Wie heeft ervaringen met Hotel Bonato - Náchod

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo Tsjechie vriend(en)(innen),

Wij vertrekken binnenkort (21 juli - 30 juli 2010) naar oost ( noord-oost) Bohemen, naar Nachod meer bepaald.
Heeft iemand onder de forumleden ervaring met deze stad en met Hotel Bonato aldaar?
Alvast bedankt!

groetjes Karel
 
RuPaMíŠá en soesje alvast bedankt voor de reacties!

Ik zal in 't kort uit leggen wat de bedoeling is.
Ik ga deze zomer voor de 20e keer naar Tsjechie.
In 1999 heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Tsjechie en was meteen verkocht.
Sindsdien is het van een keer per jaar , twee keer en soms drie keer per jaar vakantie in de Cz geworden.
Ik was zelfs zo erg in de ban van het land dat ik overal waar ik kwam steeds maar over Tsjechie babbelde.
Enkele van mijn vrienden en familie waren ook nieuwschierig geworden en wilden wel eens kijken of alles wel klopte wat ik rond bazuinde.
In 2004 had ik intussen zoveel volgelingen ( 23) dat we met een bus geweest zijn.
Vanaf toen ben ik ook meer dan een keer per jaar naar Tsjechie gegaan ( :top:).
Ik ging toen in de grote vakantie naar daar om een 8 daagse op poten te zetten.
Dat is zodanig goed in de smaak gevallen.... .
Sindsdien is dat aantal steeds maar verder blijven stijgen ( intussen 40 pers.)
Sinds 2005 heb ik problemen gekregen met mijn hart en moet ik noodgedwongen thuis blijven.
Geen probleem, dan kon ik de reis nog beter organiseren.
Nu anno 2010 heb ik dus een ganse bus vol Tsjechie ' gekken' en elke laatste week van oktober gaan we met z'n allen naar daar.
Ik ga dus nu in juli naar Náchod om daar een volledig georganiseerde reis in elkaar te steken.
We verblijven er van 30 oktober tot 6 november in Hotel Bonato.
Zodus moet ik 8 dagen zien in te vullen met verschillende aktiviteiten.
Daarom zijn alle sugesties welkom!

groetjes karel



 
Ik wil de plaatselijke brouwerij als tip geven. Ze geven ook excursies. Het leuke van deze brouwerij is dat ze niet alleen pils maken. Ook weizenbier en zwaardere donkere soorten (tot wel 10% alc/ i.e. 24 graden) zitten in hun assortiment. Dit moet de Belgen aanspreken. Wat ik ook grappig vind is hun winkeltje. Piepklein met een toog. Tussen 15:00 en 17:00 uur drinken de lokalen hier een pint.

www.primator.cz
 
De bunkerroute, wandeling van 5 km start bij Bonato en is de moeite waard. Nove Mesto nad Metuji, Ratiborice met het grootmoedersdal en inderdaad Adrspach, bezienswaardigheden die je niet mag missen. Heel veel plezier en je mag me altijd een PM sturen voor nog meer excursiemogelijkheden.
 
ben toevallig net 5 dagen daar vlakbij (Ceska Cermna) geweest (helaas niet voor de lol dit maal) en gisteren teruggekomen. Maar het is er fantastisch mooi en er zijn tal van uitstapjes te doen indien je van kultuur en natuur houdt althans. Ook net over de grens in Polen heb je mooie bezienswaardigheden (Klodzko, Wambierzyce of gebergte dat overloopt in de tsjechische broumovske steny, dit kun je makkelijk vinden door bij Kudowa zdroj naar boven het bos in te rijden, prachtig!!!)
wat Bonato betreft, ben er 3 jaar voor't laatst geweest maar toen was het eten geweldig lekker en het ziet er perfect uit qua hotel, ik zou het zeker doen hoor!!! succes
 
oja en PRIMÁTOR... proef al hun speciaalbieren eens, dan komt alles zowiezo helemaal goed!!! Ik ken geen andere tsjechische brouwerij die zo'n perfect Pils brouwt én zoveel keuze heeft uit speciaalbieren. Qua pils staat het in mijn top 5 samen met oa Plzensky Prazdroj, Kácovsky Hubertus 12' en Bernard! :pivo!:
 

kuurgast

Donateur
Keesie het hotel ziet er prima uit. Rolstoel toegankelijk en met gratis wifi.
Op de website van Město Náchod staan allerlei uitstapjes en wetenswaardigheden.
De meeste kastelen hebben het laatste weekend van oktober als afsluiting van het seizoen veelal rondleidingen met speciale acties zoals bv personeel in historische kledij.Zámek Náchod is van november tot maart gesloten voor publiek.Maar op afspraak is het mogelijk in november met groepen vanaf 10 personen een kleine rondleiding te krijgen en bij mooi weer open zogenaamde korte tour (toren,kelder,terras) za 12.00 tot 16,00.
In de fotogalerij staan veel foto's Náchod.
Succes met de voorbereiding en misschien wil je later nog eens wat schrijven hoe het is geweest.;)
 
aan iedereen die gereageerd heeft op mijn vragen:
heel hartelijk bedankt!
Ga zeker een heel eind op weg geraken met jullie tips.
En van de ervaringen en uitspattingen ter plaatse laat ik jullie beslist nog wat weten!!!:lmfao:
 
Wie kan mij het volgende uitleggen. Benieuwd naar de ligging van hotel Bonato kijk ik op de A-mapy naar plattegrond van Nachod. Aan de kant van de CZ grens zie ik twee Hypermarkets: Albert Polska en Hypermarket Kaufland Polska. Vanwaar die toevoeging Polska?
 
ik denk dat je vlakbij de poolse grens zit, vandaar de toevoeging..

Ze liggen idd pal aan de grens, onze vaste winkel als we daar zijn.

Aan te raden namens ons zoals al eerder genoemd werd, Nove Mesto nad Metuji en dan vooral het plein en het kasteel maar ook het uitzicht vanaf de rand van het plein(daar waar je het plein op komt vanaf Nachod gezien) naar beneden. En uitzicht vanaf beneden naar Nove mesto nad Metuji op de berg zeg maar. ZIE MIJN FOTOALBUM.


Naar Adrspach mijn mooiste plekje in Tsjechie.



En Peklo en het restaurantje daar.
http://www.pensiontsjechie.nl/omgeving/

(kijk vooral even naar de fotogalerij op deze site !!!!!)



Nog een heel goed ons favoriete als we in die plaats bij vrienden verblijven is,
Restaurant
Vinárna U Drašnarů
T. G. Masaryka 396
Nové Město nad Metují
 
Nu zie ik het met jullie hulp ook pas, het moet de straatnaam Polska zijn. Eigenlijk heel voor de hand. Ik dacht gewoon te ver. Alsof in Nachod ook Poolse winkeltjes (weliswaar hele grote ;-) zijn.

We kunnen weer terug naar het onderwerp: adviezen Hotel Bonato - Nachod:

Op hun site wordt verwezen naar zwemparadijs Kudowa, net over de grens met Polen.
http://www.kudowa.zdroj.pl/content/view/79/ Op deze site van Kudowa staan weer behoorlijk wat links met toeristische tips.
 
Bovenaan