WiFi in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bijlsma schreef:
Hoi,

...
Maar met mijn pc, die aan een d-link access point hangt, die weer het signaal krijgt van zo'n richtings antenne, kan ik niet connecten..

Ik weet namelijk niet waar ik richten moet. Geen idee waar die zendmast staat van dat neuron wifi internet.
Heb al enkele uurtjes geprobeerd te richten, maar geen succes..

....
Dieter

Genoeg over hotspots (sorry dat ik zo er tussenviel met mijn vraag), nu terug naar de vraag van Dieter!
 
IPass kondigt samenwerking aan met T-Mobile en T-Com

iPass breidt het iPass Global Broadband Roaming Network uit met meer dan 8.000 T-Mobile en T-Com hotspots

iPass Inc. (Nasdaq: IPAS) kondigt vandaag een partnerschap aan met T-Mobile International en T-Com, om T-Mobile's en T-Com's Europese Wi-Fi hotspot-netwerken in het iPass Global Broadband Roaming Network op te nemen. Op deze manier hebben meer dan 800.000 individuele iPass-gebruikers nu toegang op meer dan 8.000 nieuwe locaties in Duitsland, Nederland, Groot-Brittannië, Oostenrijk en Tsjechië.

De T-Mobile en T-Com HotSpot-netwerken bestaan uit duizenden bedrijfslocaties waar iPass-klanten snel en veilig verbinding zullen kunnen maken met hun bedrijfsnetwerk. De T-Mobile en T-com HotSpot-netwerken zullen in de nabije toekomst beschikbaar zijn voor iPass-klanten op grote luchthavens zoals Londen Heathrow, Frankfurt en Keulen, in grote hotelketens waaronder Accor en Macdonald, in congrescentra in Berlijn, Hannover, Rotterdam en Praag, en op locaties als Starbucks, McDonalds en de Texaco-servicestations.
 
Tieske schreef:
Je kunt natuurlijk ook gewoon wireless internetten via computers van mensen die alle beveiligingen uit hebben staan. Ooit eens gekeken bij mij in de straat in Nieuwegein, en zag tot mijn schrik dat ik op 3 verschillende wireless netwerken kon komen. :neenee:

Yep, was afgelopen weekend bij mijn moedertje in Nieuwegein op bezoek, ne met laptopje van mijn werk die een wifi kaart ingebouwd heeft, kon ik vanuit haar huis op 2 netwerken komen, genaamd SiteCom en Knabbelmuis.
Erg leuk :-)
 
Haha Dieter, ze woont toch toevallig niet in Batau noord? Enfin, ideaal dat gratis internetten. ;) Beste mensen, indien u wireless gaat, beveilig dan wel uw netwerkje, niet iedereen is zo aardig als ik! :D
 
vage website van Telefonica O2 Czech

Hallo allemaal........

ik keek dus op de link, http://www.telecom.cz/web/en/home/index.html zoals vermeld op dit forum. Helaas is het een erg onduidelijke site, en ben je snel het spoor bijster. Steeds als je naar een andere pagina gaat, krijg je Tsjechisch voor je neus, en moet je steeds weer op English klikken......voor zover dat aanwezig is.:confused:
http://www.telecom.cz/web/en/home/index.html
Zoekwoord "wifi" levert helaas niets op, en "hotspot" ook niet.:traan:

Ik heb een laptop van IBM, met wireless netwerk onboard, en die wil ik meenemen naar Tsjechië. Niet alleen om te internetten (ik heb wel wat beters te doen tijdens mijn vakantie ;) , maar ook als tijdelijke opslag voor mijn digitale vakantiefoto's.

Wie kan me in "gewone mensentaal" uitleggen hoe ik met mijn laptopje in de buurt van een hotspot op internet kan komen ?
En hoe kun je zo'n hotspot herkennen ? Staat er dan een sticker met een logo erop bij de deur of zo ?

