Wie is de Mol in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Ongeloof bij Molloten door 'uitgelekte opnamelocatie' WIDM

De makers van WIDM 2021 hebben lang geheim gehouden waar het volgende seizoen zich zal afspelen, maar twee reizigers lijken in Tsjechië pardoes op een van de opdrachten te zijn gestuit - en dat zorgt voor ongeloof en vragen bij de Molloten.

Schermafbeelding%202020-10-20%20om%2013.34.11.png
Rik van de Westelaken Beeld © AVROTROS


Molloot van het eerste uur Felix deelt op zijn Instagram enkele foto's die gemaakt zouden zijn door twee toeristen in Tsjechië. Op de foto's zijn verschillende kaarten te zien met aanwijzingen voor de kandidaten. Alles wijst erop dat een van de opdrachten een fysiek parcours is waarbij de deelnemers ook gebruik maken van mountainbikes. Dit lijkt overeen te komen met een eerdere mededeling van Rik. In een aankondigingsvideo van het nieuwe seizoen liet hij weten dat de kandidaten 'mentaal en fysiek uitgedaagd zou worden'.

Toch zijn er de nodige twijfels bij deze opzet. Felix zelf schrijft op zijn Instagram-pagina dat hij de opdracht 'amateuristisch opgezet vindt'. Ook valt Tsjechië sinds 22 september onder code oranje, wat inhoud dat de kandidaten, crewleden én Rik van de Westelaken tien dagen in quarantaine zouden moeten.

https://www.instagram.com/p/CGjnQ31FYIE/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Tsjechië zou perfect zijn als WIDM locatie, maar de foto's lijken wel heel erg photoshopped.
Lijkt me dus geen goed bewijs.
 
De AVROTROS heeft de locatie echter al bevestigd eergisteren...

De bewuste foto's zijn overigens gemaakt in "Slavkovsky les" volgens mij, niet bij Slavkov u Brna.
 
Ik weet dat die plaatsnaam overal wordt genoemd, ik twijfel echter zeer aan de correctheid ervan.
De rotsformaties en natuur sluiten beter aan bij het landschap bij dat "Slavkov" dan bij Slavkov u Brna...
 

kuurgast

Donateur
Jawel....de Tsjechische media heeft het ook opgepikt....„Kdo je krysa?” ....:lezen:....krysa op wiki......

De Nederlanders waren stiekem op zoek naar een rat in Tsjechië, nu kijken drie miljoen mensen toe.

Als je afgelopen zomer een vreemde tv-ploeg hebt ontmoet, dan was het wellicht de Nederlandse televisie NPO 1 die in het geheim de realityshow "Wie is de Mol?" In Tsjechië filmde. vertaald als "Wie is de rat?" De show is inmiddels een groot succes geworden.

Het kijkerspubliek van de eerste aflevering, die afgelopen zaterdag door de Nederlandse NPO 1 werd uitgezonden, overschreed voor het eerst in de eenentwintigjarige geschiedenis van de show meer dan drie miljoen kijkers. Ze konden de schoonheid van Mikulov, het Lednice-Valtice-gebied en het Jaroslavice-kasteel bewonderen.

"Het is een enorm succes en de best mogelijke niet-commerciële manier om de Tsjechische Republiek in Nederland te promoten", zegt Petra Palečková, directeur van de buitenlandse vertegenwoordiging van het bureau CzechTourism Benelux, dat deelnam aan de opnames.

Kijkers kunnen de show ook online bekijken, en naast officiële profielen zijn er tientallen fanprofielen en groepen op sociale netwerken. Youtubers geven commentaar op elke aflevering en meer dan een miljoen fans gebruiken de speciale wedstrijdapplicatie.

Een rat is gewenst
Tien bekende Nederlandse persoonlijkheden doen mee aan de tv-wedstrijd en voeren tijdens het filmen verschillende soorten taken uit. Het doel is om onder de deelnemers die in het geheim het spel saboteren, te herkennen wie de "rat" of verrader is. Via de app wordt het publiek ook actief betrokken bij de wedstrijd en kunnen fans via de app wekelijks stemmen op hun verdachte.

De makers, die meestal op verre bestemmingen filmen, kozen afgelopen zomer voor Tsjechië op basis van een goede epidemiologische situatie.

Met inachtneming van strikte hygiënische normen en regelmatige tests, filmde de 50-koppige crew op meer dan dertig plaatsen in Moravië, Karlovy Vary, Hradec Králové, Pardubice en Midden-Bohemen. Daarnaast vond de opnames plaats in strikte geheimhouding, aangezien de bekendmaking van de wedstrijdbestemming gepaard gaat met buitengewone media-aandacht in Nederland.

Dat de première van de tiendelige show kwam in een tijd dat Nederland in een lockdown zit en mensen eerder televisie kijken en actiever zijn op internet, ligt waarschijnlijk achter het hoge kijkerspubliek.


Tsjechië zou in de toekomst kunnen profiteren van goede cijfers. Zo zag het land na het filmen in Georgië een stijging van 56 procent op jaarbasis van Nederlandse toeristen. Dit jaar hangt het natuurlijk ook af van de ontwikkeling van de epidemiologische situatie.
Bron novinky.cz.

