(Wijde) omgeving van Telc?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi,
na een jaartje vakantie in Nederland gaan we dit jaar opnieuw (voor de tweede keer nog maar hoor) naar Tsjechië, naar de omgeving van Telc met name (iets zuidelijker).

Ik vroeg mij af of hier mensen tips kunnen geven over mooie, interessante, leuke of nog andere bezienswaardigheden of dingen die we moeten meegemaakt hebben.

Op ons programma staan nu alvast : op de eerste plaats veel genieten van de natuur in de streek, een bezoek aan het beroemde plein in Telc, een bezoek aan de Moravische Karst, waarschijnlijk ook wel eens naar Brno, er zal ook wel nog een kasteelbezoekje bij zijn... :lees:

Wij zijn met zijn vieren, een jongen van 7 en een meisje van 3 en hun ouders...
Alle tips zijn welkom ! :)

Alvast bedankt !
 

spookycat

† In Memoriam
slavonice,is ook in de buurt en ook heel mooi stadje,ergens in een zijstraatje kopen we houten speelgoed en ook heeft hij heel oude muziekinstrumenten,een bezoek waard
groetjes
 
Meer als je van autorijden houdt, want dat is wel een pittig stukje in je Tatra rijden vanuit Telc...:D maar dan kom je wel langs maar liefst 5 UNESCO steden/dorpen, namelijk Telc, Trebic, Brno, Kromeriz en uiteindelijk kan je nog naar Olomouc.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Langs de andere kant kan je naar Cesky krumlov en Holasovice rijden, dan heb je bijna alle unesco monumenten afgereden. En als je de lijst volledig wil rij je nog even naar Lednice Valtice, Zdar nad Zazavou, Litomysl en Kutna Hora. Het hangt er maar vanaf hoe groot je die wijde omgeving ziet!
 
Volfirov

Dag allemaal,
amaai dat gaat hier rap, al zoveel reacties ! Leuk hoor !

Ik heb het eens correct opgezocht en we logeren dus in een huis in Volfirov, zou zo'n 15 kilometer ten zuiden van Telc liggen.

Met die twee kinderen (en ook voor onszelf hoor) willen we graag de kilometers in Tsjechië zelf toch een beetje beperken (vanuit Brugge naar daar is toch al een heel pak kilometervreten, vinden wij). Maar we zullen nog wel een keer teruggaan en dan doen we een andere streek aan, hé. Dus Tatra zal moeten wachten, vrees ik, alhoewel die automobieltoestanden zouden mijn zoontje wel aanspreken...

Wat ik nog extra wilde vragen : weet iemand of daar uitgestippelde wandelroutes zouden te vinden zijn in die streken ? En dan liefst zo rond de 10 kilometer (beetje meer mag wel, maar toch geen 15, we houden het liever aangenaam) ?
En zijn daar stukjes natuur die je moet gezien hebben ? Ik vraag toch wel veel, denk ik, maar ja, alle informatie is welkom.

Alvast bedankt !
 
Hallo Trui,

Wandelroutes zijn overal in Tsjechie wel te vinden, maar neem dan wel een wandelkaart mee. Rondwandelingen zul je niet zo snel tegenkomen maar kun makkelijk zelf uitstippelen.
In de Moravische karst kun je ook niet heen om een bezoekje aan een van de vele grotten, vinden de kinderen vaak ook wel spannend.

Groetjes,
Hanneke
 
Hoi,

Ik zag het bericht over Telc.
Wij hebben een huis in Lichkov (oost bohemen). Deze zomer gaan we daar heeeerlijk 2 weken relaxen maar we willen ook een tripje richting zuiden maken in die tijd. Ik zag dat Telc een mooie stad is, heb je nog meer tips om te gaan zien in die omgeving en er is ook een Spa in Luhacovice is iemand daar al eens geweest?
 
Ik ben in 2005 op vakantie geweest in Pozlovice met vijf volwassenen. Pozlovice valt onder Luhacovice. Ik vind het een leuke stad met allerlei mooie huizen. Ik heb het idee dat men het daar beter heeft dan in andere streken van Tsjechië.
In de spa ben ik niet geweest, er hangen wel overal prijslijsten waar je veel informatie kan vinden.
Er zijn leuke winkels, wij vonden één winkel wel heel leuk, daar kon je de lokale wijn proeven en kopen en ook de restaurants waren erg goed.
Een specialiteit op het menu was gegrild vlees dit was geregen op een zwaard en werd binnengebracht boven een bak met gloeiende kolen. Het was heel erg lekker. We waren met zijn vijven met drank en voor en nagerecht inclusief rond de 1000 kronen kwijt. We hebben elders wel goedkoper gegeten maar dit vonden we toch ook wel eens leuk om te doen.
Wij zagen veel Duitsers en Italianen in Luhacovice, het is een drukbezochte plaats en ik denk voornamelijk door al die spa's.
Wij zijn ook richting Slowakije geweest en vonden het een prachtige natuur onderweg en een leuke streek om op vakantie te gaan.
 
Bovenaan