Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov) ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan al ruim 6 jaar op vakantie in tsjechie, we zitten in het plaatsje lopenik dat is in de buurt van Uhersky Brod en Banov, wie is hier ook heel erg bekend en weet misschien leuke bezienswaardigheden waar wij nog niet zijn geweest.
smiley20.gif
smiley20.gif
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov)

Hee, Essie, wat leuk. Ik woon daar in de buurt. Laat even weten wat je zoals gezien hebt, dan kan ik je wellicht nog tips geven. Hoever uit de buurt willen jullie rondsnuffelen ?
 
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov) ?

Hoi Robert, wij zijn bij de grotten in Blansko geweest, de dierentuin in Zlin, het kasteel Buchlov, het vliegveld in Kunovice. Weet jij misschien of er een bierfabriek in de buurt is die te bezichtigen is of een wapenfabriek en zijn er ook leuke dingen te doen voor jongens van 14 a 15 jaar, we weten de kartbaan al te vinden op de parkeerplaats bij de Interspar en de lidl en het subtropische zwembad in Uhersky Brod.
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov) ?

essie er is genoeg te doen. Im Uh.Brod is een wapenfabriek, maar ik denk niet dat die te bezichtigen is. Je hebt daar ook een pivovar Janecek. Ik zal eens kijken op internet of ze ook rondleidingen geven. Beroemde basiliek in Velehrad en dit jaar ook een openluchtmuseum (skansen). In Uh.Brod ook het Comeniusmuseum. In Nivnice het geboortehuis van hem, maar daar valt niet veel aan te zien. Museum in Uh. Hradiste. Als je wat meer naar het zuid-westen gaat kom je in de wijnstreek en veel kastelen. Lednice, valtice, milotice en niet te vergeten Mikulov. Roznov (naar het noorden), Bata dorp (Zlin), Tatra museum (boven Roznov), Buchlovice (park en slot), paardrijden kun je in Buchlov. Luhacovice zou je ook moeten bekijken. Mooie architectuur, in de zomermaanden altijd gratis concerten, leuk om te wandelen etc. Kun je ook tennis spelen.

Dat zijn even een paar dingen die me te binnen schieten. Mocht je nog vragen hebben, laat het maar even weten.
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov) ?

Pivovar Janacek heeft een eigen website http://www.pivovar-janacek.cz/

Kijk maar eens rond. Je kunt in ieder geval het bier proberen in de fabriekspub (hospoda) en ter plekke ook kopen.
 
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov) ?

Bedankt voor je tips, de bierfabriek lijkt ons heel leuk zou jij willen informeren of er een rondleiding is maar de informatie kunnen wij helaas niet lezen.
groetjes Elly
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov) ?

Ten aanzien van Janacek begrijp ik uit het verhaal dat ze geen rondleidingen hebben. Wel kun je het bier in de pub proberen. Maar ik zal zien of ik er achter kan komen. Ik laat het dan wel even weten. Wanneer gaan jullie precies ?
 
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov) ?

Wij gaan de laatste 2 weken van juli.
 
D

Deleted member 495

Guest
Re: Wie kent Lopenik (nabij Uhersky Brod en Banov

Dan zijn wij weer terug van de vakantie in NL. Wellicht lopen we elkaar tegen het lijf !
 
Bovenaan