Wie weet, wat mijn nieuwe CV-installatie kan kosten?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik stook nu op hout en elektra. Heb een gasaansluiting in huis. Ik zou voor een kleine woonkamer en voorkamer (ik denk aan 3 radiatoren) CV willen hebben. Heeft iemand een prijsindicatie?
 

Vodnik

† In Memoriam
De installatie die jij nodig hebt zal heel klein kunnen zijn. Aan 8 kW heb je vermoedelijk al genoeg om je woonkamer en zelfs boven te verwarmen.

Een alternatief voor jouw situatie is een pelletkachel.
Een pelletkachel vind je al voor 800 euro, kan direct geplaatst worden en de verbruikskosten zijn laag (15 kg pellets voor 83 czk, daar haal je ongeveer 75 kWh energie uit en is in jouw geval ruim voldoende voor een vrije zaterdag als je thuis bent).

Pieter
 

Majk

Geroyeerd Lid
Ik stook nu op hout en elektra. Heb een gasaansluiting in huis. Ik zou voor een kleine woonkamer en voorkamer (ik denk aan 3 radiatoren) CV willen hebben. Heeft iemand een prijsindicatie?
daar kun je toch geen antwoord op geven...
je moet toch weten welke capaciteit radiatoren, afhankelijk hoe groot zijn de kamers; welke type ketel (combi); hoe worden de leidingen weggewerkt; moet er nieuwe schoorsteen komen; etc. etc. etc...
 
ik heb in een 2+1 flat van ~50m2 de gaskachels vervangen door CV. 4 radiatoren (incl badkamer) en het onderhanden nemen van de schoorsteen. Alles laten doen. Dat heeft zo'n 75000 kronen gekost.
Heb even geen details aan vermogen bij de hand maar uit het hoofd rond de 1000- 1500W (of wat is de eenheid) voor de radiatoren. Een Valliant ketel (turbo model) van 24kw (meen ik).
Het kan goedkoper door een goedkoper merk ketel erin te zetten. Vaillant is vrij duur.

Let wel, dit is een grove inschatting.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik denk dat je je vergist in de capaciteit van de ketel. 24kW voor een 2+1 flat van 50 m2 is veel te veel, daar volstaat 10kW (een richtwaarde is 100 Watt per vierkante meter bij standaardhoogte van ca 2,6 m.).
Om van koude naar warme ruimte te gaan, heb je meer vermogen nodig.

Maar ..... een kleinere ketel is wel wat goedkoper, maar op het geheel maakt het niet zoveel uit. Werk en prijs van materiaal zoals leidingen en radiatoren blijft hetzelfde.
 
nee heb het goed. Nog even op internet gezocht en type is VUW 242/3-3 turboTEC pro. Dat is de 24Kw variant. De reden dat die gekozen is heeft te maken met het turbo systeem in combinatie met de schoorsteen waar het op aangesloten moest worden.

Maar inderdaad, qua prijs scheelt dat niet veel. Ik blijf dus bij mijn schatting.
 
Bovenaan