Wij willen wintersportverhalen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Nog een paar dagen en dan zit de Kerstvakantie voor de meeste wintersporters er weer op en gaan er straks in de februari vakantie weer grote groepen richting Tsjechie. Al enige jaren valt het me op, dat er kennelijk over deze vakanties weinig te schrijven valt. We zien nauwelijks wintersportverhalen op dit forum.
Wij blijven in deze winterse periode altijd thuis en juist daarom zou ik het aardig vinden om jullie belevenissen te lezen. Dus heel graag jullie verhalen. Hartstikke bedankt alvast.
 
De ski's liggen hier nog op de zolder.
Eind oktober viel er veel sneeuw, maar waren de pistes nog niet open.
Wij zijn toen door de sneeuw wel een dag later naar Nederland gereden.
En zo rond de kerst was er wel sneeuw, maar ook veel regen, dus ook niet de allerbeste sneeuwcondities en als je al wat ouder bent, begin je bang te worden om de benen te breken.
Maar de winter is nog lang niet voorbij... dus wie weet komen die ski's nog van de zolder af dit jaar.
Op dit moment is de sneeuw hier zo goed als verdwenen en kunnen we vanuit ons huis weer goed de openbare weg bereiken.
Als er sneeuw ligt is het een prachtig en betoverend gezicht, en we vinden het ook super dat we in de gelegenheid zijn om hier de winter door te brengen.
De foto's zijn van oktober 2012.

sneeuw 003.JPG winter 009.JPG winter 017.JPG winter 020.JPG
 
Zelf heb ik niet geskied, dus van mij geen skiverhalen. Wat ik wel kan melden, is dat er ondanks het 'slechtere' weer, er tot aan het eind van de kerstvakantie geskied kon worden. Niet op alle pistes, maar wat ik van onze gasten heb begrepen, waren er gelukkig nog voldoende mogelijkheden.
 
Wij gaan vrijdag weer op weg naar Spindleruv Mlyn. Daar wordt op dit moment redelijk geskied, dus we houden goede hoop. Ook de weersverwachtingen geven aan dat het vanaf volgende week donderdag weer kouder wordt met wat sneeuw, dus 'fingers crossed' :troost:

Ik beloof dat ik na terugkomst weer een Spindl Story zal plaatsen.
 

Ad Verschoor

Donateur
RW62, een hele goede vakantie gewenst in Spindleruv Mlyn en heel veel ski plezier. Ik zie uit naar je verhalen. Mocht het geen winter zijn dan zie ik ook graag verslag van je bezoeken in de omgeving. Alvast bedankt voor je Spindl Story.
 

Ad Verschoor

Donateur
Kuurgast, ik heb de laatste tijd toch verschillende nieuwe verhaalschrijvers zien komen.
Heerlijk te lezen de verhalen van Pierre en Rianne, Vogelwachter, RW 62, Wroeter en ook Riannah mogen we nog rekenen tot de nieuwe gezichten. Ik hoop dat we nog meer verhalen van ze krijgen, dat zou fantastisch zijn.
 
Bovenaan