Wie wil mijn fotoverslag zien?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Inderdaad mooie foto's waaruit de liefde voor het land wel blijkt, maar.... ik ben het niet helemaal eens met de volgende zinsnede op jouw site:

- quote- Zo,n triest kapot land ken ik van Nederland direct na de oorlog,dat was een fase,maar hier blijft het zo .Verschillen tussen nu en dertien jaar geleden zag ik amper...


Sinds 1990 hebben wij dit land toch wel een enorme economische vlucht zien maken. Natuurlijk is niet alles nog op "westers "nivo maar toch schiet het al aardig op.
 
Net wat Tabe zegt. :ja:
Het verschilt per regio, maar er is het laatste decennium onmiskenbaar heel veel veranderd in Tsjechië. Of dat ten goede of ten slechte is, moet ieder voor zich maar uitmaken...
 

Tabe

† In Memoriam
Kom nog eventjes terug op die mooie foto's van Carel. Ik denk dat er van veel foto's wel iets te "zeggen valt", heer Carel. Gaat uw gang zou ik zeggen, daar is dit forum voor.

En verder ben ik het met de volgende zinsnede op uw site het helemaal eens:

-quote- De Friezen zijn trots,zegt men.Ja mogen ze,het is wel de mooiste provincie van Nederland! Daarbij of juist vooral zijn het heel vriendelijke mensen...

Helemaal mee eens, al zijn er ook mensen op dit forum die daar anders over denken, denk ik.... ? Mooi land hè, dat Friesland.... Lijkt wel wat op Tsjechie, Ook hier lijkt het wel of de tijd heeft stilgestaan.
 
Ik dank jullie hartelijk voor de waardering van de foto,s.Dat de tekst niet voor iedere geboren Tsjech waardering op kan brengen kan ik mij iets bij voorstellen.Gelukkig is het zeker niet westers!Voor zo ver ik het weet,willen ze dat ook niet.
groet Carel
 

kuurgast

Donateur
Mooie foto's Carel. :top:
En wat Tabe schrijft over de trots van de Friezen ,ik vind de Tsjechen wel wat weghebben van Friezen met hun trots ,cultuur en erfgoed wat ze proberen door te geven aan hun kinderen. :ja:
 
Ja, maar mooie natuur hebben wij hier ook, op de Veluwe, onze duinen, Limburg, en zo kan ik nog wel meer streken van Nederland opnoemen die bijzonder mooi zijn.
Tsjechen vind ik (persoonlijk) niet stug en nors, eerder verlegen en afstandelijk (in eerste instantie).
 
Bovenaan