Gelukkig weten de mensen in de discussie dat het een andere vertaling moet zijn "Kdo je krtek?"
Ik begrijp absoluut niet waarom er goede promotie is van Tsjechië in Nederland, alleen komen ze naar ons om binec te doen en dronken te worden zoals de Denen.

We moeten experts aantrekken voor de aanleg van het Donau-Odra-Elbe-kanaal.

Ik ken deze show omdat ik 10 jaar in NL woon. Maar je vertaling klopt helemaal niet! Mol betekent geen rat, maar een krtek.

Hoe is het met de mol? Mol is een Nederlandse mol. Rat is een rat. Novinky.cz als je iets op zijn minst correct publiceert

Nederlanders zoeken naar plekken om te verhuizen als de zee stijgt. Ze hebben al wortel geschoten in Lipno.

Nederlanders komen het toerisme niet ten goede. Hebzuchtig, verwaand en nog steeds denken dat we het oosten zijn waar alles voor niets is. Hun kinderen zijn onbeleefd en hun ouders laten ze doen wat ze willen. In het Reuzengebergte kennen de guesthouses die van hen.

Helaas heb je gelijk. Het eten dat in de wijnbar in Vrchlabí op de grond werd vertrapt, was eigenlijk pas na de kinderen van de Nederlanders.

Nederlanders kopen land in Tsjechië, bijvoorbeeld rond Lipno en komen hier in caravans hun vakantie doorbrengen. Maar beter dan oosterlingen ...

Nederlanders zijn altijd hebberig geweest. Ze zullen hier niets uitgeven, ook al komen er een miljoen.

Zoiets als onze Hanans?

Nederlanders kunnen dus gratis de catalogus van Tsjechische landen bekijken.

Wie komt er ophalen voor de verkoop?

Babiš

Haha MOL is geen rat maar een krtek ....

Ze brengen de nederzettingen al in kaart waar ze heen zullen gaan als de zee onder water komt te staan.

waarom niet, ik vind zulke immigranten niet erg

Het thema voor de echte show is leuk, ze kozen zelfs voor een mooie achtergrond, waardoor we gratis reclame maken voor toerisme in Nederland.

Ik heb de stukken van het onderdeel bekeken en het ziet er best interessant uit.

We hebben de interesse van toeristen nodig
-----------------------------------------------

Natuurlijk ook informatie op stralendtsjechie.nl/wie-is-de-mol-widm-tsjechie-locaties.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig weten de mensen in de discussie dat het een andere vertaling moet zijn "Kdo je krtek?"
Ik begrijp absoluut niet waarom er goede promotie is van Tsjechië in Nederland, alleen komen ze naar ons om binec te doen en dronken te worden zoals de Denen.

We moeten experts aantrekken voor de aanleg van het Donau-Odra-Elbe-kanaal.

Ik ken deze show omdat ik 10 jaar in NL woon. Maar je vertaling klopt helemaal niet! Mol betekent geen rat, maar een krtek.

Hoe is het met de mol? Mol is een Nederlandse mol. Rat is een rat. Novinky.cz als je iets op zijn minst correct publiceert

Nederlanders zoeken naar plekken om te verhuizen als de zee stijgt. Ze hebben al wortel geschoten in Lipno.

Nederlanders komen het toerisme niet ten goede. Hebzuchtig, verwaand en nog steeds denken dat we het oosten zijn waar alles voor niets is. Hun kinderen zijn onbeleefd en hun ouders laten ze doen wat ze willen. In het Reuzengebergte kennen de guesthouses die van hen.

Helaas heb je gelijk. Het eten dat in de wijnbar in Vrchlabí op de grond werd vertrapt, was eigenlijk pas na de kinderen van de Nederlanders.

Nederlanders kopen land in Tsjechië, bijvoorbeeld rond Lipno en komen hier in caravans hun vakantie doorbrengen. Maar beter dan oosterlingen ...

Nederlanders zijn altijd hebberig geweest. Ze zullen hier niets uitgeven, ook al komen er een miljoen.

Zoiets als onze Hanans?

Nederlanders kunnen dus gratis de catalogus van Tsjechische landen bekijken.

Wie komt er ophalen voor de verkoop?

Babiš

Haha MOL is geen rat maar een krtek ....

Ze brengen de nederzettingen al in kaart waar ze heen zullen gaan als de zee onder water komt te staan.

waarom niet, ik vind zulke immigranten niet erg

Het thema voor de echte show is leuk, ze kozen zelfs voor een mooie achtergrond, waardoor we gratis reclame maken voor toerisme in Nederland.

Ik heb de stukken van het onderdeel bekeken en het ziet er best interessant uit.

We hebben de interesse van toeristen nodig
-----------------------------------------------

Natuurlijk ook informatie op stralendtsjechie.nl/wie-is-de-mol-widm-tsjechie-locaties.


Ik begrijp dat dit reacties zijn vanuit Tsjechië ?
Grappige reacties en helaas ook herkenbaar dat er soms asociale groepen Nederlanders/Belgen te zien zijn. Beschamend.
Gelukkig zijn er ook genoeg sociale toeristen en de Tsjechen die ik spreek weten dat je dit bij elke nationaliteit wel hebt.
 
Bovenaan