Windy maps en Mapy.cz

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, ik ben benieuwd of iemand dit weet?
Ik heb ruim 50 wandelingen staan bij mijn kaarten in de Windy maps op mijn android telefoon.
Nu zag ik ook van dezelfde maker Mapy.cz.
Mijn specifieke vraag is, kan ik deze ruim 50 wandelingen overzetten van Windy maps naar Mapy.cz?
Dan kan ik Windy verwijderen en alleen nog maar de iets uitgebreidere Mapy.cz gebruiken.
Overigens zijn beide routeplanners aangemeld met hetzelfde emailadres en wachtwoord en toch zie ik die ruim 50 stuks niet in Mapy.cz.
 
Bedankt voor uw antwoord en fijn dat u deze info heeft gevonden.
Ik heb al diverse mensen (5) blij kunnen maken met deze routeplanners.
Ik kreeg het ook aanbevolen van iemand omdat TomTom na een update alleen nog voor de auto is en je daarin geen wandelroutes meer kon maken terwijl Windy of Mapy dat wel kan, heel vreemd.
Maar eerlijk gezegd ben ik er erg blij mee.
Ik maak dus lange wandelingen, ook in het bos en het lijkt wel of ieder paadje aangegeven wordt en ook zo leuk om terug te kijken hoe je gelopen hebt...
Daarom hoopte ik dat er een mogelijkheid is om de gemaakte wandelroutes uit Windy te verplaatsen naar Mapy.
Eerlijk gezegd dacht ik dat de gelopen routes van Windy en Mapz opgeslagen in het www, en omdat je ingelogd moet zijn met je emailadres die voor beiden gelijk is.
Ik had al een Engelse vraag gesteld 2 weken geleden op hun site maar nog geen reactie gekregen.
 
Eerlijk gezegd dacht ik dat de gelopen routes van Windy en Mapz opgeslagen in het www, en omdat je ingelogd moet zijn met je emailadres die voor beiden gelijk is.
Ik had al een Engelse vraag gesteld 2 weken geleden op hun site maar nog geen reactie gekregen.
Windy is een ander bedrijf met een ander team van ontwikkelaars, zo las ik het op wikipedia.
De routes worden waarschijnlijk wel opgeslagen bij je account. Maar blijkbaar zitten er wel wat verschillen in beide sites en is het daarom (nog) niet gemaakt.
 
Bedankt ook voor uw reactie RoJo, ik ben dus niet de enige fan.
Moet je toch ook eens de mapy.cz proberen, bijna gelijk en toch uitgebreider wat betreft de kaarten met meer kijkmogelijkheden.
En, een leuke optie, je kunt bij Mapy.cz een wandeling of rit instellen door op de schuifbalk te schuiven en je route groter of kleiner maken en inclusief de tijd en afstand die je kunt doen, een aanrader.
 
Ik kan jullie melden dat mijn wens om de wandelingen over te zetten gehonoreerd zijn door de makers van Mapy.cz
Zij gaan vanaf 31-05-2022 stoppen met Windy en wordt dan samen gevoegd met Mapy.
Daar ben ik echt blij mee want anders zou ik alle wandelingen kwijt zijn van Windy.
Ik ga zo gelijk effe aan de wandel voor een test...hahaha
 

Bijlagen

  • IMG-20220303-WA0000.jpg
    IMG-20220303-WA0000.jpg
    81,2 KB · Bekeken: 12
Laatst bewerkt:
Hi Rojo, ik kreeg met het openen van mijn gsm een melding over een update van Windy en het bijgevoegde plaatje.
Mapy had ik er ook op staan, dus heb vervolgens zoals het plaatje aangeeft op DOORGAAN getikt.
Beantwoord dan de vragen of je het wilt laten overzetten etc...start daarna je mapy op en je zult dan bij Mijn kaarten zien dat alles is overgezet.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mapy.cz gebruikers,

Ik heb Mapy.cz geïnstalleerd op android toestel, doch ik heb geen geluid en of stem voor begeleiding.
De instellingen staan;
Spraaknavigatie: auto
Afspelen via Bluetooth; Standaard

Heb de Bluetooth waarden al een keer veranderd doch geen geluid of stem te horen
Heeft iemand een advies of oplossing?
Bar-Cas
 
Weet iemand hoe het werkt met het hoogteprofiel wat met de pijltjes aangegeven wordt? Ik dacht dat hij alles optelde wat je gestegen en gedaald was maar hij gaf tijdens de wandeling een hoger getal weer dan aan het einde 🤷🏼‍♀️. Alvast bedankt.
Monique
 
Dank je wel voor je reactie. Ik heb hem als tracker gebruikt tijdens het lopen en dan geeft hij dit aan. Hij geeft dus met de pijltjes een hogere stijging/daling tijdens de wandeling dan aan het eind. Ik heb een paar keer gekeken tijdens het wandelen zelf en dan liep hij wel steeds op, maar deze, op het eind Screenshot_2022-08-13-16-18-30-484_cz.seznam.mapy.jpg is afwijkend. Screenshot_2022-08-13-15-48-47-393_cz.seznam.mapy.jpg
 
Hoi ik ben hier nieuw. Heb Mapy.cz geïnstalleerd op advies van een vriend. Hoe krijg ik het schuifbalkje in beeld om de route groter of kleiner te maken. En als tweede hoe bewaar ik een route? Alvast bedankt. Heb gezocht op internet naar uitleg, maar heb nog geen antwoord gevonden op mijn vraag.
 
Bovenaan