Wie helpt met schotel in ruil voor leuke Praag tour?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Je kletst Luigi.
Voor HD ontvangst is minimaal 70 cm nodig.
Niet door Canal digitaal. gecertificeerde ontvangers ontvangen geen Nederlandse zenders.
Afijn, succes toegewenst.
 
De schotel hangt aan mijn huis. Te bereiken met een.klein trapje. Ik woon aan de D1, afslag 21. Ongeveer 28 kilometer zuidoost van Praag. Luigi mocht het te regelen zijn dan zorg ik voor een top tour door Praag hoor!!!
 
Ik heb deze schotel op advies van Cabal Digital aangeschaft. Weliswaar 9 jaar geleden. Ik heb nu een nieuwe receiver bij de gekocht. Deze werkte ook goed, maar nu werkt het niet meer op 1 kop. Via Canal Digital nu de dubbele kop in bezit. Dus ik denk en hoop dat de apparatuur nu goed is.
 
Je kletst Luigi.
Voor HD ontvangst is minimaal 70 cm nodig.
Niet door Canal digitaal. gecertificeerde ontvangers ontvangen geen Nederlandse zenders.
Afijn, succes toegewenst.

Ha die Kukel.
Als je nog eens in Brabant bent moet je maar eens op de koffie komen, dan laat ik je zien dat het hier allemaal goed werkt.
Ik heb 64 cm schotel waarmee ik 3 satellieten ontvangen (incl de HD zenders), en een niet gecertificeerde VU+ ontvanger voor de ene tv en niet gecertificeerde Dreambox ontvanger bij de andere tv.
Het is zelfs mogelijk de tuner vanuit het buitenland te besturen en te bekijken. Dit is een experiment voor later.

Groet Luigi.
 
Hoi Nathalie, ik heb het hier in de groep gegooid en we komen tzt naar je toe.
De spullen die canal digitaal levert zijn normaal gesproken kwalitatief goed en gemakkelijk in te stellen. Moet dus goed komen. Ten zuiden van Praag das voor ons goed te doen.

Groet Luigi.
Heel leuk!!! Ik zorg natuurlijk ook voor een lekker hapje en drankje!
 
Hoi Kukel.

Door twee tuners in een huis te plaatsen heb je maar 1 kaartje nodig, dit is toegestaan. Er zijn ook mogelijkheden via het internet een kaart te delen over verschillende huizen, dit is niet toegestaan. Ben er wel voor op pad geweest, maar geen provider kunnen vinden. Tevens loop je het risico dat de verbinding zo maar weg valt en dan heb je voor niets betaald.
 
Hoi Kukel.
Er zijn ook mogelijkheden via het internet een kaart te delen over verschillende huizen, dit is niet toegestaan. Ben er wel voor op pad geweest, maar geen provider kunnen vinden.

VPN?
Stop je kaartje in ontvanger in NL, zet VPN vanuit Tsjechie op en laat ontvanger in CZ gebruik maken van NL ontvanger.

Czech phones home.
 
VPN?
Stop je kaartje in ontvanger in NL, zet VPN vanuit Tsjechie op en laat ontvanger in CZ gebruik maken van NL ontvanger.

Czech phones home.
Willem! je gaat te snel voor digibeten!
Graag stapje voor stapje, :lmfao:
Kennelijk beheers je deze materie!
Doe eens wat handig.....:D
 
Klinkt simpel. Zal me er eens in verdiepen. Heb deze optie vaker gehoord. Zelf dacht ik met een pc in te loggen op de tuner in Nederland en het beeld te streamen. Een VPN verbinding is natuurlijk veel veiliger.
 
Goed... voor de digibeten onder ons.

De router in NL (dat ding waarmee je aan internet hangt) moet als VPN server dienen.
Normaal gesproken is dit een optie die op alle routers wel aanwezig is.

Vervolgens ..... als je een VDSL verbinding in je huisje hebt (is voorwaarde) kun je op de
routeri in je huisje een VPN client starten zodat een beveiligde verbinding naar NL wordt opgezet.

Over die verbinding laat je je satontvanger in CZ (als die het ondersteunt) je kaartje uitlezen in de ontvanger in NL

Note: zie ook aantal andere topics, voordeel van VPN verbinding is dat je op afstand je huis in de gaten kan
houden.
 
Vervolgens ..... als je een VDSL verbinding in je huisje hebt (is voorwaarde) kun je op de
routeri in je huisje een VPN client starten zodat een beveiligde verbinding naar NL wordt opgezet.

Over die verbinding laat je je satontvanger in CZ (als die het ondersteunt) je kaartje uitlezen in de ontvanger in NL

Ehhhhh,
Is het allemaal nog goed gekomen?
Werkt het nu?
 
Nee het werkt niet.
Het probleem is dat er veel bomen voor de schotel staan.
Gedurende de winter hadden deze geen bladeren en was er ontvangst.
Nu in de zomer vormt dit een probleem.
In oktober of november als de bladeren gevallen wil ik nog eens gaan kijken.

Groet Luigi.
 
Bovenaan