Wie weet de CZ website richtprijzen voor grond

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie weet waar ik de CZ website met richtprijzen voor grondstukken kan vinden?
Volgens mijn Cz buurman is er zo'n website, hier zouden richtprijzen op staan voor de diverse soorten pozemek.

Aangezien we een aanbod hebben gehad voor ons weiland en bos samen zo'n 1,2 hectare, wil ik toch wel even nakijken of de geboden prijs ook een redelijke prijs is.
 
Misschien kan het kadaster je verder helpen? In Nederland worden onroerend goedverkopen (met prijs) bij het kadaster geregistreerd. Mogelijk is er bij jou in de buurt onlangs ook grond verkocht en kan je zo een prijsindicatie krijgen.
 
Dat bestaat wel maar voor dat geld krijgt men het echter nooooit!wij hebben laatst stuk bos gekocht voor 8 kroontjes per m kwadraat en naaderhand kreeg de gemeente gedoe daarover met de toezichthoudende instantie, dus zo zie je maar....
 

Vodnik

† In Memoriam
Bij het invullen van de onroerend goed belasting formulieren wordt gebruik gemaakt van waardes van de grond. De waarde is afhankelijk van de grondbestemming én van de lokatie. Het FU kan je de bedragen dei gebruikt worden geven. Maarrrrr, dit zijn géén commerciele prijzen!! (net als in NL heeft OZB waarde van je woning weinig te maken met de verkoopwaarde van die woning)

Voor de commerciele waarden moet je bij de lokale makelaars zijn.


P
 
Nee hoor, ik kijk al enkele jaren in het kadaster, ook daar kun je geen vergelijk uit halen.

Bedankt Pes voor de link, maar daar kun je geen prijs vergelijk maken, jammer genoeg.
Misschien is er nog iemand die het wel weet.
 
Aan zo een tabel heb je niets als je de koode bij het betreffende grondstuk niet kent, dat word ieder 10 jaar herzien en veranderd dus. Voor de koode van ons bos zijn wij bij de plaatselijke kantoor van české lesy geweest
 
Bij het invullen van de onroerend goed belasting formulieren wordt gebruik gemaakt van waardes van de grond. De waarde is afhankelijk van de grondbestemming én van de lokatie. Het FU kan je de bedragen dei gebruikt worden geven. Maarrrrr, dit zijn géén commerciele prijzen!! (net als in NL heeft OZB waarde van je woning weinig te maken met de verkoopwaarde van die woning)

Voor de commerciele waarden moet je bij de lokale makelaars zijn.


P
Dit is o.a. waarom ik deze vraag ook stelde.
 

char

† In Memoriam
Char is nieuwsgierig.

Dat klopt!!.. Verkoop je de grond aan de buren?.. Of ligt de grond ergens anders?... Wat willen de bieders met die grond gaan doen?... Denken of weten ze dat er in de (nabije) toekomst op gebouwd mag worden?..

Char.
 
Bovenaan