Wie weet meer van deze beelden?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Toen wij Hospitaal Kuks bezochten, zagen we ook bordjes "Braunuv Betlem". We besloten daar eerst heen te gaan. Op weg daar naar toe kwamen we ook een moderne reeks beelden tegen, waar we geen enkele informatie over kunnen vinden. Wie weet wel wat dit is?

Hier enkele foto's:

DSC_0208.JPG DSC_0210.JPG
DSC_0214.JPG

Braunuv Betlem en deze beeldenreeks zijn zeker een bezoek waard. Goed te kombineren met hospitaal Kuks.
 
Dit is de kruisweg die hoop en lijden uitbeeldt. De 15 beelden zijn gemaakt door 15 bekende beeldhouders en gefinancierd door de regio Hradec Kralove. Het is naar het idee van de eigenzinnige graaf Spork, die 78 jaar geleden overleed en zijn project niet heeft kunnen volbrengen.

De kruisweg is op 4 oktober van vorig jaar geopend.
 
Dank je wel Nancy, dit is informatie waar ik op hoopte. Is er ook wat over te vinden op een website? Jammer genoeg staat er ter plaatse waar wij aan onze wandeling er langs begonnen helemaal niets vermeld.
 
hoi nancy,

als je er meerdere tegenkomt heb ik ook wel interesse.
Misschien kun je (als je een dubbele hebt) deze een keertje aan esther mee geven??want ik weet niet wanneer onze volgende keer word.
Weet je trouwens de tsjechische benaming van deze kruisweg?? misschien is er met google iets over de opening te vinden.
 
Bedankt voor de website. Geeft al weer wat meer informatie. Jammer dat het Tsjechische deel over de beelden niet in de NL-versie is opgenomen. Maar zo is het ook een goede "taal"oefening!
 
Bovenaan