iemand in de buurt een supermarktje/superette waar we wat eten en drinken kunnen kopen?
Ik vond al Tesco, op de Narodni.

Thanks!
 
Bovenaan