Alvast bedankt !
Peter
 
Hotspots zijn idd meestal te herkennen aan stickers. Of aan folders die er staan.
Verder kun je bijna altijd op zo'n hotspot kaarten kopen waarmee je bv 1 uur gebruik kunt maken van het netwerk. Grotere kaarten (2 uur, 1 week, e.d.) zijn ook meestal wel te koop.

Als je mmet de laptop bij zo'n hotspot je browser opent krijg je, als je instellingen op automatisch staan, gelijk de inlog pagina van de hotspot.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.
 
zit nu op een camping draadloos te internetten zonder dAT HET IETS KOST.er zijn heel veel onbeveiligde providers waar je draadloos kunt internetten.(beroun)
 
Kleine periode verder, en Bijlsma heeft al heel wat afgeroamd op ander mans netwerken.

Vooral in het centrum, of in de woonwijken in de buitenwijken van praag, hebben veel mensen wifi aangelegt, met totaal geen beveiling.

Sommige delen van praag hebben al idd gratis wifi, maar je merkt heel erg dat daar goed gebruik van wordt gemaakt, met name in de avonden.
Weinig tot geen snelheid dan..

Bijlsma zelf heeft thuis een UPC kabel internet connectie (woon in praag 5, waar gratis wifi is, maar s'avonds heb je er niks aan).
Dit loopt naar een 4 ports switch/router, die het weer verdeelt tussen enkele kabels & een wifi router, beveiligt en al.

Maar, zou je nou ooit in Praag 5 komen, en toevallig in de buurt van onze panellac komen, en het netwerk "Cipera" vinden, en een key nodig hebben, gebruik dan deze: DieterBijlsm4" :D

Cau,
Dieter
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Is surfen via een andersmans draadloos netwerk in Tsjechië eigenlijk strafbaar? In Nederland mag dat toch niet meer?
 

Macek

Geroyeerd Lid
Jongens en meisjes, is het mij simpel uit te leggen wat wifi is? Ik bel regelmatig met iemand in Spanje via skype, dat is gratis, is wifi ook zoiets?
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Wat is WiFi?
WiFi is een technologie waarmee het mogelijk is op korte afstand draadloos gegevens te versturen. Vanwege deze korte afstand is het ideaal voor gebruik thuis of op het kantoor: het is niet langer nodig een internetkabel aan te leggen tussen uw computer en de meterkast. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld met een laptop in de tuin internetten.
Voorlopig wordt WiFi voornamelijk gebruikt naast een ADSL of kabelverbinding; alleen voor het laatste stukje van de meterkast naar uw computer. Het is echter ook mogelijk om draadloos te internetten via WiFi wanneer u met uw laptop of pda op stap bent en u bijvoorbeeld op het vliegveld of in het restaurant draadloos wilt internetten. Hiervoor heeft u doorgaans wel een apart abonnement nodig, maar u kunt ook per keer betalen via een kraskaart of een mobiele telefoon bijvoorbeeld. Het aantal plaatsen waar u draadloos kunt internetten, wordt continu uitgebreid.
Wat kan ik met WiFi?
Zoals eerder genoemd is één van de meest gebruikte toepassingen voor WiFi het draadloze thuisnetwerk. Bij de meeste ADSL abonnementen kunt u tegenwoordig kiezen voor een wireless-modem, zodat het niet langer noodzakelijk is bekabeling aan te leggen tussen uw computer en de meterkast. Dit is met name een groot voordeel wanneer u meerdere computers heeft aangesloten op het internet, of wanneer u regelmatig op uw laptop wilt internetten zonder eerst een kabel aan te sluiten.

http://www.internetten.nl/div/document.asp?id=9711
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nee bedankt, ik heb hem. Als ik het goed begrijp moet ik straks in Třebíhošť ook draadloos internetten?
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik kan de site niet meer vinden over draadloos internetten in CZ, wie bied hulp aan?
 
Bovenaan