Wie kent dit vakantiehuisje vlakbij Liberec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie kan mij vertellen of het gebied waar dit huisje staat mooi is. Wij willen graag dichtbij of in de bergen een huisje huren en nu kwamen we dit huisje tegen.
Wij vonden het een net huisje. Maar hoe staat het met de omgeving? Wie kan ons meer vertellen of dit een mooie plek is om vakantie te vieren of is Vrchlabi en omgeving mooier?
Ik heb het idee dat deze omgeving meer heuvelachtig is klopt dat?
Ik hoor graag jullie mening en ideeën.
Hier de link: http://www.happyhome.nl/tsjechie/reuzengebergte/horenipaseky-vakantiehuis_rg-330

Alvast mijn dank.

ps: ik weet niet of ik dit berichtje in het goede topic heb geplaatst.
 
Dit huisje ligt vlak bij camping2000 (Januv Dul)
Kijk bij hun op de website en dan vind je vast wel info over de omgeving.
Het dal waar het plaatsje krystofovo Udoli in ligt is werkelijk prachtig weet ik uit eigen ervaring en dat is ook vlakbij en de Jested is zeker in de winter ook prachtig.
Ken Vrchlabi ook.
Is veel meer toeristisch vind ik.
Hier heb je een duidelijke kaart van de omgeving

Overigens welkom op dit forum
 
feertje : een duidelijke kaart van de omgeving
Klik dan ook eens het vinkje aan van Fotografie. Links boven.
Kijk dan op beide plaatsen.
Persoonlijk denk ik dat Vrchlabi beter/centraal is voor bezoekjes aan de bergen.
Wandelen kun je natuurlijk overal, maar wat wil je gaan zien?
Gebruik de zoekfunctie eens met een plaatsnaam in de omgeving.
En anders een nieuwe/andere vraag stellen, er zijn HIER genoeg mensen die je willen helpen.
 
Wij willen graag dichtbij of in de bergen een huisje huren
Heel leuk huis met mooi uitzicht en omgeving, maar in de bergen waar jij denk ik op doelt en zelf ook al aangeeft, is het zeker niet. Je kijkt op het heuvelachtige achterliggende landschap. Wil je bergen dan zul je aan de andere kant van Jested moeten zijn. ;) Vrchlabi ligt ook niet in de bergen trouwens maar aan de (vrij vlakke) voet van het Reuzengebergte. Er zijn genoeg andere huisjes te huur die wel in de bergen liggen en/of uitzicht op de bergen hebben.
 
Bedankt voor de informatie. Handig die links en de kaart van de omgeving, en helemaal de fotografie functie. Omgeving ziet er goed uit.
We hebben ook nog een ander huisje in Zacler gevonden, dus nu wordt het kiezen, zacler of de buurt van Liberec.
http://sites.google.com/site/tsjechievakantiehuis/Yellowcottage
Ik moet zeggen dat ik die omgeving ook erg mooi vind.
Wij willen graag naar adrspach en naar de dierentuin in ik meende Hradec Kralove.Ook een dagje praag zou wel leuk zijn maar dat is vanaf zacler wel een eind rijden geloof ik. Maar verder zou ik ivm de kinderen ook leuke dingen voor hun gaan doen, zoals zwembaden, meertje en als ze het hebben een mooie speeltuin.
Verder wandelen in de bergen en riviertjes en watervallen bekijken of zo.
 
Heel leuk huis met mooi uitzicht en omgeving, maar in de bergen waar jij denk ik op doelt en zelf ook al aangeeft, is het zeker niet. Je kijkt op het heuvelachtige achterliggende landschap. Wil je bergen dan zul je aan de andere kant van Jested moeten zijn. ;) Vrchlabi ligt ook niet in de bergen trouwens maar aan de (vrij vlakke) voet van het Reuzengebergte. Er zijn genoeg andere huisjes te huur die wel in de bergen liggen en/of uitzicht op de bergen hebben.


Lina bedankt voor de info, ik had zelf ook al zo'n vermoeden dat de echte bergen verder weg zouden liggen.
Maar Zacler dan? volgens mij ligt dat dan gunstiger.

Ik moet zeggen dat ik heel noord en oost Tsjechie al gezien heb maar dan via google maps haha.
Ik ben uren aan het zoeken naar geschikte huisjes.
 
Het is ook moeilijk om iets vanaf plaatjes uit te zoeken Ageeth. Het huis in Zacler is ook een leuk huis zo te zien in een mooie omgeving maar geen uitzicht direct vanuit de woning zoals bij het eerder gevonden huis. ;) In veel omschrijvingen staat ook dat het huis in het Reuzengebergte ligt maar dat is lang niet altijd zo.
 
Wij zijn 3 jaar lang tijdens de zomervakantie in Zacler/Bobr geweest; we hebben 2 verschillende vakantiehuizen gehuurd in Zacler.
Het is ons daar uitstekend bevallen omdat je toch relatief dicht bij allerlei te bezoeken plaatsen zit.
Het is ook een aardig stadje met wat leuke restaurantjes (als ze nog allemaal open zijn ... ???). Trutnov is de grotere stad valkbij.
 
We vergeten natuurlijk iets belangrijks, de prijs en beschikbaarheid.
Maar als je vakantiehuis Reuzengebergte intypt op google en dan naar afbeeldingen gaat wordt het zoeken misschien iets gemakkelijker. Zo zag ik bv deze Ageeth: http://www.uwvakantiehuisintsjechie.nl/
ik ken het huis trouwens niet!
Heb je al in de accommodaties van dit forum gekeken? Ook hier hetzelfde, veel van deze huizen staan niet in het Reuzengebergte zoals gesuggereerd wordt, een aantal zelfs op een klein uur rijden.
Deze in Jestrabi wel: http://www.ferienheim.nl/
 
Wij willen graag naar naar de dierentuin Maar verder zou ik ivm de kinderen ook leuke dingen voor hun gaan doen, zoals zwembaden, meertje en als ze het hebben een mooie speeltuin.

dan is Liberec toch geen verkeerde keuze:

Dierentuin: Die hebben ze in Liberec ook en dat is een hele mooie. Wij zijn er 3 keer geweest.
Zwembaden ed. Ook aanwezig in Liberec en ook een hele mooie als je naar Babylon gaat. Daar kan je zowiezo wel een regenachtige dag doorbrengen want er is veel en veel meer dan alleen maar een zwembad.
Als je alleen een zwembad zoekt ( met en paar hele lange glijbanen) kan je vlak bij het winkelcentrum van interspar terecht.
 
We vergeten natuurlijk iets belangrijks, de prijs en beschikbaarheid.
Maar als je vakantiehuis Reuzengebergte intypt op google en dan naar afbeeldingen gaat wordt het zoeken misschien iets gemakkelijker. Zo zag ik bv deze Ageeth: http://www.uwvakantiehuisintsjechie.nl/
ik ken het huis trouwens niet!
Heb je al in de accommodaties van dit forum gekeken? Ook hier hetzelfde, veel van deze huizen staan niet in het Reuzengebergte zoals gesuggereerd wordt, een aantal zelfs op een klein uur rijden.
Deze in Jestrabi wel: http://www.ferienheim.nl/


Wauw wat een prachtig huis, zie geen huurprijs staan. Ik heb even een mailtje naar de eigenaren gestuurd met de vraag wat dat moet kosten maar ik denk dat dat te veel is.
Ik ben steeds al aan het rondneuzen op internet en heb al giga veel huisjes gezien. Maar er zijn ook al veel mooie huisjes bezet.
 
hoi allen,
Ik heb inderdaad al de zoekfunctie gebruikt om te kijken wat er zoal gezegd word over de verschillende plaatsen en gebieden. Mijn voorkeur gaat toch erg uit naar Zacler. Het uitzicht is inderdaad wat minder als het andere huisje maar ik vind het er gezelliger uit zien en de omgeving is tenminste zoals wij dat willen.
Het is mij inderdaad al opgevallen dat er vaak gezegd wordt dat het in het reuzengebergte ligt en dan vervolgens het nog 1 a 1,5 uur rijden is.
 
Bij deze laat ik natuurlijk ook even weten welk huisje het nu uiteindelijk is geworden. Ik heb vanavond met de eigenaar van onderstaand huisje gesproken en geboekt voor 23 juli 2011. Dus op naar Zacler.
http://sites.google.com/site/tsjechievakantiehuis/Yellowcottage
Heb er vreselijk veel zin aan, en dat terwijl de winter nog maar net is begonnen. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Ik zal zeker nog op het forum rondneuzen en misschien nog wel eens advies vragen.
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en het aanbieden van zijn/of haar huisje. Heb ze allemaal bekeken en soms was de prijs iets te hoog of ze waren al verhuurd in de periode dat wij willen, of voldeden niet aan de eisen die wij hebben.
Maar ik ben door de eigenaar van yellow cottage vriendelijk te woord gestaan en hij heeft mij wat meer kunnen vertellen over zacler/het huisje en de omgeving.
Mijn oudste dochter had ik van de week al het huisje laten zien en gezegd dat wij die wilden gaan huren in de vakantie. nou ze heeft haar bedje al uitgezocht haha.

groetjes Ageeth
 
Bovenaan